انتخابات باشکوه بدون حضور رسانه‌ها غیرقابل تصور است/ ۹ دی تبلور اقتدار ملت ایران

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه برآیند انتخابات در آزادی قلم و بیان تاثیر شگرفی دارد، گفت: انتخابات با شکوه بدون حضور رسانه‌های جمعی غیرقابل تصور است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه برآیند انتخابات در آزادی قلم و بیان تاثیر شگرفی دارد، گفت: انتخابات با شکوه بدون حضور رسانه‌های جمعی غیرقابل تصور است.

 

موحد رییس کل دادگستری استان کرمان

 

به گزارش صدای زرند، یدالله موحد صبح امروز ۷ دیماه در جلسه هم‌اندیشی اصحاب رسانه با رئیس کل دادگستری استان با موضوع برگزاری انتخابات، جرایم و تخلفات انتخاباتی اظهار داشت: ۹ دی یادآور شکوه و عظمت ملت ایران در برابر فتنه و فتنه‌گران را گرامی می‌داریم.

 

وی بیان داشت: از همه رسانه‌ها می‌خواهیم برای حضور گسترده مردم در مراسم ۹ دی تلاش کنند تا اقتدار خود را به جهانیان نشان دهیم.

 

رئیس شورای قضایی استان کرمان از رسانه و انتخابات به عنوان دو رکن مهم از ارکان نظام مردم‌سالاری دینی نام برد و افزود: رسانه و انتخابات بر یکدیگر تاثیر می‌گذارند.

 

موحد ابراز داشت: نقش رسانه در برگزاری یک انتخابات باشکوه نقشی بی‌بدیل و بی‌نظیر است، زیرا شور و شعور و شناخت انتخاباتی محصول تلاش رسانه‌هاست و حضور حداکثری مردم در انتخابات نتیجه فعالیت‌ها و تلاش رسانه‌های جمعی است.

 

وی با تاکید بر اینکه برآیند انتخابات در آزادی قلم و بیان تاثیر شگرفی دارد، افزود: انتخابات با شکوه بدون حضور رسانه‌های جمعی غیرقابل تصور است.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: رسانه‌ها نقش چند بعدی در انتخابات ایفا می‌کنند و اطلاع‌رسانی، تبیین اهمیت انتخابات، شفاف‌سازی فرآیند برگزاری انتخابات برای اعتمادسازی مردم و ایجاد رقابت انتخاباتی از جمله وظایف رسانه‌هاست.

 

موحد تصریح کرد: از اصحاب رسانه می‌خواهیم، فضائل و ارزش‌های انتخاباتی را تبلیغ و از آن پاسداری کرده و با بداخلاقی‌های انتخاباتی مبارزه می‌کنند.

 

وی همچنین شناخت داوطلبان، مبارزه با عوام‌فریبی و وعده‌های موهوم و دروغین را از دیگر وظایف رسانه‌ها در دوران انتخابات برشمرد و گفت: امیدآفرینی، ایجاد آرامش روانی، پیشگیری از التهابات خطرناک، دعوت همگان به رقابت سالم و قانونمند، تقویت وحدت و انسجام ملی و حرکت در چارچوب مصالح و منافع عمومی کشور از مهمترین نقش رسانه‌ها در انتخابات است.

 

این مقام قضایی در ادامه سخنان خود به بیان انتظارات و توقعاتی پرداخت که دستگاه قضایی از اصحاب رسانه دارد و ابراز داشت: احترام به قوانین، افزایش آگاهی عمومی در زمینه انتخابات و لوازم آن، تشویق مردم به مشارکت در انتخابات و ترویج اصول و ارزش‌های اخلاقی انتخابات از جمله انتظارات است.

 

موحد اضافه کرد: به کارگیری ادبیات صادقانه، وحدت‌بخش، امیدوارکننده و نشاط‌آور در عرصه انتخابات، فراهم‌سازی زمینه بدون تبعیض برای تمام نامزدها و جریانات انتخاباتی از دیگر انتظارات دستگاه قضایی از رسانه‌هاست.

 

وی همچنین ترویج نگاه وظیفه‌گرایانه و قانون‌مدار به تبلیغات انتخاباتی پرهیز از نگاه کاسب‌کارانه به آن، حمایت معقول و اخلاقی از جریان مطبوع، احترام به ارزش‌ها و پرهیز از انتشار مطالب موهن را از جمله انتظارات دستگاه قضایی از رسانه‌ها برشمرد.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد: پرهیز از فریب افکار عمومی، کمک به نقد منصفانه درباره عملکرد ارکان انتخابات و دوری از هرگونه اعتماد به گزارش‌ها و القائات بیگانگان و دشمنان نظام اسلامی از دیگر انتظارات دستگاه قضایی از رسانه‌هاست.

 

انتهای پیام/