خدمت به معتکفین افتخار است / اعتکاف معجونی از همه عبادات است

ثبت نام برای حضور در مراسم اعتکاف امسال تا ۳۱ فرودین ماه و از طریق سایت ستاد اعتکاف و حضور در سازمان تبلیغات اسلامی در بلوار جنت انجام می شود.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زرند در جلسه ستاد مراسم معنوی اعتکاف اظهار داشت: در اهمیت اعتکاف باید به سیره پیامبر (ص) استناد کرد؛ ایشان با تمام مشغله ای کاری که داشتند هر ساله در دهه آخر ماه مبارک در مسجد النبی در کنار ستون سریر معتکف می شدند.

 

Etekaf_dfsz5465

 

ایشان در اهمیت خدمت به معتکفین به آیات قرآن اشاره نمود و گفت: خداوند به حضرت ابراهیم خلیل الله (ع) و اسماعیل ذبیح (ع) امر می کنند که خانه خدا را برای مومنین آماده کنند و به آنها خدمت کنند.

 

وی خدمت به معتکفین را افتخار دانست و گفت: اعتکاف یکی از بهترین لذت های تمام عمر و یکی از نیازهای لازم انسان مسلمان است.

 

امام جمعه زرند اعتکاف را معجونی از همه عبادات و فرصتی برای خلوت با خدا دانست و اظهار داشت: ما باید فرصت این خلوت و عزلت با خدا برای همه فراهم کنیم.

 

در این جلسه همچنین حجت الاسلام اکبر سلطانی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند با گزارشی از اعتکاف سال گذشته پیش بینی کرد که امسال تعداد بیشتری در این مراسم معنوی شرکت کنند.

 

وی افزود: هفتاد درصد روستاهای شهرستان خودشان این مراسم را برگزار می کنند و در سطح شهر برادران در مسجد جامع
و خواهران در مسجد علی ابن ابی طالب (تکیه قدمگاه) معتکف خواهند شد.

 

سلطانی همچنین گفت: ثبت نام از متقاضیان اعتکاف از پنجشنبه ۱۹ فروردین ماه آغاز و تا پایان وقت اداری مورخ سه شنبه ۳۱ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زرند اظهار داشت: ثبت نام برای حضور در مراسم اعتکاف امسال از طریق سایت ستاد اعتکاف و حضور در سازمان تبلیغات اسلامی در بلوار جنت انجام می شود.

 

انتهای پیام/