لزوم تبیین آثار و برکات معنوی امر به معروف در جامعه / تظاهر به روزه‌ خواری شایسته جامعه اسلامی نیست

فرماندار زرند گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید آثار و برکات معنوی، فرهنگی و اقتصادی این فریضه را برای افراد بیان کرد.

فرماندار زرند گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید آثار و برکات معنوی، فرهنگی و اقتصادی این فریضه را برای افراد بیان کرد.

 

jalse-amrbemarof

 

به گزارش صدای زرند، “حبیب‌ الله خنجری” فرماندار زرند در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان از محقق نشدن برخی مصوبات شورا در سال ۹۴ گله‌مند بود و اظهار داشت: حضور مرتب و منظم در جلسات، مطالعه دقیق پیرامون موضوع و دستور کار جلسات توسط اعضای شورا سبب می‌شود که مصوبات قابل اجرا و با بازخورد بالاتری تصویب شوند.

 

فرماندار زرند با بیان اینکه ابتدا باید خودمان آمر به معروف بوده و از انجام منکرات بپرهیزیم تا تأثیر کلام ما بیشتر شود و بتوانیم آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم، گفت: اگر همه ما از محیط‌های کوچکی که در آن قرار داریم، اعم از خانواده، محل کار و محل زندگی خود انجام این فریضه الهی را آغاز کنیم، قطعاً بازخورد و نتیجه آن، فراگیر شدن این امر مهم در سطح جامعه است.

 

وی از دبیر شورا خواست هرچه سریعتر وظایف معاونت‌ها و برنامه کاری آنها در سال جاری به آنها ابلاغ شده تا با برنامه‌ریزی و انسجام بیشتر اهداف تعیین شده اجرایی شوند.

 

خنجری دو اصل مهم آموزش، نظارت و کنترل را در بسیاری از کارها راه‌گشا دانست و بیان داشت: در بسیاری از بخش‌ها این دو مقوله به صورت کامل اجرا نمی‌شود.

 

فرماندار زرند افزود: شورا باید برنامه‌ریزی کند تا هم به آموزش تخصصی و کاربردی پیرامون فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر پرداخته و هم بر عملکرد معاونت‌ها نظارت و کنترل کافی داشته باشد.

 

وی عنوان کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید آثار و برکات معنوی، فرهنگی و اقتصادی این فریضه را برای افراد بیان کرد.

 

خنجری تظاهر به روزه‌خواری را شایسته جامعه اسلامی ندانست و بیان داشت: پرهیز از روزه‌خواری و جلوگیری از آن بعضاً توسط برخی از افراد در جامعه مشاهده می‌شود که این امر موجب تضییع حقوق شهروندان روزه‌دار می‌شود.

 

“محمد منصوری” جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زرند به ارائه گزارش عملکرد این شورا در سال ۹۴ پرداخت و اظهار داشت: طرح طلایه‌داران در سال ۹۴ کلید خورده که در سال جاری ضمن ساماندهی به آموزش آنها نیز می‌پردازیم.

 

وی با تشریح دستورالعمل ماه مبارک رمضان که توسط ستاد مرکز ارسال و ابلاغ شده بود، افزود: مهم‌ترین برنامه‌های این شورا در سال ۹۵ آموزش طلایه‌داران و کارکنان ادارات، برگزاری همایش‌ها توسط معاونت‌های ستاد، راه‌اندازی تشکیلات اداری ستاد و تشکیل انجمن خیران امر به معروف و نهی از منکر است.

 

انتهای پیام/