ثبت نام ۵۰۰ علاقه مند به حفظ و تلاوت قرآن کریم در زرند

کارشناس فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف زرند گفت: در سال جاری، ۵۰۰ نفر از علاقه‌ مندان به حفظ و تلاوت قرآن مجید از سوی اداره اوقاف زرند ثبت‌ نام شده‌اند.

کارشناس فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف زرند گفت: در سال جاری، ۵۰۰ نفر از علاقه‌ مندان به حفظ و تلاوت قرآن مجید از سوی اداره اوقاف زرند ثبت‌ نام شده‌اند.

 

quran

 

به گزارش صدای زرند، مرتضی غلامی کارشناس فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف زرند، درباره طرح تربیت حفاظ قرآن کریم اظهار کرد: طی تابستان و به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند، پنج کلاس و دوره آموزشی حفظ قرآن کریم ویژه نوجوانان و علاقه مندان به کلام وحی تشکیل شد.

 

وی بیان کرد: طرح‌های قرآنی با هدف اشاعه فرهنگ کلام وحی شامل مسابقات قرآنی شهرستانی و استانی همواره مورد تأکید اوقاف و امور خیریه بوده و این رقابت‌ها و برنامه‌های معنوی در سطح مسابقات ملی قرآن کریم برگزار می‌شوند.

 

غلامی تصریح کرد: طی سال به طور مستمر نسبت به برگزاری و برپایی برنامه‌های فرهنگی اقدام می‌کنیم و بیش از ۳۰ عنوان برنامه فرهنگی در سال جاری اجرا شده‌ است، و آماده‌ سازی بقاع متبرکه برای اجرای طرح آرامش بهاری، اجرای طرح نشاط معنوی، سوگواره یاس نبوی، ‌ولایت علوی و اکمال دین نبوی و بصیرت عاشورایی بخشی از این برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان به شمار می‌ رود.

 

این کارشناس به عملکرد واحد فرهنگی این اداره در شش ماهه اول سال اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در امامزادگان و بقاع متبرکه با برپایی خیمه‌ های معرفت توفیقات خوبی حاصل شد.

 

وی برگزاری طرح بصیرت عاشورایی، اجرای طرح سوگواره یاس نبوی در امامزاده‌ها، اجرای طرح نشاط معنوی در تابستان و اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان را از جمله اقدامات فرهنگی این واحد اعلام کرد.

 

غلامی در رابطه با اهداف برگزاری طرح آرامش بهاری در نوروز یادآور شد: تقویت باورهای دینی و مذهبی مسافران، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی در اوقاف و خدمات ‌رسانی مطلوب به زائران از اهداف اجرای این طرح است.

 

انتهای پیام/