بودجه شهرداری زرند در سال آینده ۱.۵ برابر بیشتر خواهد بود / رویکرد شهرداری «رفع نیازهای فوری و ضروری شهر» است / رفع مشکلات شهرداری تنها یک سال همت می خواهد

شهردار زرند رویکرد شهرداری در سال آینده را “رفع نیازهای فوری و ضروری شهر” دانست و اظهار داشت: طرح هایی که ارائه شده است تماماً در بحث های مورد نیاز و ضروری شهر نظیر بهبود حمل و نقل و عبور و مرور، بهداشت همگانی، ایجاد زیرساخت های فرهنگی که از نیاز های ضروری شهر می باشند، بوده است.

روز گذشته جلسه تسلیم بودجه شهرداری زرند به شورای شهر با حضور اعضای شورا و اصحاب رسانه برگزار شد.

 

TaghdimBodjeبه گزارش صدای زرند، مهندس محمدی شهردار زرند در این جلسه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) و تبریک حماسه حضور مردم در انتخابات روز جمعه اظهار داشت: واقعاً حضور مردم پای صندوق های رای یک انقلابی در انقلاب بود که جا دارد به تمامی منتخبین مردم به ویژه جناب آقای دکتر حسین امیری به جهت انتخاب ایشان برای پنجمین دوره متوالی تبریک بگویم.

 

وی با بیان اینکه بودجه سال آینده شهرداری زرند ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تنظیم شده است، گفت: این بودجه نسبت به سال ۹۴ حدود ۴۵ درصد بیشتر است و تقریباً ۱.۵ بیشتر از بودجه سال ۹۴ می باشد.

 

مهندس محمدی رویکرد شهرداری در سال ۹۵ را در هزینه های جاری انقباضی و در هزینه های عمرانی و شهرسازی انبساطی دانست و اظهار داشت: در بودجه ارائه شده تا جایی که شده است از هزینه های جاری شهرداری کاسته شده است یا اینکه جلوی افزایش آن گرفته شده است و برعکس یک افزایش خیلی خوب در آیتم های مربوط به فعالیت های عمرانی و شهرسازی داده شده است.

 

وی بودجه در نظر گرفته شده در هزینه وظیفه عمران شهری را ۸ میلیارد تومان دانست و ادامه داد: بخش عمده آن یعنی حدود ۵ میلیارد تومان آن مربوط به بهبود وضعیت حمل و نقل، عبور و مرور و معابر شهری است که همان بحث آسفالت معابر شهری می باشد که اگر بخواهیم هزینه واقعی در این بخش را در نظر بگیریم مبلغی بیش از ۲۰ میلیارد تومان خواهد بود و این ۵ میلیارد تومان تنها مربوط به خریدهای اساسی مانند قیر و برخی ماشین آلات می باشد که با وجود نیروهای موجود در شهرداری و وجود کارخانه آسفالت ان شاءا… ما امکان بهبود شرایط را به مقدار زیادی خواهیم داشت.

 

وی بودجه در نظر گرفته شده برای ایجاد تاسیسات مربوط به تجهیزات و تسهیلات شهری را ۲ میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: با در نظر گرفتن این بودجه و برنامه هایی که در این رابطه داریم می توانیم بسیاری از مشکلات مربوط به این بخش را حل نماییم.

 

ایشان همچنین گفت: بودجه مربوط به هزینه های وظیفه شهری و بودجه مربوط به هزینه وظیفه خدمات اداری به ترتیب ۶.۳ و ۵.۷ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

شهردار زرند در مورد محل تامین درآمدهای شهرداری در سال آینده هم اینچنین گفت: امیدواریم این بودجه از درآمدهای حاصل از عوارض عمومی (۱۱.۵ میلیارد تومان)، درآمدهای حاصل از عوارض اختصاصی (۲.۵ میلیارد تومان)، درآمد حاصل از بها ارائه خدمات به موسسات غیرانتفاعی (۲ میلیارد تومان) و بخش های دیگر درآمدزا که تمامی آن ها به طور خلاصه و مبسوط و به صورت کتبی تقدیم شورا می شود، تامین شود.

 

محمدی همچنین گفت: علاوه بر پروژه های عمران شهری و حمل و نقل و بهبود وضعیت معابر، طرح هایی جهت تکمیل ساختمان اداری شهرداری (مبلغی حدود ۱ میلیارد تومان)، تکمیل ساختمان اتوبوسرانی که اکثر کارهای آن نیز شده است (مبلغی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان)، طرح احداث سالن کشتارگاه (مبلغی حدود ۴۰۰ میلیون تومان)، بازسازی شهربازی (۵۰ میلیون تومان)، احداث توالت های عمومی (۴۵ میلیون تومان)، طرح احداث بوستان دوستدار کودک (۵۰ میلیون تومان)، طرح احداث پارک بانوان (۵۰ میلیون تومان)، طرح راه اندازی سیستم آبیاری تحت فشار میدان امام (۴۰ میلیون تومان)، احداث پارک در شهرک فرهنگیان (۱۰۰ میلیون تومان) و پرداخت یک چهارم قیمت برای دریافت و خرید یک دستگاه لودر (۸۰ میلیون تومان) در دستور کار شهرداری در سال ۹۵ خواهد بود.

 

وی رویکرد شهرداری در سال آینده را “رفع نیازهای فوری و ضروری شهر” دانست و اظهار داشت: طرح هایی که ارائه شده است تماماً در بحث های مورد نیاز و ضروری شهر نظیر بهبود حمل و نقل و عبور و مرور، بهداشت همگانی، ایجاد زیرساخت های فرهنگی که از نیاز های ضروری شهر می باشند، بوده است.

 

مهندس محمدی گفت: هرچند سال ۹۴ سال رکود اقتصادی بود اما امیدواریم با توجه به گشایشی که برجام ایجاد خواهد کرد و با توجه به انتخاباتی که انجام شد، سال ۹۵ سال رونق اقتصادی باشد و ان شاءالله این افزایش بودجه شهرداری هم از محل مالیات بر ارزش افزوده و دیگر پتانسیل های درآمدی شهرداری در اثر این رونق اقتصادی تامین شود.

 

وی ضمن تشکر از همکاری های شورای شهر در چند ماه مدیریتی ایشان در شهرداری، اظهار داشت: وضعیت مالی کارکنان شهرداری به ویژه در این ایام پایانی سال بسیار سخت است که از شورای محترم شهر تقاضا داریم با تصویب مصوباتی انقلابی ما را برای پرداخت حقوق و عیدی کارکنان همراهی نمایند.

 

وی در پایان ضمن تقدیم بودجه شهرداری به رئیس شورای شهر ابراز امیدواری کرد: اگر بتوانیم یک سال به صورت جدی و با همت فعالیت کنیم مطمئناً به راحتی می توانیم بسیاری از مشکلات مربوط به شهر و شهرداری را حل نماییم.

 

 

انتهای پیام/