اعتصاب در معدن پابدانا / همه مسئولین ما را فراموش کرده اند / هیچکس به بیانان رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی توجه ای ندارد

یک فعال کارگری حاضر در این اعتصاب به صدای زرند گفت: باور کنید بسیاری شب ها حتی نانی برای خوردن در خانه ما وجود ندارد و امشب را نیز با «نان و رب گوجه» سر کرده ایم. آیا مسئولین مربوطه هم می توانند این شرایط را تحمل کنند که حتی حق اعتصاب نسبت به این شرایط را با ترساندن از ما می گیرند؟

امروز تعداد زیادی از کارگران معدن پابدانا به دلیل عدم پرداخت حقوق توسط کارفرما در محل این معدن اعتصاب کردند.

 

یکی از کارگرین حاضر در این اعتصاب که ترجیح داد نامی از وی برده نشود در گفتگو با صدای زرند اظهار داشت: امروز حدود ۲۰۰ نفر از کارگران معدن اصلی پابدانا به دلیل عدم پرداخت حقوق از آبان ماه، دست به اعتصاب در محل این معدن زدند و حتی با حضور مسئولین هم حاضر به برگشت به سر کار نبودند.

 

454

 

وی گفت: مسئولین قصد داشتن با جواب های همیشگی که از دید ما به دور از منطق است ما را به سر کار برگردانند اما بسیاری از کارگران بر خواسته خود پافشاری کردند و در این اعتصاب ماندند.

 

ایشان که اعتصاب های کارگری در اعتراض به شرایط ایجاد شده را از حقوق مسلم کارگران می دانست، اظهار داشت: متاسفانه جوابی که مسئولین امر در واکنش به اعتصاب به ما دادند کاملاً غیر منطقی بود و به ما گفتند “هر کس نمی خواهد می تواند بروند خانه اش”.

 

455

 

وی با اشاره به مشکلات مالی که کارگران با آن دست به گریبان هستند، گفت: در حال حاضر حتی خرید نان هم برای ما مشکل شده است برای همین دو درخواست از مسئولین داریم اول اینکه به نانوایی ها بگویند به ما نانِ قرضی بدهند تا وقتی که حقوق ما را پرداخت کردند پول آن ها را بدهیم؛ دوم اینکه به بانک ها اعلام کنند تا از ما دیر کرد نخواهند، به خدا اگر انصاف داشته باشند می فهمند که ما مقصر دیر پرداخت شدن وام ها نیستم.

 

این فعال کارگری با بیان اینکه اکنون چندین مرتبه است که ما را برای پرداخت حقوق به امروز و فردا واگذاشته اند، اظهار داشت: آخرین حقوقی که به ما پرداخت شده است مربوط به آبان ماه می باشد که آن را هم در دو قسط پرداخت کرده اند و با وجود گرانی های زیاد و نیز وام هایی که باید پرداخت کنیم و همچنین فرارسیدن عید، واقعاً شرایط برای ما غیرقابل تحمل شده است.

 

ایشان گفت: باور کنید بسیاری شب ها حتی نانی برای خوردن در خانه ما وجود ندارد و امشب را نیز با «نان و رب گوجه» سر کرده ایم. آیا مسئولین مربوطه هم می توانند این شرایط را تحمل کنند که حتی حق اعتصاب نسبت به این شرایط را با ترساندن از ما می گیرند؟

 

این معدن کار ادامه داد: ما چندین مرتبه این مشکل خود را به رسانه های تصویری نظیری اخبار ۲۰:۳۰ و باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده ایم اما متاسفانه هیچ کدام به نظرات ما توجه ای نکرده اند و حتی کم کم از رسانه ها هم برای حمایت از خودمان ناامید شده ایم.

 

وی گفت: متاسفانه به نظر می رسد هیچکدام از مسئولین به بیانات رهبری نسبت به اقتصاد مقاومتی توجه ای ندارند و با وجود این همه کارگر فعال در معادن زغالسنگ همچنان در حال واردات زغال از کشورهایی نظیر چین هستند و این موضوع شده مشکل اصلی صنعت زغال در کشور ایرن. آیا اگر مسئولین به کارگران داخلی توجه داشته باشند بهتر نمی توانند از اقتصاد کشور حمایت کنند؟

 

وی در پایان مجدداً از شرایط بد اقتصادی و روانی کارگاران فعال در معادن زغالسنگ سخن به میان آورد و اظهار داشت: متاسفانه اگر شرایط همچنان به همین نحو ادامه پیدا کند باید شاهد اعتصاب های مجدد کارگران در این معدن و دیگر معادن زغالسنگ باشیم.

 

انتهای پیام/