تجمع اعتراض آمیز کارگران شرکت غدیر زرند / حدود ۱۰۰ کارگر بلاتکلیفِ وعده های مسئولین شرکت غدیر زرند!

صبح امروز حدود ۲۰ نفر از این کارگران با حضور جلوی درب ورودی این کارخانه با قطع برق مانع فعالیت کارخانه شدند و از این طریق اعتراض خود را به شرایط به وجود آمده اعلام نمودند.

صبح امروز جمعی از کارگران سابق شرکت غدیر زرند در اعتراض به عدم توجه مسئولین این شرکت مبنی بر واریز حق بیمه برای برقرار شدن حقوق بازنشستگی آنان، با حضور در جلوی این کارخانه و قطع برق به مدت حدود ۲ ساعت مانع فعالیت کارخانه شدند.

 

ghadir-zarand_02

 

به گزارش صدای زرند، شرکت تعاونی غدیر زرند با فعالیت در زمینه تولید آجر رسی چندین سال است به دلیل مشکلات مالی با حاشیه های متعددی روبروست.

 

این شرکت با توجه به عدم توان در پرداخت حقوق، از اردیبهشت ماه سال گذشته و به مرور نیروهای خود را تعدیل کرده است و اکنون با گذشت حدود ۶ ماه الی ۱ سال همچنان نیروهای تعدیل شده این شرکت درگیر عدم پرداخت حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی هستند.

 

صبح امروز حدود ۲۰ نفر از این کارگران با حضور جلوی درب ورودی این کارخانه با قطع برق مانع فعالیت کارخانه شدند و از این طریق اعتراض خود را به شرایط به وجود آمده اعلام نمودند.

 

طبق گفته ی کارگران معترض، از حدود یک سال قبل، با اخراج نیروهای شرکت قرار بوده با اختصاص سختی کار به بسیاری از بخش های کارخانه، مراحل بازنشستگی آنان تا آبان ماه سال گذشته به سرانجام برسد که متاسفانه هنوز بعد از گذشت حدود ۶ ماه از آن تاریخ حدود ۱۰۰ کارگر اخراج شده ی این کارخانه در بلاتکلیفی وعده های مسئولین کارخانه به سر می برند.

 

یکی از کارگران حاضر در تجمع کارگریِ امروز، به صدای زرند گفت: کارگران حاضر در این تجمع اکنون حدود ۶ ماه الی ۱ سال است که هیچگونه حقوقی از این کارخانه و بیمه بیکاری دریافت نکرده اند و مسئولین شرکت غدیر هم به نظر می رسد هیچ قصدی برای حل مشکلات ما ندارند.

 

ایشان ضمن بیان اینکه در حال حاضر سختی کار به مشاغل کارخانه اختصاص داده شده است، گفت: به گفته مسئولینِ شرکت، با توجه به مشکلات مالی قرار است دفتر مرکزی این شرکت را به فروش برسانند تا بتوانند مبلغ ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور برای بازنشستگی کارگران را پرداخت کنند، که متاسفانه تاکنون به دلایل مختلفی شرایط فروش دفتر این شرکت فراهم نشده است.

 

یکی دیگر از کارگران حاضر در تجمع، با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از بانک ها از ما شکایت کرده اند و دیگر هیچ بانکی به ما اعتماد ندارد، گفت: شرکت از ما خواسته است که مبلغ ۵ میلیون تومان از مزایا خود را به شرکت ببخشیم تا آنان بتوانند بدهی مربوط به ۴ درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان آور را از این طریق پرداخت کنند و مراحل بازنشستگی ما نهایی شود. در حال حاضر نیز با گرفتن امضاء از برخی از کارگران این مبلغ را از آنان گرفته اند، اما مشکلات ما همچنان برقرار و چیزی تغییر نکرده است.

