توزیع ۱۶ هزار اصله نهال رایگان در زرند آغاز شد / شعار «هر زرندی، یک درخت» باید نهادینه شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زرند گفت: توزیع ۱۶ هزار اصله انواع نهال رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی در شهرستان زرند آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زرند گفت: توزیع ۱۶ هزار اصله انواع نهال رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی در شهرستان زرند آغاز شد.

 

daraj=kht-zarand

 

به گزارش صدای زرند، صبح امروز در نخستین روز از هفته منابع طبیعی و درختکاری، طی مراسمی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان اجرایی و قضایی، کاشت درخت در محوطه مجموعه ورزشی کارگران شهرستان زرند برای حفظ فضای سبز و ترویج فرهنگ درختکاری انجام شد.

 

 

توزیع ۱۶ هزار اصله نهال رایگان در زرند آغاز شد

 

“علی میرزایی” رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زرند در این مراسم به ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در سال جاری پرداخت و گفت: در این هفته بیش از ۱۶ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر به صورت رایگان بین شهروندان، ادارات و نهادها، دهیاران و تشکل‌های غیردولتی توزیع می‌شود.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زرند گفت: برنامه های هفته منابع طبیعی در جهت نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و آگاه سازی اقشار مختلف مردم برای حفظ و احیای منابع ملی اجرا می شود.

 

علی میرزایی انجام عملیات آبخیزداری در مناطق گزوئیه، گتکوئیه و داهوئیه به میزان ۳۰ هزار مترمکعب، بذرپاشی به منظور احیای مرتع در سطح ۴۳ هکتار، اخذ سند مالکیت بر روی اراضی ملی به مساحت ۱۶ هزار ۳۰۹ هکتار و برگزاری کلاس‌های آموزشی فرهنگسازی منابع طبیعی به تعداد ۸۰۰ نفرروز را از عمده فعالیت‌های انجام شده در سال جاری عنوان کرد.

 

میرزایی با بیان اینکه درختکاری اقدامی ماندگار و موجب بهبود فضای طبیعت می‌شود، افزود: همه ما موظف به اجرای منویات مقام معظم رهبری در افزایش مشارکت همگانی در درختکاری و حفظ و گسترش فضای سبز و منابع طبیعی هستیم.

 

در ادامه “حبیب‌الله خنجری” فرماندار زرند نیز با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد درختکاری گفت: مقام معظم رهبری تأکید ویژه‌ و توجه خاصی به این موضوع دارند و مسئولان را برای تحقق این مهم سفارش کرده‌ و درختکاری را برای کشور مایه‌ برکت و آبادانى می‌دانند.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان زرند در حوزه‌های گوناگون ادامه داد: در شهرستان زرند به دلیل ظرفیت‌های بالایی که در حوزه صنعت  دارد، اگر به مقوله فضای سبز و محیط زیست توجه خاصی شده است به طوری که در جوار کارخانه کک و قطران در حاشیه محور زرند کرمان حدود ۱۱۰ هکتار درختکاری انجام شده است.

 

 

شعار «هر زرندی، یک درخت» باید نهادینه شود

 

در ادامه این مراسم مهندس “احمد محمدی” شهردار زرند ضمن گرامیداشت روز درختکاری ارزش این روز را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: آنچه از آیات و شواهد قرانی برمی آید خداوند نیز در قران به اهمین منابع طبیعی و حراست از این منابع سفارش بسیاری کرده اند.

 

محمدی به شرایط آب و هوایی زرند اشاره و تصریح کرد: شهرستان کویری زرند باید با کاشت درختان و ایجاد جنگل های مصنوعی روند سرسبزی و طراوت خود را حفظ نماید.

 

شهردار زرند در خصوص صنعتی شدن زرند، گفت: هر واحد صنعتی به نوبه خود درارای آلایندگی هایی می باشد، لذا مدیران و مسئولین این کارخانجات باید با کاشت درخت و ایجاد فضاهای سبز شهر را در کاهش آلایندگی کمک نمایند.

 

وی خواستار ترویج شعار «هر زرندی، یک درخت» شد و اظهار داشت: شهروندان باید در این راستا یار و یاور شهرداری باشند و در کاشت نهال در جلوی منازل و نگهداری از این درختان اهتمام ویژه ای به خرج دهند.

 

محمدی از اجرای طرح محله سبز خبر داد و گفت: به زودی این امر در یکی از محلات زرند اجرایی خواهد شد و شهروندان هر کدام درختی به نام خود و در جلوی منزلشان غرس خواهند کرد.

 

به گزارش صدای زرند، گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری زرند بیش از ۸۵۰ هزار هکتار است که از این وسعت ۵۶۹ هزار هکتار مرتع، بیش از ۹۰ هزار هکتار بیابان و ۲۱ هزار هکتار نیز جنگل است.

 

گفتنی است، از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/