۴۱ سایت خبری مجاز در کرمان فعالیت می‌کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از فعالیت ۴۱ سایت خبری مجاز در استان خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از فعالیت ۴۱ سایت خبری مجاز در استان خبر داد.

محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان

 

به گزارش صدای زرند به نقل از فارس، محمدرضا علیزاده صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی اصحاب رسانه با رئیس کل دادگستری استان با موضوع برگزاری انتخابات و جرایم و تخلفات انتخاباتی با تبریک هفته وحدت گفت: نقش مطبوعات در اطلاع‌رسانی به موقع و افزایش دانش و اطلاعات مردم مهم است.

 

وی با اشاره به اینکه انتخابات یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای سیاسی کشور است، اظهار کرد: با فشارهای سیاسی داخلی و خارجی به نظام جمهوری اسلامی مواجه هستیم، لذا لازم است افکار عمومی به نحوی هدایت شوند که در جریان واقعیت‌ها قرار گیرند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اضافه کرد: رسانه‌ها نباید در انتخابات منفعل عمل کنند، بلکه باید براساس قانون و مقررات عمل شود.

 

علیزاده با یادآوری اینکه حقوق و وظایف رسانه‌ها در قانون مطبوعات ذکر شده است، تصریح کرد: انتقادات سازنده حق مطبوعات است، مشروط بر اینکه به دور از توهین باشد.

 

وی افزود: شور و نشاط انتخاباتی از دیگر وظایف رسانه‌ها است و به مدیران مسئول رسانه‌ها توصیه می‌کنیم قانون مطبوعات را مطالعه کنند.

 

این مسئول تصریح کرد: رعایت نظم در زمان انتشار در دوره انتخابات باید حفظ شود و در این ایام قرار نیست یک هفته‌نامه به روزنامه تبدیل شود و گستره توزیع نشریات باید رعایت گردد.

 

علیزاده خاطرنشان کرد: چاپ ویژه‌نامه انتخاباتی باید همراه با نشریه باشد و با توجه به اینکه مجوز برخی از نشریات به علت عدم توالی انتشار لغو شده است، لذا مدیران مسئول باید با مراجعه به سایت ارشاد از وضعیت مجوز خود باخبر شوند.

 

وی با اشاره به اینکه ۴۱ سایت خبری مجاز در استان کرمان داریم و قوانین مطبوعات بر این سایت‌ها حکم می‌کند، گفت: سایت‌های غیرمجاز را نیز در کرمان داریم و تعاملی بین اداره ارشاد و دادستانی شکل می‌گیرد تا تکلیف این سایت‌ها در ایام انتخابات روشن شود، زیرا برخی اتفاقات و سوء‌استفاده‌ها از طریق سایت‌های غیرمجاز صورت می‌گیرد که برخورد قضایی با آنها انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/