مشکل نبود پزشک سونوگرافی زن در زرند / امیدواریم با کمک دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان مشکل رفع شود

نبود پزشک سونوگرافی در بیمارستان امام علی (ع) تامین اجتماعی شهرستان زرند موجب انتقادات بی‌شمار شهروندان زرندی شهرستان شده است.

نبود پزشک سونوگرافی در بیمارستان امام علی (ع) تامین اجتماعی شهرستان زرند موجب انتقادات بی‌شمار شهروندان زرندی شهرستان شده است.

 

sonografi

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس، نبود پزشک سونوگرافی در بیمارستان امام علی (ع) تامین اجتماعی شهرستان زرند موجب انتقادات بی‌شمار شهروندان زرندی و اهالی روستاهای این شهرستان شده است.

 

در حال حاضر بیمارستان تامین اجتماعی زرند فاقد پزشک سونوگرافی است و فقط یک مرکز سونوگرافی در بیمارستان سینا فعال است که در این مرکز متخصص مرد فعالیت می‌کند و هفته‌ای یکی دو روز در محل کار نیست و این موضوع انتقاد بسیاری از شهروندان را در پی داشته است.

 

یکی از مشکلاتی که موجب رنجش بیشتر مردم این شهرستان می‌شود، نبود پزشک سونوگرافی زن است که موجب شده تا بانوان برای درمان به پزشکان مرد مراجعه کنند و این مشکل زمانی حادتر می‌شود که موضوع درمان کاملاً مربوط به زنان باشد.

 

این شرایط در حالی رقم می‌خورد که فرهنگ مردم منطقه زرند مراجعه به سونوگرافیست مرد را با مشکل مواجه کرده و چنین موضوعی را نمی‌پذیرد.

 

 

بیماران به علت نبود سونوگرافی زن به مرکز استان می‌روند

 

زهرا منصوری یکی از شهروندان زرندی در این زمینه، اظهار داشت: دخترم بیمار است و هر بار که پزشک برای او سونوگرافی تجویز می‌کند به علت نبود متخصص زن باید به مرکز استان بروم.

 

وی بیان کرد: این مسئله هم هزینه بالایی به همراه دارد و هم اینکه به علت زمان‌بر بودن و طول مسیر برای سلامتی دخترم خطرناک است.

 

یک زن باردار زرندی که از نبود متخصص سونوگرافی زن در این شهرستان به شدت انتقاد دارد، گفت: نبود پزشک سونوگرافی در این بیمارستان موجب شده که من با این وضعیت جسمی مجبور باشم به صورت مکرر به مرکز استان مسافرت داشته باشم و اگر در مسیر ۷۵ کیلومتری اتفاقی برای من و فرزندم پیش آمد چه کسی جوابگو است.

 

وی ادامه داد: این روزها باید در خاطر مسئولان بماند و شاید هم نماند، اما قطعا این ایام به تلخی در یاد و ذهن بیماران مراجعه کننده برای اخذ نوبت برای سونوگرافی می‌ماند که تلف شدن وقت، دلهره فرزندانی که در خانه گذاشته‌اند، خاطره تلخی است.

 

 

بیشتر بیماران از سیستم نوبت‌دهی بیمارستان گله‌مند هستند

 

نوبهار یکی دیگر از شهروندان اظهار کرد: وجود متخصص سونوگراف زن در این شهرستان ضروری است، چراکه بسیاری از خانم‌ها دچار مشکلاتی می‌شوند که نیاز به سونوگرافی دارند و انجام این کار درمانی از سوی متخصص مرد برای آنها دشوار است.

 

وی گفت: اکثر پزشکان برای تشخیص بیماری، انواع آزمایش‌ها و عکس‌برداری، سونوگرافی را تجویز می‌کنند، لذا مراکز درمانی باید مجهز به نیروی انسانی متخصص باشند، چراکه نمی‌توان برای برخی از این روش‌ها سراغ متخصص مرد رفت و به‌ناچار باید به متخصص زن آن هم با طی مسافت طولانی مراجعه کرد.

 

اکبرزاده یکی دیگر از شهروندان نیز با بیان اینکه اکثر مردم شهرستان زرند زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: بسیاری از بیماران از سیستم نوبت‌دهی بیمارستان گله‌مند هستند و پس از اینکه نوبت گرفته شود برای مراجعه به پزشک عمومی هم بیشتر وقت‌ها باید دو تا سه ساعت در نوبت بمانیم.

 

 

امیدواریم با کمک دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان مشکل رفع شود

 

بیماران کلیوی و زنان باردار زیر پوشش تامین اجتماعی وقتی درد کلیه یا نوبت سونوگرافی دارند هیچ عجله‌ای نکنند صبر داشته باشند و دردها را تحمل کنند، آیا امکانپذیر است.

 

“منصور هاشمی” رئیس بیمارستان امام علی (ع) تامین اجتماعی زرند با بیان اینکه این بیمارستان پزشک سونوگرافی ندارد، اظهار داشت: کمبود پزشک رادیولوژی یک مشکل کشوری است و در استان کرمان هم کمبود است اما پیگیر هستیم و امیدواریم با کمک دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان این مشکل رفع شود.

 

وی گفت: در حال حاضر بیماران برای سونوگرافی به بیمارستان سینا انتقال می‌یابند اما با توجه به اینکه پزشک این بیمارستان در حال گذراندن طرح است هفته‌ای، یکی دو روز از خدمات سونوگرافی بی‌بهره هستیم.

 

انتهای پیام/