مهندس محمدی: چالش های زیادی وجود دارد اما برای حل مشکلات راهکار داریم / ایرانمنش: با وجود مهندس محمدی شورا دغدغه ای ندارد

مهندس محمدس با اشاره به بدهی بیش از ۲۰ میلیارد تومانی شهرداری زرند اظهار داشت: هر چند این بدهی در شهرداری زرند وجود دارد، اما این موضوع هیچگونه ناامیدی برای ادامه راه ما ایجاد نمی کند و در طرح جامعی که ارائه کرده ایم، پیشنهاداتی برای اصلاح مسائل و مشکلات مختلفی که مرتبط با حوزه شهرنشینی می باشد داده ایم و امیدواریم که بتوانیم کارهایی هم در این ارتباط انجام دهیم.

نشست خبری مهندس احمدی محمدی، با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان زرند صبح روز گذشته و در آستانه فرارسیدن دهه مبارک فجر در محل دفتر شهردار زرند برگزار شد.

shahrdar

                  

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای زرند، شهردار زرند در این جلسه ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و یاد و خاطر امام (ره) و شهدا، اظهار داشت: امیدواریم که ما نیز بتوانیم در چارچوب اهداف شهدا و امام شهدا گام برداریم و در راه خدمتگزاری به آحاد و اقشار مختلف مردم، شجاع، دلسوز و شهیدپرور جامعه قدم برداریم.

                  

ایشان نقش رسانه ها و خبرنگاران در بیان مشکلات مردم به مسئولین و بیان دیدگاه های مسئولین به مردم را مهم دانست و اظهار داشت: ما نیز با همین هدف این نشست خبری را در آستانه دهه مبارک فجر برگزار کرده ایم تا ضمن پاسخگویی به سوالات شما عزیزان یک گزارش از عملکرد شهرداری نیز خدمت شما و مردم ارائه نماییم.

                  

ایشان چالش های پیش روی شهرداری زرند را زیاد دانست و افزود: چالش های موجود در شهرداری را به طور کلی می توان به وجود نیروی های مازاد در شهرداری زرند، واگذاری همه ی کارهای شهرداری به بخش خصوصی، بدهی­های چندین ساله شهرداری، عقب ماندگی های خدمات اولیه که شهرداری باید به مردم ارائه دهد، دسته بندی کرد.

                  

ایشان اظهار داشت: در نشست هایی که با همکاران و معاونین داشتیه ام در مورد حل این مشکلات به نتایجی رسیدیم که امیدواریم با اجرایی شدن آن ها بخش زیادی از مشکلات شهرداری حل شود.

                  

ایشان با اشاره به وجود نیروهای مازاد در شهرداری زرند بیان داشت: در رفع این مشکل ما چندان موافق طرح تعدیل نیرو نیستیم و اعتقاد داریم تعدیل نیرو مشکلات خاص خود را دارد. ولی بعد از ورود به بخش مدیریت شهرداری در گام اول برای رفع مشکل نیروی مازاد به شدت جلو ورود نیروی های جدید به بدنه شهرداری را گرفته ایم و خوشبختانه هیچ نیرویی در شش ماه مدیریتی که در شهردرای بودم جذب این نهاد نشده است.

                  

محمدی گفت: گام دوم برای رفع مشکل نیروهای مازاد در شهرداری، ترغیب و تشویق نیروهایی بوده که می توانستند از شهرداری بازنشسته شوند یا به بخش های دیگر منتقل شوند که از این طریق نیز ما ۱۰ کاهش نیرو داشته ایم.

                  

شهردار زرند فاز سوم هدف خود برای رفع این مشکل را بسیار مهم دانست و افزود: فاز سوم، استفاده مفید از نیروهای انسانی موجود با ساماندهی و سازمان دهی این نیروها می باشد. که این بخش با مدیریت نیروها و با در دست گرفتن کارهایی از شهرداری که تاکنون توسط بخش خصوصی ارائه می شده است قابل انجام خواهد بود.

