ستاد ساماندهی امور جوانان کوهبنان ۱۰۵ مصوبه داشته است

رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان گفت: طی سال جاری ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان، ۱۰۵ مصوبه داشته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان کوهبنان گفت: طی سال جاری ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان، ۱۰۵ مصوبه داشته است.

 

setad-javanan-kouhbanan

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، “منصور جعفری” ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کوهبنان اظهار داشت: طی سال جاری هفت جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در شهرستان برگزار شده که ۱۰۵ مصوبه به‌دنبال داشته است.

 

وی بیان داشت: در سال جاری نخستین یادواره شهدای ورزشکار شهرستان که عموما جوانان و نوجوانان هستند برگزار شد و درصدد هستیم تا با جمع‌آوری زندگی‌نامه، وصیت‌نامه و خاطرات مربوطه کتاب شهدای ورزشکار شهرستان نیز تدوین شود.

 

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تصریح کرد: جوانان و نوجوانان باید به سلامت روح و جسم خویش اهمیت بدهند، لذا همه ما وظیفه داریم که برای ارتقای سلامت جوانان و نوجوانان گام برداریم که در هفته سلامت از ۱۸ تا ۲۴ فروردین ۹۵ برنامه‌ها و نشست‌هایی برگزار می‌کنیم.

 

وی از شناسایی آسیب‌های اجتماعی به عنوان اولویت کاری در سال آینده خبر داد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده، اجرای کارگاه‌های آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها، کمک از وجود سمن‌های فعال در بحث آسیب‌های اجتماعی و… مد نظر است.

 

جعفری از برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، همایش‌ها، تجلیل از ورزشکاران و افتخارآفرینان، توسعه سند توسعه سلامت شهرستان، ایجاد بانک اطلاعاتی شهرستان با توجه به تخصص و تحصیلات و… در سال آینده خبر داد.

 

وی از فعالیت مجمع خیران جهیزیه و ازدواج آسان در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این مرکز طی دو ماه گذشته توانسته در راستای تهیه جهیزیه دو خانواده اقدام کند که برای ادامه فعالیت نیاز به کمک و همکاری بیشتر خیران دارد.

 

 

مشاوران جوان اولویت‌های مهم کوهبنان را بررسی کنند

 

“محمدرضا مهدلو” فرماندار کوهبنان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان کوهبنان، اظهار داشت: مشاوران چشمان تیز مدیران جامعه هستند که می‌توانند بهترین کانال و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان باشند و به بهترین نحو ممکن بر فعالیت دستگاه‌هایی اجرایی نظارت کنند.

 

وی ادامه داد: مشاوران جوان با ظرافت و دقت نظر بیشتری مسائل و مشکلات کوهبنان را رصد و اولویت‌های مهم شهرستان را بررسی کرده و به مدیران گوشزد کنند تا زمینه پیشرفت، توسعه و آبادانی منطقه رقم بخورد.

 

فرماندار کوهبنان تاکید کرد: بهترین کاری که مشاوران جوان باید در ادارات و نهادهای دولتی عملی سازند تزریق فکر جدید و بکر به مسئولان است چرا که مدیران به دلیل مشغله فراوان ممکن است نتوانند همه مشکلات را ببینند و یا اینکه برخی از آنان ممکن است پس از مدتی دچار روزمرگی شوند.

 

وی یاداور شد: جوانان و نوجوانان باید در کنار درس و بحث به کارهای تحقیقاتی و پژوهشی نیز مباردت ورزند و سعی کنند با بهره‌گیری از کتابخانه‌ها، استفاده از فضاهای مجازی، بهره‌گیری از امکانات موجود در شهرستان استعدادهای خود را شکوفا سازند.

 

مهدلو وجود دانشگاه‌ها و مرکز مجهز فنی و حرفه‌ای در مرکز شهرستان را فرصتی مغتنم برای جوانان و نوجوانان کوهبنانی دانست و افزود: به برکت انقلاب اسلامی زمینه برای فعالیت‌های مختلف در شهرها فراهم شده که باید از این فرصت در راستای گسترش علوم و فناوری و هنرآموزی بهره گرفت.

 

وی تصریح کرد: با همت شهرداری ساختمان سینما و فرهنگسرای شهرداری در حال بهسازی است که به‌زودی در جوار این مرکز فرهنگی موزه فسیل‌شناسی شهرستان با همکاری میراث فرهنگی راه‌اندازی می‌شود.

 

فرماندار کوهبنان گفت: به‌منظور فراهم کردن بستر شادی و نشاط تاکنون چندین مرحله جشن عمومی و بزرگ با همکاری شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان برگزار شده که در آینده نیز نسبت به برگزاری جشن و برنامه‌های شاد توجه بیشتری می‌شود.

 

انتهای پیام/