حادثه سقوط از بلندی در پروژه فولاد زرند مرگ کارگر را رقم زد

سقوط ۳ کارگر در دو حادثه جداگانه سبب مرگ یکی از کارگران، به کما رفتن یک کارگر و آسیب دیدن دست کارگری دیگر شد.

سقوط ۳ کارگر از ارتفاع در پروژه فولاد زرند ایرانیان، یک کشته و دو مجروح بر جای گذاشت.

 

hadese-Folad-zarand

 

به گزارش صدای زرند، سقوط ۳ کارگر در دو حادثه جداگانه سبب مرگ یکی از کارگران، به کما رفتن یک کارگر و آسیب دیدن دست کارگری دیگر شد.

 

 

ماهیت پروژه های صنعتی به شکلی است که امکان بروز حادثه در آن وجود دارد

 

سرپرست اداری و پشتیبانی شرکت قائم الرضا در پروژه فولاد زرند ایرانیان ضمن اظهار تاسف از حادثه روی داده در این پروژه گفت: ماهیت پروژه های صنعتی به شکلی است که امکان بروز حادثه در آن وجود دارد و در پروژه های این چنینی جلوگیری از حادثه به صورت مطلق امکان پذیر نیست.

 

مهرداد پارسایی افزود: در شرایط کاملا ایمن نیز ممکن است چنین حوادثی به دلیل خطای انسانی و یا عدم رعایت موارد ایمنی اتفاق بیفتد.

 

وی با بیان اینکه حادثه سقوط یک کارگر از ارتفاع و مرگ وی توسط مسوولین ذیربط شهرستان از جمله بازرسین اداره کار در دست بررسی است، اظهارداشت: پس از تکمیل مستندات، تکمیل گزارش و جمع بندی، علت حادثه اعلام می شود.

 

پارسایی تصریح کرد: کارگر فوت شده ۲۸ سال سن داشته و کار نصب تجهیزات در ارتفاع را انجام می داده است.

 

وی با بیان اینکه فرد فوت شده جزو پیمانکاران بوده، افزود: این فرد تجربه کمی نداشته و حتی چندی پیش بر اساس ارزیابی عملکرد واحد ایمنی پروژه به عنوان کارگر ایمنی نمونه معرفی شده بود.

 

سرپرست اداری و پشتیبانی پروژه فولاد زرند ایرانیان با بیان اینکه حادثه می تواند برای هر کس حتی افراد با تجربه نیز رخ دهد، خاطرنشان ساخت: کار نصب در ارتفاع معمولا توسط افراد متبحر انجام می شود و فرد فوت شده در این زمینه دارای تجربه بوده است.

 

وی در خصوص آسیب دو کارگر دیگر نیز گفت: این افراد پیمانکاران شرکت آب و خاک بودند که یکی از آن ها از ناحیه دست دچار آسیب جزئی شده و دیگری نیز سطح هوشیاری اش بهتر شده است.

 

 

پرونده خارج از نوبت رسیدگی می شود

 

در همین حال هادی ایرانمنش رییس اداره کار شهرستان زرند با بیان اینکه بازرسان اداره کار از نزدیک محل وقوع حادثه را مورد بازدید قرار دادند، گفت: منتظریم تا کارهای قانونی این حادثه انجام شود تا گزارش آن را ارایه دهیم.

 

وی تصریح کرد: پس از اعلام نظر پزشکی قانونی، مشخص شدن کارفرمای اصلی و نیز درخواست دادگستری از اداره کار برای ارایه گزارش و تکمیل مستندات، گزارش بازرسین اداره کار در اسرع وقت آماده می شود.

 

ایرانمنش با بیان اینکه پیمانکاری این حادثه ممکن است دسته دوم یا سوم باشد، اظهارداشت: باید پیمانکار اصلی مشخص شود و مدارک وی ارایه گردد و دادگستری نیز از ما بخواهد تا گزارش بازرسین اداره کار آماده شود.

 

وی با بیان اینکه تاکنون نامه ای از دادگستری برای اداره کار ارسال نشده است، خاطرنشان ساخت: به دلیل فوت کارگر در این حادثه، پرونده خارج از نوبت رسیدگی می شود اما ممکن است به دلیل طی شدن مراحل، ارایه گزارش مدتی طول بکشد.

 

انتهای پیام/