وزیر جهاد کشاورزی: نباید هندوانه برای صادرات تولید کنیم/ نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس:نخستین تهدید کشاورزی ما آب است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما آب نداریم که هندوانه را برای صادرات تولید کنیم، بلکه باید تنها برای مصرف خودمان تولید داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما آب نداریم که هندوانه را برای صادرات تولید کنیم، بلکه باید تنها برای مصرف خودمان تولید داشته باشیم.

 

keshavarzi

 

‌به گزارش صدای زرند، “محمود حجتی” در جمع تعدادی از بهره‌ برداران کشاورزی شهرستان زرند اظهار داشت: گذشتگان ما با وجود همه محدودیت‌هایی که داشتند طی تاریخ در این سرزمین شرافتمندانه زندگی کردند و اقتصاد آنها صرفا کشاورزی بود.

 

وی بیان داشت: درست است که امروز تقاضا زیاد شده، اما ابزار و امکانات، تکنولوژی و فناوری، علم و دانش در اختیار ماست و به مراتب آسان و بیشتر از تقاضاست.

 

حجتی افزود: اگر درست بیندیشیم و تصمیم‌گیری و عمل صحیح داشته باشیم به خوبی میتوان مشکلات را پشت سر گذاشت.

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سال گذشته دولت ۱۵۰ هزار تن مرغ خریداری کرد، گفت: تلاش ما بر این است که در ارتباط با شیر و مرغ تحریک تقاضا ایجاد کنیم و این مسله را وظیفه خود می‌دانیم.

 

حجتی بیان داشت: حال اگر تولید زیاد است و بازار کشش ندارد چه باید کرد، نمی‌شود، آنها را بیرون ریخت.

 

وی با اشاره به کاهش قیمت ذرت ابراز داشت: قیمت ذرت رکود جهانی داشت و بخشی هم به دلیل تحریم‌ها تاثیر پذیرفت.

 

حجتی ادامه داد: ما آب نداریم که هندوانه را برای صادرات تولید کنیم، بلکه باید تنها برای مصرف خودمان تولید داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر صنایع تبدیلی و تکمیلی ابراز داشت: نمی‌توان تولید داشت، اما بازار، صنعت و بسته‌بندی را نبینیم.

 

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بهره‌برداران دامی، باغی و لبنی باید با صنایع تبدیلی به صورت زنجیره‌ای کار کنند و این مساُله را به صورت حقیقی یا شکل دیگری دنبال کنند.

 

در ادامه “حسین امیری” نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس اظهار داشت: شهرستان زرند رو به صنعتی شدن است، اما این مساله نباید مانع پیش‌روی کشاورزی شهرستان باشد.

 

وی بیان داشت: نخستین تهدید کشاورزی ما آب است، زرند از میانگین استانی آبیاری نوین پایین‌تر است و باید در این زمینه به همت کشاورزان و ارائه تسهیلات تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس با بیان اینکه پسته زرند به دلیل افزایش هزینه‌ها برای تامین آب از اعماق، غیراقتصادی می‌شود و باید راندمان تولید را بالا ببریم گفت: بازار مقطعی پسته نیز گرفتاری‌هایی برای کشاورزان ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام/