مهمترین دلیل خودکشی، احساس یأس حاصل از فقر و بیکاری است

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند گفت: یکی از مهمترین دلایل خودکشی در جامعه احساس یأس به‌خاطر فقر و بیکاری است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند گفت: یکی از مهمترین دلایل خودکشی در جامعه احساس یأس به‌خاطر فقر و بیکاری است.

 

sadeghzadeh

 

به گزارش صدای زرند، کارگروه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عصر امروز به ریاست معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند و با حضور افلاطونیان رئیس شورای تحقیق در نظام سلامت برگزار شد.

 

“علی صادق‌ زاده” معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار زرند در این جلسه تلاش جدی مسؤولان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی را خواستار شد و گفت: یکی از اساسی‌ترین آسیب‌های اجتماعی، خودکشی است که ریشه‌ها و علل متعددی دارد.

 

وی افزود: یکی از مهمترین دلایل خودکشی احساس یأس به خاطر فقر و بیکاری است که در سال‌های اخیر با توجه به روند صنعتی شدن شهرستان زرند و اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در این پروژه‌ها به صورت مستقیم و ده‌ها هزار نفر به صورت غیرمستقیم آمار این پدیده شوم در شهرستان کاهش یافته است.

 

“عباس افلاطونیان” رئیس شورای تحقیق در نظام سلامت نیز با بیان اینکه می‌توان از بدترین تهدیدها، بهترین فرصت‌ها را به دست آورد، گفت: اقدام به خودکشی مبحث پیچیده‌ای است که مهمترین پدیده‌های اجتماعی مانند مدگرایی، طلاق، اعتیاد و … می‌توانند علت این پدیده باشند.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از پدیده‌ها هم می‌توانند علت باشند و هم معلول، افزود: اگر خودکشی را به عنوان معلول نگاه کنیم، عوامل مؤثر بر آن مانند اعتیاد، بیکاری، رسوبات ذهنی، عوامل محیطی، طلاق و بیماری‌های اعصاب و روان و فقر فرهنگی است.

 

افلاطونیان خاطرنشان کرد: خودکشی آیینه حیثیت فرهنگی، اجتماعی و شهرستانی محسوب می‌شود که توجه به این موضوع یک حسن دارد و اگر دنبال شود، بسیاری از مسائل دیگر مانند اعتیاد، پرخاشگری و … کاهش پیدا می‌کند.

 

وی بهترین روش برای این قبیل پدیده‌ها از جمله خودکشی را بهره گرفتن از مدل شبکه علیتی و تحلیل لایه‌ای دانست.

 

انتهای پیام/