                  

وی ادامه داد: خدماتی نظیر تولید، حمل، و بخش آسفالت، زیرسازی خیابان ها و لکه گیری ها وغیره تاکنون توسط بخش خصوصی انجام می شده است که ما در این زمینه و در گام نخست با تجهیز، بازسازی و نوسازی کارخانه آسفالت و تاسیسات شن و ماسه با هزینه حدود ۱۵۰ میلیون تومان، توانستیم تمامی کارهای مربوط به آسفالت و خدمات آسفالت شهر را در دست بگیریم و در گام دوم تعمیر وسایل و ماشین آلات مربوط به آسفالت که اکثراً آنها سال های زیادی بود که در شهرداری بدون استفاده رها شده بودند و آفتاب می خوردند، بود که در این گام هم خوشبختانه موفق بودیم. همچنین در قدم سوم در این راستا ما با فراخوانی نیروهایی از شهرداری که توان لازم در بحث آسفالت را داشته اند و در بخش های دیگر مشغول به فعالیت بودند خوشبختانه در حال حاضر می توانیم بگوییم که از صفر تا صد مسائل مربوط به آسفالت را در دست گرفته ایم و این بخش تماماً توسط نیروهای متخصص و متعهد شهرداری در حال انجام و ارائه خدمات می باشد.

                  

ایشان در این رابطه همچنین گفت: در همین راستا در ۴ ماه اخیر بالغ بر ۴۰۰۰۰ مترمربع خدمات آسفالت در شهر ارائه شده است که از جمله می توان به آسفالت خیابان حجت، یک لاین از شهرک زیتون، آسفالت زیرپل، آسفالت ۲۰متری نیروگاه و لکه گیری بیش از یک سوم از شهر، اشاره کرد که با این کار در کمترین حالت ممکن چیزی حدود ۵۰۰ میلیون تومان برای شهرداری صرفه جویی اقتصادی شده است و از طرفی موجب استفاده بهیه و مناسب از نیروهایی شهرداری نیز شده ایم.

                  

محمدی همچنین با بیان اینکه آسفالت نیاز اولیه شهر زرند می باشد، در این رابطه اظهار داشت: ما اعتقاد داریم زرند، به ۲ میلیون مترمربع آسفالت نیاز دارد، زیرا آسفالت تمام کوچه ها و خیابان های شهر زرند مستهلک شده است و عمر خود را کرده است که باید جایگزین شود و از طرفی کوچه ها و خیابان هایی که در سطح شهر هنوز آسفالت نشده است نیز زیاد می باشند که بر همین اساس برنامه های ما برای سال ۹۵ براساس ۲۰ میلیون مترمربع آسفالت نوشته شده است و بنده نیز به شخصه در این زمینه صحبت هایی با برخی شرکت های تهیه و توزیع قیرداشته ام که امیدواریم با وجود در اختیار داشتن تاسیسات آسفالت و شن و ماسه در صورت تامین قیر بتوانیم کارهای زیادی در این راستا انجام دهیم.

                  

وی در ادامه صحبت هایش ضمن بیان اینکه شهرداری زرند بالغ بر ۴ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران دارد، گفت: در حال حاضر ما ورود پیمانکار را به شهرداری زرند ممنوع کرده ایم و برنامه ی بعدی ما برای ساماندهی نیروهای انسانی در شهرداری، توجه به ساخت جدول و جدول گذاری بوده است و در همین راستا در حال حاضر کارگاه تولید مصنوعات بُتنی راه اندازی شده و در حال تولید کلیه مصنوعات بُتنی مورد نیاز شهرداری هستیم که خوشبختانه از تولیدات این گارگاه در جدول گذاری بخش هایی از شهر استفاده شده و در حال حاضر هم بخش های دیگری از شهر در حال جدول گذاری می باشد. اما هنوز هم بخش های زیادی از شهر وجود دارد که نیاز زیادی به جدول گذاری دارند و ما سعی خواهیم کرد که این نیاز مهم و اولیه برای مردم و شهر را برطرف نماییم.

