آمادگی کامل استان کرمان برای برگزاری جشنواره موسیقی نواحی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از آمادگی کامل این استان برای برگزاری نهمین جشنواره موسیقی نواحی در این استان خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از آمادگی کامل این استان برای برگزاری نهمین جشنواره موسیقی نواحی در این استان خبر داد.

 

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند، “محمدرضا علیزاده” در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره موسیقی نواحی ایران به میزبانی کرمان، گفت: آمادگی کامل برای برگزاری این جشنواره در کرمان ایجاد شده است.

 

علیزاده عنوان کرد: تمهیدات لازم برای میزبانی از میهمانان و هنرمندان و مسئولان شرکت کننده در جشنواره اندیشیده شده است.

 

وی با اشاره به تعدد و تکثر سازهای نواحی گفت: برگزاری جشنوراه موسیقی نواحی ایران فرصتی مناسب برای معرفی این سازها به جهانیان است.

 

فرماندار کرمان نیز در این نشست با اشاره به غنای موسیقی نواحی گفت: حامی برگزاری چنین برنامه هایی در کرمان هستیم.

 

محمدعلی توحیدی با اشاره به اینکه موسیقی نواحی و مقامی ریشه در آداب و رسوم و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی دارد، افزود: برگزاری این جشنوراه فرصتی مناسب برای عرضه داشته های هنری ایران به دنیاست.

 

به گزارش صدای زرند، استان کرمان بعنوان پهناور‌ترین استان کشور در حالی از عید سعید مبعث حضرت محمد (ص) تا میلاد امام حسین (ع) میزبان نهمین جشنواره موسیقی نواحی و مناطق ایران است که بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته علاوه بر شهر کرمان، هنرمندان حاضر در این جشنواره در ۸ شهر دیگر این استان نیز اجرای برنامه خواهند کرد.

 

علاوه بر شهر کرمان شهرهای زرند، رفسنجان، بم، سیرجان، جیرفت، بافت و نرماشیر از دیگر شهرهایی هستند که در طول برگزاری جشنواره میزبان هنرمندان موسیقی نواحی خواهند بود.

 

نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با دبیری ایرج نعیمایی از روز ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در شهر کرمان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/