شهر زرند، شهر پتانسیل های ناشناخته می باشد

اولین نشست کمیته «شهروند خلاق» با حضور مهندس محمدی شهردار، جعفری رئیس دادگستری، قویدل دادستان، ایرانمنش رئیس و اعضاء شورای شهر، جمعی از مدیران ادارات و هنرمندان زرند تشکیل شد.

محمدی شهردار زرند در اولین نشست کمیته «شهروند خلاق»، گفت: شهر زرند، شهر پتانسیل های ناشناخته می باشد.

 

mohammadi

 

به گزارش صدای زرند، اولین نشست کمیته «شهروند خلاق» با حضور مهندس محمدی شهردار، جعفری رئیس دادگستری، قویدل دادستان، ایرانمنش رئیس و اعضاء شورای شهر، جمعی از مدیران ادارات و هنرمندان زرند تشکیل شد.

 

مهندس “احمد محمدی” شهردار زرند در این نشست از شهرداری به عنوان متولی اصلی شهرها نام برد و گفت: شهرها همواره دارای چالش های محیطی، مدیریتی و شهری هستند که باید از این چالش ها به عنوان یک فرصت نام برد و استفاده کرد.

 

وی گفت: چالش های مدیریتی در شهرداری زرند بسیار بالا می باشد، به طوری که بیش از ۹۰درصد از فعالیت های روزانه شهرداری با این چالش ها سر و کار دارد که در بسیاری از مواقع دست شهرداری را برای انجام پروژه ها می بندد.

 

شهردار زرند ادامه داد: وجود نیروهای متعدد در شهرداری هر چند برای شهرداری یک تهدید می باشد، اما ما باید از این تهدید در برابر همه چالش هایی که شهروندان با آن روبرو هستند یک فرصت ناب بسازیم.

 

وی تصریح کرد: همه مدیران سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، قضایی، امنیتی باید در راه رسیدن به یک شهر ایدآل یار و یاور شهرداری باشند و این نهاد را در رسیدن به اهداف خود یاری کنند.

 

محمدی در ادامه از آغاز به کار کمیته «شهروند خلاق» گفت و تصریح کرد: همه ما در کمیته «شهروند خلاق» دنبال هم افزایی و سینرژی می باشیم تا بتوانیم با استفاده از خرد جمعی فعالیت های خوبی را برای شهروندان بثمر برسانیم.

 

شهردار زرند تاکید کرد: همه فعالیت های سیاسی، مذهبی، فرهنگی و… در کمیته «شهروند خلاق» باید وجود داشته باشد و شهرداری زرند این امادگی را دارد از فضاهای بوجود آمده در این راستا بهترین استفاده را ببرد.

 

وی از شهر زرند به عنوان یک شهر با پتانسیل های بالا نام برد و گفت: شهر زرند دارای پتانسیل های خوبی در همه حوزه ها می باشد که متاسفانه این پتانسیلها تاکنون ناشناخته و بلااستفاده مانده است.

 

محمدی خواستار تشکیل کمیته هایی در خصوص «شهروند خلاق» شد و افزود: سعی داریم در این راستا با راه اندازی کمیته های فنی و شهرسازی، خدمات شهری، ترافیک و معابر شهری، اقتصاد شهری و فرصت های سرمایه گذاری، فرهنگی اجتماعی، رفاهی و ورزشی در راستای اهداف بلند شهر گام های اساسی برداریم.

 

“عباس ایرانمنش” رئیس شورای شهر زرند نیز از حمایت اعضاء شورا از فعالیت های شهردار زرند خبر داد و تصریح کرد: تمام اعضاء شورای شهر دغدغه این امر را دارند که این سرعت انجام فعالیت های عمرانی و فرهنگی کاسته نشود.

 

ایرانمنش با اعلام اینکه می خواهیم شهری در خور نام شهروندان بسازیم، گفت: شورای شهر زرند در خصوص فعالیت های کمیته شهروند خلاق آمادگی دارد تا از نظرات و پیشنهادات همه مدیران و شهروندان استفاده بهینه را ببرد.

 

“مهدی جعفری” رئیس دادگستری زرند نیز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان از شهرداری به عنوان خانه شهروندان نام برد و گفت: جای اینگونه جلسات در کلیه زمینه های شهری و شهروندی خالیست و باید از این فضاهای خالی بهترین و بیشترین نتایج را بگیریم.

 

رئیس دادگستری یکی از حقوق شهروندان که اسلام نیز به آن تاکید نموده است را زیبایی دانست و گفت: بسیاری از ناهنجاری هایی که در جامعه بوجود می آید منشا محیطی دارد که باید نسبت به آن برنامه ریزی جامع و مدونی صورت گیرد.

 

“علی صادق زاده” معاون فرماندار زرند نیز خواستار جلوگیری از پراکندگی بیشتر شهر شد و گفت: شهر زرند دارای گسترش زیادی می باشد که این امر خدمات رسانی را به همه شهروندان کاهش می دهد لذا باید به سمت مرتفع سازی و شناسایی زمین ها و باغات بدون تفکیک در سطح شهر برویم.

 

وی با اعلام اینکه شهر زرند دارای زیبایی های خوبی نسبت به سایر شهرهای استان می باشد، گفت: همه ما باید با حمایت از برنامه های شورا و شهرداری کمک نماییم این نهاد خدمتگذار دوباره جان گرفته و به فعالیت بیشتر بپردازد.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار زرند با اشاره به صنعتی شدن شهر زرند، افزود: باید با جذب سرمایه گذار و دعوت از این افراد برای سرمایه گذاری در شهر اقدامات جدی صورت گیرد و همه سرمایه گذاران را توجیه کنیم که هر گونه سرمایه گذاری در این شهرستان  هم از لحاظ اقتصادی و هم از لحاظ فرهنگی و اجتماعی به صرفه می باشد.

 

وی نیز خواستار شناسایی سرمایه های سرگردان شهر شد و گفت: همه وظیفه داریم در راستای تحقق اهداف شهرداری گام برداریم.

 

“سید مهدی قویدل” دادستان زرند نیز از تشکیل اینگونه جلسات به عنوان یک خلاقیت نام برد و گفت: باید شایسته سالاری و استعداد یابی را در جامعه بیشتر نماییم، چرا که این امر باعث بالا رفتن نشاط و شادابی در افراد جامعه خواهد شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: مهمترین موضوع شهر زرند اولویت بندی فعالیت های آن می باشد که باید شناسایی و در خصوص رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت برنامه ریزی شود.

 

دادستان زرند ضمن درخواست تشکیل اتاق فکر در همه ادارات و نهادها، گفت: باید با یک برنامه ریز خوب اعتماد سازی را در بین شهروندان بالا ببریم چرا که این امر باعث مشارکت شهروندان در فعالیت های شهری خواهد شد و مردم نیز به گونه ای وارد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و شهرسازی خواهند شد.

 

لازم به ذکر است، در ادامه این نشست حاضرین به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و مقرر شد این جلسات به صورت ۲هفته یکبار تشکیل شود.

 

انتهای پیام/