ایجاد ۲۰ شهرک کشاورزی در کرمان

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان از راه اندازی ۱۰ شهرک کشاورزی در شمال و ۱۰ شهرک در جنوب استان کرمان بر اساس نیازسنجی خبر داد.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمان از راه اندازی ۱۰ شهرک کشاورزی در شمال و ۱۰ شهرک در جنوب استان کرمان بر اساس نیازسنجی خبر داد.

 

keshavarzi

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند، “عباس سعیدی”، ظهر امروز در جلسه امضای تفاهم نامه سیاست های توسعه امنیت غذایی استان کرمان اظهار داشت: سال ۱۳۹۴ شرکت شهرک های کشاورزی در استان کرمان به منظور سامان بخشی مجتمع‌های دامداری و گلخانه ای در استان راه اندازی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این شرکت در چهارچوب سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی تشکیل شده است و تاکنون حدود دو میلیارد تومان اعتبار به شرکت شهرک های استان تخصیص داده شده است.

 

سعیدی گفت: در این تفاهم نامه پیش بینی راه اندازی ۱۰ شهرک در شمال و ۱۰ شهرک در جنوب استان بر اساس نیازسنجی و مطالعاتی که صورت می گیرد دیده شده است که به مرور زمان بعد از پنج سال راه اندازی خواهد شد.

 

وی در ادامه تعداد کل مجتمع های دامی و گلخانه ای در شمال استان را ۲۲ مورد اعلام کرد و گفت: میزان سرمایه گذاری انجام شده در این مجتمع ها ۱۳۰ میلیارد ریال بوده است.

 

سعیدی بیان داشت: در راستای سیاست های توسعه امنیت غذایی کشور است و به منظور استفاده از ظرفیت های مناطق مستعد کشاورزی استان کرمان و بهره‌برداری از منابع آب و خاک استان تفاهم نامه ای ما بین شرکت شهرک های کشاورزی و استانداری کرمان منعقد می شود.

 

وی افزود: مدت زمان اعتبار تفاهم نامه پنج سال از زمان انعقاد آن است به طوری که در این مدت حداقل تعداد ۱۰ شهرک کشاورزی در شمال و ۱۰ شهرک کشاورزی در جنوب استان ایجاد خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: به منظور بررسی و تصویب مکان احداث شهرک های کشاورزی و نظارت بر حسن و اجرای تفاهم نامه ستاد راهبری نیز تشکیل خواهد شد.

 

انتهای پیام/