                  

شهردار زرند حق مردم را در مورد کوچه های خاکی آسفالت شده این کوچه دانست و ادامه داد: بسیاری از کوچه ها با توجه به اینکه شن ریزی در آن ها صورت نگرفته بود، مشکلات زیادی را در زمان بارندگی برای اهالی آن ایجاد می کردند که بعد از بارندگی های اخیر بیش از ۱۰۰ کوچه را شن ریزی کردیم و این کار را ادامه خواهیم داد تا حداقل دیگر کوچه خاکی در زرند وجود نداشته باشد. هر چند حق مردم آسفالت شدن کوچه های آنها می باشد اما با توجه به امکانات فعلی شن ریزی را انجام خواهیم داد تا حداقل برخی مشکلات برطرف شود.

                  

ایشان نیاز دیگر شهر زرند را احداث و احیا فضای سبز دانست و اظهار داشت: حفظ درختانی که با زحمات بسیار زیاد توسط پرسنل شهرداری در گذشته و حال کاشته و پرورش داده شده است باید در دستور کار قرار گیرد. زرند در سال های گذشته به عنوان منتخب یونسکو از لحاظ فضای سبز انتخاب شده بود اما با توجه به نفوذ کرم ساقه خوار نارون بیش از ۵ الی ۶ هزار درخت نارون را در شهر از دست دادیم که اکنون باید برای جایگزینی آنها چاره ای اندیشیده شود.

                  

وی عمر اکثر چمن های موجود در فضای سبز شهری زرند را رو به اتمام دانست و اظهار داشت: چمن های موجود در سطح شهر و پارک ها باید بازکشت شود و همچنین بسیاری از فضاهای سبز سطح شهر و پارک های شهر نیاز به بازسازی دارد که در این راستا درختان موجود در اکثر خیابان ها و بلوارها سطح شهر حرص شده است و جوی های شهر نیز لایه روبی شده است. همچنین بازسازی دو پارک مادر و نشاط نیز در حال انجام می باشد و امیداریم تا ۲۱ بهمن ماه کار بازسازی آنها به اتمام برسد.

                  

وی همچنین از احداث یک پارک جدید در شهرک ولی عصر سخن گفت و اظهار داشت: این پارک انشاالله در همان ۲۱ بهمن ماه و با حضور مسئولین افتتاح خواهد شد؛ همچنین کلنگ پارک بانوان نیز در ایام دهه مبارک فجر به زمین خواهد خورد تا بانوان شهر بتوانند با داشتن یک محل امن و مناسب امکان ورزش و نشاط کافی در این پارک را داشته باشند.

                  

مهندس محمدی گفت: بحث ایجاد گل و گیاه و درختان مورد نیاز شهرداری نیز توسط خود شهرداری در دستور کار قرار دارد و با بازسازی گلخانه ای که انشاالله در دهه فجر شروع به کار خواهد کرد، می توانیم تمام نیازهای شهرداری و همچنین ارائه خدمات به مردم را با بازسازی و راه اندازی این گلخانه داشته باشیم و از این طریق ضمن صرفه جویی در هزینه های شهرداری از کارکنان موجود استفاده مناسب را خواهیم برد.

                  

ایشان با توجه به صنعتی شدن شهر نیاز زرند به فضای سبز را بیش از حد استاندارد شهرهای معمولی دانست و افزود: باید توجه ویژه ای به این بخش شود که این مهم ضمن نیاز به کمک مسئولین یاری و همراهی همه مردم را هم می طلبد که با احداث و همچنین نگهداری و حفاظت از فضای سبز موجود می توانند کمک زیادی به شهرداری در این بخش داشته باشند.

                  

شهردار زرند گفت: بازسازی کشتارگاه دام زرند نیز در دستور کار شهرداری بوده است و بحث بهداشتی بودن کشتار در این کشتارگاه نیز مورد توجه قرار گرفته است و هزینه هایی در این بخش نیز شده است و خوشبختانه در حال حاضر این کشتارگاه به صورت نیمه مکانیزه در حال فعالیت می باشد که نیاز ما را تامین می کند؛ اما جا دارد از بخش خصوصی دعوت شود تا برای کاملاً مکانیزه شدن این کشتارگاه وارد میدان شوند.

