شهرداری زرند بیش از ۲۰ میلیارد تومان بدهی دارد / در پیشرفت شهر همه ما مسئولیم

محمدی گفت: بدهی است که با وجود مشکلات مالی در شهرداری زرند همه ما مسئولین، فرماندار و نماینده سخت کوش و امام جمعه دانشمند و دیگر مسئولین و شما مردم عزیز باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم محیطی مناسب تر را برای زندگی در زرند ایجاد کنیم.

A.Mohammadi_szdf60003202سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته زرند، مهندس احمد محمدی شهردار زرند بود که طی سخنانی به تشریح شرایط و مشکلات موجود در حوزه شهری و شهرداری زرند پرداخت.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای زرند، مهندس محمدی، در این مراسم با تورقی در تاریخ شهرستان زرند این شهرستان را یکی از بهترین و آبادترین نقاط منطقه در سال های دور برشمرد و افزود: مسجد جامع در حاضر و در تاریخ زرند به عنوان مقدس ترین نقطه شهر محسوب می شده است که نشانه های تاریخی و سنگ نوشته هایی که تا چند سال پیش نیز در کنار درب این مکان نصب بود نشان از این مدعا می باشد.

 

شهردار زرند به پیشرفت مناسب شهرستان زرند در حوزه صنعتی در سال های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: با همتی که مسئولین شهرستان در سال های اخیر داشته اند، زرند در سال های آینده به عنوان یکی از مهمترین مناطق صنعتی کشور خواهد بود اما در توسعه واقعی این شهرستان باید جنبه های دیگر توسعه هم مد نظر قرار گیرد که در کنار توسعه صنعتی، توسعه فرهنگی و اجتماعی از جمله جنبه های مهم و اساسی در توسعه واقعی و پایدار یک منطقه محسوب می شود.

 

وی در این ارتباط گفت: اگر امروز برخی ناهنجاری های اجتماعی در شهر زرند وجود دارد باید دلیل وجود این مشکلات را در قالب های دیگر توسعه و پیشرفت جستجو کرد.

 

مهندس محمدی اظهار داشت: در توسعه فرهنگی تنها مسئولین نمی توانند فعالیت داشته باشند و تمامی آحاد جامعه به همراه مسئولین باید نیازهای موجود در حیطه فرهنگی و اجتماعی را شناسایی کرده و آنها را در جنبه های توسعه پایدار مدنظر قرار دهند.

 

ایشان اشاره کرد: در توسعه فرهنگی و اجتماعی یک شهر جنبه های شهرسازی و ایجاد فضای شهرنشینی، نظیر وجود سینما، بحث ترافیک، وجود پارک ها و فضای سبز و… از جمله موارد مهم می باشند که باید مدنظر قرار گیرند و مهمترین نهادی که متولی این موارد است شهرداری می باشد.

 

محمدی گفت: به واقع شهرداری به تنهایی نمی تواند تمامی این کارها را انجام دهد و کمبود بودجه در سال های اخیر فشارهای زیادی بر پیکره شهرداری های ایران به ویژه شهرداری زرند آورده است.

 

وی با اشاره به بدهی بیش از ۲۰ میلیارد تومانی شهرداری زرند گفت: اگر ما بودجه سالانه شهرداری زرند که ۱۴ میلیارد تومان است را در نظر بگیریم و متاسفانه تمامی آن نیز وصول نمی شود، ما در حال حاضر در نقطه صفر هم نمی باشیم و حتی نزدیک ۲۱ میلیارد تومان هم منفی هستیم.

 

شهردار زرند بیان داشت: بیشترین نیاز شهر در حال حاضر بحث آسفالت معابر می باشد که یا مستهلک است و یا نیاز به آسفالت معابر جدید وجود دارد که در این ارتباط در جلسه مشترکی که با شورای محترم شهر داشتیم اولین اولویت کاری بنده همین بحث آسفالت معابر تعیین شده است.

 

وی گفت: خوشبختانه در بحث آسفالت توانسته ایم با بازسازی کارخانه آسفالت و شن و ماسه شویی قدم هایی در این رابطه برداریم اما هنوز این شرایط با وجود مشکلات مالی کافی نمی باشد.

 

محمدی گفت: بدهی است که با وجود مشکل مالی در شهرداری زرند همه ما مسئولین، فرماندار و نماینده سخت کوش و امام جمعه دانشمند و دیگر مسئولین و شما مردم عزیز باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم محیطی مناسب تر را برای زندگی در زرند ایجاد کنیم.

 

وی با اشاره به عدم وجود فضای سبز کافی در شهرستان زرند اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر ۳ پارک موجود در شهر در حال بازسازی و نوسازی می باشد و با وجود نیاز بانوان به داشتن یک محیط مناسب و اختصاصی برای گذران اوقات فراغت، طرح ایجاد پارک بانوان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

 

شهردار زرند با اشاره به وجود کارخانجات و وجود بحث آلودگی هوا در اثر وجود این کارخانجات اظهار داشت: به نظر من بهترین راه برای مقابله روحی با مسئله آلودگی هوا وجود و احداث فضای سبز در شهر است؛ همچنین دنبال بازسازی و ایجاد سینما در شهر هستیم تا جوانان بتوانند لحظاتی هر چند کوتاه را با آرامش نسبی در این فضاها سپری کنند.

 

شهردار زرند یک گلایه هم از برخی از شهروندان داشت و در این ارتباط گفت: متاسفانه برخی از شهروندان غیرمسئولانه در جهت نابودی فضای شهری موجود و آلودگی شهر کار می کنند که خوب است بدانند، یقیناً یک شهرِ بانشاط بدون کمک شما شهروندان گرامی محقق نخواهد شد و مطمئناً اگر شهروندان خود را در مقابل شهر خود مسئول ندانند هیچ کاری پیش نخواهد رفت.

 

ایشان در این ارتباط همچنین با اشاره به تولید روزانه ۴۰ تن زباله در شهر زرند اظهار داشت: نسبت به زباله تولیدی خود و نیز به فضای اطراف محل زندگی خود مسئول باشید که اگر هر شهروند در امر تمیز کردن محل زندگی خود و نیز نگهداری فضای سبز اطراف محل زندگی خود قدم بردارد بخش زیادی از هزینه های شهرداری کاهش خواهد یافت.

 

وی همچنین گفت: متاسفانه بسیاری از سرمایه داران زرند به فکر سرمایه گذاری و ساخت و ساز در شهر خودشان نیستند و سرمایه های خود را از شهر خارج می کنند و در دیگر مناطق مصرف می کنند که این موضوع خود ضربه سنگینی به شهر و نیز زیباسازی شهر می زند.

 

وی در پایان سخنان خود باز به کمبود بودجه شهرداری اشاره کرد و افزود: از تمامی شهروندان محترم تقاضا داریم که عوارض مربوط به خود را پرداخت کنند تا دست ما نیز برای خدمت به شما عزیزان باز باشد و مسائل و مشکلاتی که در چند وقت اخیر در شهرداری به وجود آمده است نیز در حال پیگیری است و مطمئناً در حال رفع و چاره اندیشی می باشد و ما نیز در شهرداری در فکر ارائه خدمت هر چه بیشتر به شما شهروندان عزیز هستیم که باید بدانید بدون یاری شما این موضوع به طور کامل امکان پذیر نخواهد بود.

 

 

انتهای پیام/