چرا شوهران ما را اخراج کرده اید؟! / ۱۱ میلیارد تومان پول واریزی به حساب کارخانه واگن سازی زرند کجاست؟؟ / احداث منطقه ویژه ریلی با کدامین مدیریت؟

به طور کلی خواسته بانوان حاضر در این تجمع این بود که “شرایط مالی ما بسیار سخت است و نمی توانیم اخراج شوهران و فرزندانمان را تحمل کنیم. چرا بی دلیل شوهران و فرزندان ما را اخراج کرده اند و حاضر نمی شوند در جمع ما حاضر شده و در این مورد توضیح دهند. آیا ۱۱ میلیارد تومانی که آقای دکتر امیری گفته اند آزاد شده است و به حساب کارخانه ریخته شده است نباید وارد کارخانه شود و مشکلات آن را حل کند تا ما در این شرایط قرار نگیریم.”

صبح امروز جمعی از بانوان زرندی با تجمع جلوی درب ورودی کارخانه واگن سازی زرند، اعتراض خود را نسبت به اخراج حدود ۴۰ نفر از کارکنان این کارخانه اعلام نمودند.

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند، کارخانه واگن سازی زرند که قرار بود با افتتاح فاز سوم آن بیش از ۳۰۰۰ نفر را مشغول به کار کند، این روزها اصلاً حال و روز خوشی ندارد.

 

این کارخانه در حال حاضر فقط با ۲۷۵ کارگر و کارمند ادامه فعالیت می دهد و روزهای  گذشته خبر اخراج ۳۹ نفر از کارکنان آن رسانه ای شد که این موضوع حرف و حدیث های فراوانی به همراه داشت.

 

صبح امروز جمعی از بانوان زرندی با تجمع در جلوی درب ورودی کارخانه واگن سازی زرند مانع ورود کارکنان و مدیران می شدند و بدین وسیله اعتراض خود نسبت به اخراج همسران و فرزندانشان از این کارخانه را به مسئولین این کارخانه و مسئولین شهرستانی اعلام نمودند.

 

یکی از بانوان در این جمع که به مدیریت کارخانه اعتراض داشت، به خبرنگار صدای زرند گفت: چگونه است زمانی که به این کارگران نیاز داشتند از آن ها بیش از حد استاندارد کار خواستند اما به محض اینکه کاری که باید طی چند سال به پایان برسد، یک ساله تمام شد، کارگران را اخراج کردند؟

 

2

 

وی گفت: ما با هیچ کسی دعوا نداریم. تنها از مدیرعامل یا فرماندار می خواهیم که در جمع ما حاضر شود و بگوید به چه دلیل شوهران ما را اخراج کرده اند. مگر شوهران ما با آنانی که اکنون سر کار هستند چه تفاوتی دارند؟ یا باید همه با هم کار کنند یا اینکه همه اخراج شوند و کارخانه تعطیل شود.

 

این بانوی معترض همچنین اظهار داشت: تمام حرفهایی که در مورد عدم پرداخت مطالبات شرکت توسط بدهکاران گفته می شود دروغ است. دکتر امیری نماینده مردم در مجلس خودشان روز پنجم فروردین در دفترشان به ما گفته اند که ۱۱ میلیارد تومان به حساب کارخانه ریخته شده است و اگر کارگران سه سال هم کار نکند پول برای پرداخت حقوق آنان موجود خواهد بود، پس بهتر است دروغ نگویند. فرماندار باید مدیرعامل را بیاورد و ما را قانع کند و بگوید که این ۱۱ میلیارد تومان کجاست؟

 

3

4 5

 

ایشان ادامه داد: کارگرانی که اکنون اخراج شده اند با توجه به سنی که دارند در هیچ جای دیگری هم استخدام نمی شوند و خانواده و زن و بچه های آنان چه گناهی کرده اند که با همه سختی های کار در این کارخانه ساخته اند و اکنون که شرایط اینگونه است باید اخراج شوند؟

 

6

 

بانوان حاضر در جمع همچنین گفتند: ما تا زمانی که مدیرعامل شرکت یا فرماندار در جمع ما حاضر نشوند و ما را قانع نکنند از اینجا نخواهیم رفت و اگر دو ماه هم طول بکشد این اعتراض خود را بدون هیچ گونه جنگ و اختشاشی تا رسیده به نتیجه و قانع شدن ادامه خواهیم داد. پس بهتر است که هرچه زودتر مسئولین در این زمینه فکری کنند و مدیرعامل کارخانه را برای صحبت و قانع کردن ما به زرند بیاورند.

 

یکی دیگر از بانوان حاضر در این تجمع گفت: چگونه است که فرماندار اکنون چند روز است از مدیرعامل خواسته است که به زرند بیایند اما ایشان حاضر نشده است که برای پاسخگویی به زرند آمده و ما را قانع کند؟ فرماندار شهر هم چگونه است که حاضر نمی شوند در جمع ما و کارگران حاضر شود و پاسخگو باشند؟

 

1

 

ایشان گفت: به ما می گویند داریم پیگیری می کنیم اما چطور است افراد را می برند و به آنان می گویند که اگر اعتراض کنید شما را اخراج می کنیم.

 

ایشان همچنین اظهار داشت: مسئولین شهرستان می گویند قرار است منطقه ویژه ریلی در زرند احداث شود. با این شرایط که نمی توانند یک کارخانه را مدیریت کنند چگونه می خواهند منطقه ویژه ریلی راه اندازی کنند. اگر قصدشان احداث منطقه ویژه ریلی است باید نیرو جدید استخدام کنند نه اینکه نیروهای موجود را هم اخراج کنند.

 

به طور کلی خواسته بانوان حاضر در این تجمع این بود که “شرایط مالی ما بسیار سخت است و نمی توانیم اخراج شوهران و فرزندانمان را تحمل کنیم. چرا بی دلیل شوهران و فرزندان ما را اخراج کرده اند و حاضر نمی شوند در جمع ما حاضر شده و در این مورد توضیح دهند. آیا ۱۱ میلیارد تومانی که آقای دکتر امیری گفته اند آزاد شده است و به حساب کارخانه ریخته شده است نباید وارد کارخانه شود و مشکلات آن را حل کند تا ما در این شرایط قرار نگیریم.

 

پیش از این نیز فرماندار و نماینده مردم در مجلس در این زمینه گفته بودند که در حال رایزنی برای حل مشکلات موجود هستند که با وجود شرایط خاص ایجاد شده می طلبد که مسئولین هر چه بیشتر برای رفع این مشکل چاره اندیشی نمایند.

 

کارخانه واگن سازی زرند یکی از کارخانه های بزرگ در استان کرمان می باشد که طی سال‌های گذشته توانسته است با ساخت واگن‌های باکیفیت نیاز ریلی شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ کشور را تامین کند و از این طریق مانع خروج ارز از کشور نیز شده است. مطالبات و طلب این کارخانه از مشتریان بسیار بالا بوده که می توان مهمترین دلیل به وجود آمدن شرایط موجود را نیز همین عدم پرداخت ها دانست.

 

انتهای پیام/