                  

محمدی ادامه داد: در بحث دفن زباله ها، کار به صورت کاملاً بهداشتی در حال انجام است و در آخرین بازدیدی که از محل دفن زباله های شهری داشتم هیچ مشکل بهداشتی در این بخش وجود نداشت و این کار به خوبی در حال انجام بود.

                  

وی گفت: واحدهای آتش نشانی زرند دارای مجهزترین امکانات آتش نشانی می باشند و به خوبی در حال خدمت رسانی به مردم عزیز زرند می باشد اما با این وجود در این چند ماه اخیر تجهیزاتی برای امنیت بیشتر و ارائه خدمات بیشتر در این بخش نیز خریداری شده است.

                  

وی همچنین به خدمات دیگر شهرداری نظیر خط کشی خیابان ها، ارائه خدمات و سرویس دهی به مراسمات مذهبی و تابلوگذاری در معابر شهر و شهرک ها اشاره کرد و اظهار داشت: در حال رایزنی و پیگیری هستیم که یک کامیون و یک دستگاه لودر به سیستم شهرداری اضافه شود و بحث تعمییر ماشین آلات نیز در دستور کار قرار دارد و در بخش حمل و نقل عمومی هم ما ۲۰ مینی بوس داریم که در حال خدمت رسانی به مردم در سطح شهر هستند و در حال حال درخواست اضافه شدن ۵ سرویس دیگر در این بخش را نیز داده ایم.

                  

شهردار زرند با بیان اینکه در بخش نرم افزاری و فرهنگی و اجتماعی هم کارهای زیادی توسط شهرداری شده است اظهار داشت: شهرداری ها یکی از متولیان فرهنگی شهر می باشند و در این راستا ما برنامه هایی برای ایجاد پلاتو تئاتر با مشارکت وزارت ارشاد و بازسازی سالن سینما با همکاری بخش خصوصی را در دستور کار داریم که امیدواریم با فعالیت هایی که توسط مسئولین انجام می شود سال ۹۵ برای زرند سال شکوفایی فرهنگی همه جانبه در زرند باشد.

                  

محمدی همچنین گفت: در زمینه فرهنگی برگزاری ۶ جشنواره با همکاری سایر نهادها در نیمه نخست سال ۹۵ را خواهیم داشت و همچنین با تشکیل کمیته شهروند خلاق با دریافت ایده های نو شهروندان عزیز از آن ها برای بخش مدیریت شهری استفاده خواهیم کرد.

                  

وی گفت: به مناسبت دهه فجر، جشن انقلاب را در روز ۲۵ بهمن ما و با حضور هنرمندان کشوری در سالن دانشگاه آزاد برگزار خواهد کرد که از همین طریق از عموم مردم برای حضور دراین مراسم دعوت می کنم.

                  

شهردار زرند در پایان گزارشات خود گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که برای حل مشکلات شهر هیچ راهی جزء همراهی و تعامل و همدلی با همه مسئولین و ارگان ها و نهادها شهر را نداریم و این موضوع بدون همراهی و تعامل آنان امکان پذیر نخواهد بود که خوشبختانه شهرداری در حال حاضر همکاری و تعامل بسیار مناسب و سازنده ای با شورای اسلامی شهر به ویژه ریاست این شورا جناب آقای ایرانمش داشته است که امیدواریم این همدلی و تعامل همچنان ادامه داشته باشد و شورا نیز با در نظر گرفتن شرایط شهرداری ما را در ارائه طرح های پیشنهادی همراهی نماید.

                  

وی همچنین از همکاری امام جمعه شهر، فرماندار و نماینده شهر تشکر کرد و افزود: امیدواریم باز هم همراهی این بخش ها را داشته باشیم و این همراهی و تعامل بیشتر نیز شود و با در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی زرند در استان کرمان بتوانیم با افزایش المان های شهری در این منطقه، موجب جذب بیشتر سرمایه گذارن در استان نیز بشویم.

