آغاز فعالیت کارگروه ویژه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در زرند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند عملکرد و وضعیت آماری سال ۹۴ این حوزه قضائی را مطلوب ارزیابی کرد وافزود: درسال ۹۴ شاهد کاهش چشمگیر بعضی از جرائم بوده ایم که در این میان سرقت کاهش ۶در صدی را داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند عملکرد و وضعیت آماری سال ۹۴ این حوزه قضائی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: درسال ۹۴ شاهد کاهش چشمگیر بعضی از جرائم بوده ایم که در این میان سرقت کاهش ۶ درصدی را داشته است.

 

ghavidel-dadsetan-zarand-02

 

به گزارش صدای زرند، “سید مهدی قویدل” دادستان زرند از آغاز به کار کارگروه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سال ۹۵خبر داد و تاکید کرد: پیش زمینه کاهش ورودی پرونده ها به محاکم و دادسرا در گرو فعالیت گسترده و با برنامه شورای پیشگیری از وقوع جرم است و در صدد هستیم با اولویت بندی جرائم و آسیب های شهرستان اقدامات موثری را به انجام برسانیم.

 

دبیرشورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان تصریح کرد: با تلاش پرسنل نیروی انتظامی و قضائی شاهد افزایش ۱۰درصدی کشف جرم سرقت و همچنین شاهد افزایش ۵ درصدی دستگیری سارقین را داشته ایم که در مجموع تاثیر بسیار خوبی در پیشگیری از وقوع جرم سرقت داشته است.

 

قویدل افزود: این نکته را نباید دور از نظر دانست که وقوع برخی از جرائم از جمله ایراد ضرب و جرح و صدمه بدنی، تخریب و تهدید بیشترین فراوانی را در این شهرستان به خود اختصاص داده اند.

 

وی با اشاره به اولویت های دادگستری شهرستان زرند در سال ۹۵ افزود: اولویت ما در ۵ محور ،کاهش جرم سرقت – کاهش جرائم مرتبط با مواد مخدر – اتباع بیگانه و مشکلات مربوط به آنها – مشکلات کارگری و بحث نزاع برنامه ریزی شده است.

 

قویدل در خصوص کشفیات مواد مخدر در سال۹۴ گفت: کشفیات مواد مخدر در سال گذشته ۱۳۹ درصد افزایش داشته که نتیجه تلاش، برنامه ریزی، اشرافیت اطلاعاتی و تعامل و همدلی بین دستگاه های امنیتی، نظامی و قضائی بوده است.

 

وی میزان کشفیات مواد مخدر را در سال ۹۴ را یک تن و ۳۷۵کیلوگرم عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: جای بسی تاسف است که باید شاهد این قبیل موارد باشیم و برای ما این آمار در سال گذشته نگران کننده بوده و چنین مسائلی نباید در جامعه وجود داشته باشد.

 

این مقام قضائی همچنین از افزایش میزان کشف مشروبات الکلی در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: کشف مشروبات الکلی ۳۶درصد افزایش داشته که این مساله تکان دهنده است زیرا ریشه بسیاری از نزاع هاو درگیری های خیابانی در اثر شرب خمر اتفاق می افتد و برخورد با این مساله در دستور کار جدی دادسرا قرار دارد و سال جاری به شدت با این موضوع برخورد خواهد شد.

 

انتهای پیام/