دومین جشنواره نوروزی دیلمقانی در زرند برگزار می گردد

همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن دومین جشنواره نوروزی دیلمقانی چهارشنبه ۱۱ فروردین ساعت ۳ عصر در روستای تاریخی احمدآباد و در مجاورت حمام موزه دیلمقانی برگزار خواهد شد.

«دومین جشنواره نوروزی دیلمقانی» در روستای تاریخی احمدآباد برگزار خواهد شد.

 

Deylamaghani_df6562به گزارش صدای زرند، به منظور ایجاد روزی شاد و ساعاتی دور از فضای مجازی و آشنایی با آداب و رسوم بومی و محلی، «دومین جشنواره نوروزی دیلمقانی» با حمایت نمایندگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان زرند و با همکاری دهیاری و شورای اسلامی احمدآباد، هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان زرند و موسسه مردم نهاد افق طلایی آریا اندیشه ۱۱ فروردین ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه (علیها السلام) و روز زن ساعت ۳ عصر در روستای تاریخی احمدآباد و در کنار حمام‌ موزه دیلمقانی برگزارخواهد شد.

 

اعم برنامه های جشنواره به شرح ذیل می باشد:

 

بازی و معرفی بازی های بومی و محلی
معرفی و نمایش صنایع دستی
آواز محلی و موسیقی سنتی
جشنواره و مسابقه غذاهای سنتی
بازدید حمام موزه دیلمقانی
نمایش آداب و رسوم سنتی و اشیاء قدیمی
به همراه پخت سنتی آش رشته و توزیع در جشنواره و
رونمایی از کتاب اشعار شاعر پیشکسوت شهرستان زرند جناب آقای حاج اکبر ایرانمنش

 

ضمناً به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و همچنین سالروز ولادت حضرت امام خمینی (ره)، به حاضرین به قید قرعه و برگزیدگان مسابقه آشپزی‌ سنتی جوایز نفیسی اهداء خواهد شد.

 

مراسم طبق برنامه ریزی با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، گردشگران و مسافران نوروزی و همشهریان محترم در شهرستان زرند برگزار می گردد.

 

انتهای پیام/

 

احمد دیلمقانی را می شناسید؟! بیشتر بشناسید!