                  

ایشان همچنین با بیان اینکه کارخانجات و صنایع فعال در شهر هم می توانند با پرداخت به موقع عوارض مرتبط با فعایت خود، شهرداری را یاری کنند اظهار داشت: آماده ارائه خدمات فنی و مهندسی نظیر زیرسازی، آسفالت، جدول گذاری و خدمات پسماند توسط شهرداری به تمامی بخش و نهادها و صنایع فعال در شهرستان هستیم تا از این طریق ضمن ایجاد صرفه اقتصادی برای نهادهای موجود در شهر، درآمدزایی نیز برای شهرداری ایجاد کنیم.

                  

ایشان در مورد مالیات آلایندگی نیز توضیح داد و گفت: در این رابطه در حال پیگیری هستیم و این مورد در ارتباط با کارخانه ی زغالشویی حل شده است ولی متاسفانه چندسالی هست که به دلیل شرایط اقتصادی پرداختی از سوی این نهاد به شهرداری انجام نشده است. در مورد صنایع جدید که احداث شده است؛ کارخانه کک سازی دولتی پرداخت عوارض را دارد که رقم این عوارض چندان از لحاظ ریالی زیاد نمی باشد. در مورد دیگر صنایع هم به دلیل اینکه هنوز به بحث تولید نرسیده اند عوارضی پرداخت نمی شود اما انشاالله بعد از شروع فرایند تولید و فروش محصول توقع این را داریم که بودجه مناسبی که رقمی بیش از ۱۰ میلیارد تومان در سال می شود در آینده از طریق عوارض آلایندگی به شهرداری تزریق شود.

                  

وی همچنین گفت: در ارتباط با قراردادهایی که بین صنایع شهرستان زرند بسته می شود متاسفانه به دلیل اینکه تمامی آن ها در خارج از زرند و در تهران و اصفهان بسته می شود مالیاتی از این طریق به شهرداری زرند پرداخت نمی شود که ما با نامه نگاری با فرمانداری و نماینده مردم در مجلس از آنان خواسته ایم تدبیری بیاندیشند تا این قراردادها در شهر زرند بسته شوند تا مالیات آن نیز مستقیماً در همین شهر هزینه شود.

                  

مهندس محمدی با اشاره به بدهی بیش از ۲۰ میلیارد تومانی شهرداری زرند اظهار داشت: هر چند این بدهی در شهرداری زرند وجود دارد، اما این موضوع هیچگونه ناامیدی برای ادامه راه ما ایجاد نمی کند و در طرح جامعی که ارائه کرده ایم، پیشنهاداتی برای اصلاح مسائل و مشکلات مختلفی که مرتبط با حوزه شهرنشینی می باشد داده ایم و امیدواریم که بتوانیم کارهایی هم در این ارتباط انجام دهیم.

                  

بعد اتمام سخنان مهندس محمدی، ایرانمش ریاست شورای اسلامی شهر زرند در جملاتی کوتاه گفت: شهرداری همانطور که مهندس محمدی گفت یک نهاد فقیر نیست و امکانات زیادی دارد که نیاز به یک مدیریت صحیح در بحث امکانات و نیروی انسانی دارد و شورای شهر با وجود مهندس محمدی کمترین دغدغه را در حوزه مدیریت شهرداری دارد و مطمئن است که ایشان می تواند کارهایی زیادی برای مدیریت نیروهای انسانی و امکانات شهرداری انجام دهند و با مدیریتی که روی نیروی انسانی خواهند داشت انشاالله بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

                  
همچنین بعد از این سخنان خبرنگاران سوالاتی از شهردار و رئیس شورای شهر در ارتباط با حوزه مدیریت شهرداری پرسیدند که انشاالله اطلاع رسانی در مورد این بخش به صورت خبرهایی مجزا در آینده توسط صدای زرند منتشر خواهد شد.

                               

انتهای پیام/