آغاز بهره‌برداری از ۶۲ طرح و احداث ۸ طرح کشاورزی در سفر رییس جمهور به کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در سفر ریاست جمهوری و هیات همراه به دیار کریمان در اردیبهشت ماه سالجاری ۶۲ طرح با ایجاد ۵۱۳ فرصت شغلی در شهرستانهای استان به بهره­‌برداری می رسند که این طرح ها در قالب بخشهای آب و خاک، امور دام، تولیدات گیاهی، شیلات و صنایع تبدیلی و تکمیلی می باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در سفر ریاست جمهوری و هیات همراه به دیار کریمان در اردیبهشت ماه سالجاری ۶۲ طرح با ایجاد ۵۱۳ فرصت شغلی در شهرستانهای استان به بهره­‌برداری می رسند که این طرح ها در قالب بخشهای آب و خاک، امور دام، تولیدات گیاهی، شیلات و صنایع تبدیلی و تکمیلی می باشند.

 

سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند، “عباس سعیدی” رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: از پروژه های مذکور ۲۴ طرح مربوط به طرح های آب و خاک، ۳ طرح شیلاتی، ۱۲ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۱۳ طرح دامپروری و ۱۰ پروژه مربوط به تولیدات گیاهی می باشند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: در راستای افزایش بهره­وری و مصرف بهینه از منابع آب استان، با وجود شرایط خشکسالی در سالهای اخیر و بر اساس طرح همیاران آب، این سازمان پیگیر تجهیز باغات و مزارع به سیستم های آبیاری تحت فشار و پوشش کانال های انتقال آب بوده تا در مصرف آب صرفه جویی نموده و راندمان بهره­وری از آب تا حد امکان افزایش یابد، که به این منظور ۲۲ طرح آبیاری تحت فشار در سطح ۱۰۳۸ هکتار اجرا و در سفر ریاست محترم جمهوری به بهره برداری می رسد.

 

وی تصریح کرد: از دیگر پروژه های قابل افتتاح در بخش آب و خاک به ساخت استخر ذخیره آب است که دو باب استخر جهت ذخیره ۴۳۰ و ۵۵۰ مترمکعب آب ساخته شده تا با جمع آوری آب، راندمان کاربرد مصرف آب افزایش یابد و دو طرح آبیاری تحت فشار نواری تیپ در ۵۸ هکتار از مزارع گندم و جو نیز از دیگر طرح های قابل افتتاح می باشد.

 

سعیدی ادامه داد:  ۱۳طرح قابل افتتاح مربوط به بخش دامپروری می باشد که با افتتاح این طرح ها ۱۴۲ نفر مشغول به کار خواهند شد که این طرح ها شامل ۳ طرح پرورش گاو شیری با۱۳۰ راس جهت تولید ۵۰ تن شیر و اشتغال۷ نفر و طرح زیر ساخت مجتمع دامی گاوشیری جهت ۶ واحد ۵۰ راسی در سطح ۲۱ هکتار و پیش بینی ۹۰ تن در سال و یک طرح پروار بندی گوساله ۴۰۰ راسی با ظرفیت ۲۰تن  افتتاح خواهد شد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در ادامه افزود: همچنین ۶ طرح پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۱۶۵ هزار قطعه و میزان تولید  ۱۳۲۰ تن گوشت سفید و اشتغالزایی ۱۴۲ نفر و طرح پرورش ۱۰۰هزار قطعه مرغ مادر با فعالیت ۸۰ نفر و یک واحد پرورش ۱۰۰۰ قطعه ای شترمرغ با اشتغالزایی ۵ نفر به بهره برداری می رسد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: در راستای استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی و منابع آبی استان، ۳ پروژه شیلاتی اجرا تا در کنار کار کشاورزی پرورش آبزیان نیز انجام تا این امرعلاوه بر غنی سازی آب آبیاری سبب افزایش درآمدکشاورزان شود.

 

وی گفت: پروژه های شیلات شامل یک طرح  پرورش ماهیان سردآبی با ظرفیت ۲۰ تن، یک طرح پرورش ماهیان گرمابی با ظرفیت ۹ تن و یک طرح پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت ۵۰ تن می باشد که این طرح ها ۱۴ فرصت شغلی را ایجاد خواهد کرد.

 

سعیدی در پایان خاطر نشان کرد: ۱۰ طرح کشاورزی شامل ۶ طرح احداث گلخانه با زیربنای ۴۹ هزار متر مربع جهت اشتغال ۱۲۱ نفر و تولید ۸۳۰ تن محصول سبزی و صیفی و یک میلیون گل شاخه بریده در سال و یک طرح تولید ۵ تن قارچ در سطح ۵۰۰۰ متر مربع، دو طرح افزایش سطح زیر کشت گل محمدی در سطح ۱۷ هکتار و طرح توسعه کشت ارقام  نیمه خشک خرما (پیارم کشت بافتی ) با کاشت ۱۱ هزار اصله نیز در هنگام حضور هیات دولت در استان به بهره­‌برداری می رسند.

 

انتهای پیام/