مسجد ابوالفضل (ع) زرند را دریابید

مسجد ابوالفضل بیشترین میهمان غیر بومی را به خود در طول سال می بیند؛ مسافرانی که از استان ها و قومیت های گوناگون کشور این مکان را برای “بار انداز خستگی” بر می گزینند و همین مسئله موجب شده است حالا یک برند برای شهرستان زرند به حساب می آید. اما …

صدای زرند – حسن ضیاالدینی : مسجد واقع در سه راهی دشتخاک – سربنان از بی نظیرترین نقاط شهرستان زرند است که به علت قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی زرند به راور جایگاه فوق العاده ای یافته است.

 

این مکان توقف گاه بیش از چند ۱۰۰دستگاه کامیون در روز است که برای رفع خستگی، میهمانان این مکان هستند و علاوه بر آن به علت اعتقاد ویژه مردم به این مسجد در اکثر جمعه های سال و تقریبا در تمام روزهای تابستان بیش از ۵ دیگ آش نذری در آشپزخانه آن پخت می شود.

 

وجود همین آش بسیاری از کسانی که بخواهند دل به طبیعت بزنند را مجاب کرده است برای صرف یک کاسه آش داغ هم که شده چند دقیقه ای در این مسجد متوقف شوند.

 

با تشریح مسائل فوق این نتیجه حاصل می شود که این مکان جایگاه ویژه ای نزد شهروندان زرند و رانندگان پرشمار مسیر آسیای میانه و جمهوری های استقلال یافته از شوروی و… دارد.

 

مدیریت سابق کارهای زیادی برای رفاه حال رانندگان و مردمی که مقصدشان “مسجد ابوالفضل” بود انجام داده است؛ ساخت آلاچیق، پخش آسفالت و مهمتر از همه ساخت چندین چشمه دستشویی و حمام برای رفاه حال مسافران این جاده و مضاف بر آن تجهیز کردن آشپزخانه مسجد می باشد.

 

اما اگر این روزها یک گشت و گذار کوتاهی از سر کنجکاوی در محوطه این مکان فوق العاده بزنید با چهره متفاوت از گذشته مواجه می شوید.

 

رها سازی فاضلاب سرویس های بهداشتی در  ۲۰۰متری مسجد و ۵۰متری “اورژانس ۱۱۵” و ۱۰۰متری مقبره شهدای گمنام صحنه چندش آور و وحشتناکی را به رخ هر بازدید کننده ای می کشد.

 

برای مکانی که دوام و بقاء آن به نذورات مردم استوار است و هر چه این استقبال بیشتر به همین میزان درآمد حاصل از خروج صندوق های سبز رنگ آن فزونتر و متقابلا چرخه مالی آن پرقدرت تر می توان در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری در این مسجد فعالیت کند معقول ترین استراتژی راضی نگه داشتن رانندگان و زائرین این مسجد می باشد؛ پس هوشمندانه است که مدیریت این مکان این مسئله را با دقت بیشتری مد نظر داشته باشد؛ چرا که اگر این مسئله بیان شده به همین منوال هدایت شود به خاطر “بوی بد” و  “مسائل بهداشتی” دیگر توفیق گذشته را در جذب سرمایه اصلی خود که همان مردمند نخواهد داشت؛ مسئله ای که متاسفانه با بی توجهی مراکز بهداشتی شهرستان زرند تا به حال اراده ای برای رفع آن اندیشیده نشده است.

 

ناگفته نماند برخلاف گذشته محوطه این مسجد چشم انداز نازیبایی به خود گرفته است؛ نایلون ها با اندازه های متفاوت در کنار جاده و محوطه پشتی مسجد رها شده اند که قبل از هر چیز این نکته را خاطر نشان می کند که مسائل زیست محیطی در منظومه فکری مدیران این مجموعه قابل رصد کردن نیست!!

 

مسجد ابوالفضل بیشترین میهمان غیر بومی را به خود در طول سال می بیند؛ مسافرانی که از استان ها و قومیت های گوناگون کشور این مکان را برای “بار انداز خستگی” بر می گزینند و همین مسئله موجب شده است حالا یک برند برای شهرستان زرند به حساب می آید که حکم آینه دارد که سیمای مدیریتی شهرستان را در برابر مسافران غیر بومی شهرستان منعکس می کند پس بهتر است که شبکه بهداشت زرند قبل از اینکه چالش غیر قابل پیش بینی بهداشتی را با “دندان” باز کند با بازرسی های سرزده گزینه “دست باکفایت” را عملیاتی کند.

 

Majed-abolfazl-zarand_ (1)

Majed-abolfazl-zarand_ (2)

Majed-abolfazl-zarand_ (3)

Majed-abolfazl-zarand_ (4)

Majed-abolfazl-zarand_ (5)

 

 

انتهای پیام/