 

وی گفت: به ما گفته اند که شرکت به دلیل مشکلات مالی قادر به ادامه فعالیت نیست، اما بعد از اخراج ما از کارخانه، فعالیت کارخانه همچنان با ورود کارگران افغانی ادامه دارد. متاسفانه به نظر می رسد که شرکت تنها برای پرداخت حقوق کارگران ایرانی پول نداشته است و کارگران افغانی از این لحاظ از ما در اولویت بیشتری قرار دارند.

 

ghadir-zarand_01

 

محمدعلی عرب نژاد، رئیس هیئت مدیر و مدیر شرکت غدیر زرند با حضور در جمع کارگران معترض به صدای زرند گفت: ما به شدت پیگیری حل مشکلات موجود هستیم اما متاسفانه شرایط مالی کارخانه به نحوی است که نمی توانیم تمامی مطالبات کارگران را به صورت یکجا و فوری پرداخت نمائیم، اما به مرور و حتی با فروش دفتر مرکزی شرکت قصد پرداخت بدهی شرکت به بیمه و حل مشکلات این کارگران را داریم.

 

عرب نژاد مهمترین دلیل عقب افتادگی مالی شرکت را افزایش نرخ انرژی مصرفی کارخانه دانست و گفت: پیش از این ما مبلغ بسیار کمی برای انرژی های مصرفی کارخانه پرداخت می کردیم و شرابط خوب بود، اما متاسفانه در حال حاضر این مبلغ بر دوش کارخانه سنگینی می کند و ما توان مالی برای پرداخت آن را نداریم و از طرفی تولیدات کارخانه هم با وجود شرایط اقتصادی کشور و رکودی که بر اقتصاد کشور حاکم است به آسانی به فروش نمی رسد و تمامی این شرایط کار را برای ادامه فعالیت ما سخت کرد و مجبور شدیم از کارگران بخواهیم خود را برای دریافت حقوق بیمه بیکاری به اداره کار معرفی نمایند.

 

وی دلیل راه اندازی کارخانه غدیر را ایجاد اشتغال برای افراد کم بضاعت دانست و گفت: سهامداران این شرکت حدود ۴۵۰۰ نفر از مردم بی بضاعت و کم بضاعت شهرستان زرند می باشند و ما در حال حاضر با تلاشی که در طی ۳۰ سال فعالیت این شرکت داشته ایم، توانسته ایم سرمایه شرکت را از حدود ۲ میلیون تومان به حدود ۶ الی ۷ میلیارد تومان برسانیم که متاسفانه با توجه به اینکه بسیاری از سرمایه های این شرکت مشکل سند مالکیت دارند، نمی توانیم با فروش آنان مشکلات مالی شرکت را حل و فصل نمائیم.

 

عرب نژاد با اعلام اینکه در حال حاضر یک خریدار برای خرید ساختمان دفتر مرکزی این شرکت پا پیش گذاشته است، اظهار داشت: قرارداد اولیه فروش دفتر بسته شده است و ما امیدواریم که با نهایی شدن فروش این ساختمان بخشی از مشکلات شرکت و کارگران طی چند روز آینده حل شود.

 

ایشان دلیل اصلی حضور خود به عنوان رئیس هیئت مدیره را حل مشکلات مالی پیرامون شرکت دانست و گفت: من اگر از اینجا بروم، برای شخص خودم بهتر است و تنها برای حل این مشکلات است که تاکنون در این جا مانده ام و اگر سهامدارن از من بخواهند پای خود را کنار خواهم کشید؛ تنها قولی که در حال حاضر می توانم در مورد حل مشکلات موجود به کارگران بدهم این است که تمام تلاش خود را در این راه بگذارم و از هیچ کوششی برای حل مشکلات دریغ نکنم.

 

لازم به توضیح است که در زمان بیان سخنان محمدعلی عرب نژاد کارگران معترض به شدت به بسیاری از بیانات ایشان اعتراض داشتند و عدم لیاقت مدیران شرکت را مهمترین دلیل در بروز مشکلات ایجاد شده می دانستند.

 

انتهای پیام/