برگزاری مراسم ازدواج زوج زرندی در مسجد (+تصاویر)

در راستای اجرای سنت حسنه الهی ازدواج و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان در بین جوانان، زوج جوان زرندی مراسم عقد آسمانی خود را در مسجد قمر بنی هاشم (ع) زرند برگزار کردند.

  زوج جوان زرندی در اقدامی قابل‌ تحسین آغاز زندگی مشترکشان را به آسانی و در مسجد جشن گرفتند.

 

Ezdevaj-Asan_04

 

به گزارش صدای زرند، امروز با توسعه ارتباطات و تهاجم فرهنگ بیگانه، لغزش ها و آسیب های فراوانی پیش روی جوانان در سنین ازدواج وجود دارد که باید با فرهنگ سازی مناسب زمینه را برای ازدواج آسان جوانان فراهم کنیم.

 

لذا در راستای اجرای این سنت حسنه الهی ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ازدواج آسان راهکاری برای کاهش معضلات و آسیب های فرهنگی جامعه است و می تواند جوانان را از بسیاری ناهنجاری های اجتماعی نجات دهد و جهت زندگی را برای آنها مشخص کند.

 

در اقدامی قابل‌تحسین زوج جوان پاسدار به نام علیرضا سعیدی و خانم یزدانی در راستای ترویج فرهنگ ازدواج آسان با برپا کردن جشن عروسی خود در مسجد قمر بنی هاشم این شهرستان و با دعوت از دوستان و آشنایان خود، به همه نشان دادند که هنوز هم می‌توان با صرف هزینه‌های بسیار ناچیز زندگی مشترک را آغاز کرد.

 

در حاشیه این مراسم معنوی سرهنگ پاسدار “عبدالمجید زمانی” فرمانده سپاه ناحیه زرند در گفتگو با خبرنگار صدای زرند اظهار کرد: جوانان باید با توکل به خداوند و توسل به ائمه معصوم علیهم السلام زندگی خود را آغاز کنند و بدانند خداوند نیز در این راه و حل مشکلات به آنها کمک خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه برای ترویج ازدواج آسان در جامعه نیاز است عقاید دینی جوانان نیز تقویت شود، خاطر نشان کرد: نگاه ما به این گونه برنامه ها بایستی نگاه آرمان گرانه و مثبت باشد چرا که تمام باورهای دینی و مذهبی مردم بویژه جوانان در مسجد تقویت می شود و ما باید در مساجد ایجاد جاذبه کنیم تا حضور هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان را در مساجد شاهد باشیم.

 
زمانی تصریح کرد: خوشبختی زوجین به مهریه های سنگین نیست بلکه برگزاری مراسم ساده و مهریه های پایین ضامن خوشبختی آنان خواهد بود و ما باید تلاش کنیم تا این فرهنگ ساده زیستی و ازدواج آسان در جامعه نهادینه شود.

 

مهندس محمدی شهردار زرند نیز در این گفتگو کوتاه ضمن تبریک به این زوج جوان و آرزوی خوشبختی برای آنان که با اجرای مراسم عقد آسمانی خود در این مکان مقدس زمینه را برای ترویج فرهنگ ازدواج آسان فراهم نمودند، ابراز داشت: امروز باید متولیان، فرهنگی و اجتماعی برای تبلیغ، ترویج و نهادینه کردن ازدواج آسان در بین جوانان تلاش کنند و در این راستا رسانه ها خصوصا صدا و سیما باید با شناسایی و اطلاع رسانی از زوجینی که بصورت آگاهانه و با تدبیر زندگی خود را به صورت ساده آغاز کرده اند فرهنگ سازی نموده و این الگوها را به جوانان و خانواده ها معرفی کنند.

 

گفتنی است، مهریه این زوج جوان زرندی، ۱۴ سکه تمام بهار آزادی بود، که با توسل به عدد مقدس ۱۴، با هدف تبرک جستن به ۱۴ معصوم (ع)، زندگی خود را آغاز کردند.

 

 

Ezdevaj-Asan_01

Ezdevaj-Asan_02

Ezdevaj-Asan_03

Ezdevaj-Asan_05

Ezdevaj-Asan_06

Ezdevaj-Asan_04

 

انتهای پیام/ اکبر ابراهیمی زرندی