استانداری از هیچ رسانه‌ای شکایت نکرده و نخواهد کرد/ باید فرهنگ راستگویی را در استان کرمان نهادینه کنیم

استاندار کرمان با بیان اینکه باید فرهنگ راستگویی را در استان کرمان نهادینه کنیم تصریح کرد: نمی‌دانم دروغ مصلحت آمیز چقدر مبنا دارد، اما این را می‌دانم که فرهنگ راستگویی در هر ملتی که باشد، آن ملت قطعا پیشرفت خواهد کرد و چرا مردم نباید مسائل را بدانند و این شفاف‌سازی وظیفه رسانه‌ها است.

استاندار کرمان با بیان اینکه باید فرهنگ راستگویی را در استان کرمان نهادینه کنیم تصریح کرد: نمی‌دانم دروغ مصلحت آمیز چقدر مبنا دارد، اما این را می‌دانم که فرهنگ راستگویی در هر ملتی که باشد، آن ملت قطعا پیشرفت خواهد کرد و چرا مردم نباید مسائل را بدانند و این شفاف‌سازی وظیفه رسانه‌ها است.

 

 علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان

 

به گزارش صدای زرند به نقل از ایسنا، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان صبح امروز ۱۸ آذرماه در سومین همایش وقف و رسانه در استان کرمان با بیان اینکه اهمیت و ضرورت وقف بر کسی پوشیده نیست و این موضوع سابقه بسیار طولانی دارد، اظهار کرد: همه اقوام در کشورهای مختلف وقف را دارند و این سنت حسنه بعد از طلوع اسلام در ایران جنبه معنویت و قربه الی الله پیدا کرد.

 

وی با بیان اینکه وقف امروز در جوامع اسلامی و به ویژه ایران به عنوان یک فرهنگ تبیین و تبدیل شده است، افزود: مسوولیت متولیان وقف در زمینه حفظ موقوفات، عمل به نیت واقف، تبدیل کردن به یک فرهنگ و افزایش کارآیی وقف خیلی سنگین است و خوشبختانه در استان کرمان اقدامات بسیار خوبی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان صورت گرفته و مرمت و احیاء برخی موقوفات از جمله باغ فتح آباد و … از جمله این اقدامات است.

 

رزم حسینی با بیان اینکه راز ماندگاری افرا،د با وقف است، افزود: افراد می‌توانند برای ماندگار بودن و اثرات جاری و ساری خود، وقف کند و خوشبختانه واقفان زیادی در استان کرمان داریم و باید بتوانیم تبلیغ و ترویج وقف را بیشتر در استان توسعه دهیم که این موضوع برعهده رسانه ها و سایر کسانی که می توانند این کار را انجام دهند، است.

 

استاندار کرمان با بیان اینکه بسیاری از موقوفات بهره وری سابق را ندارد و باید با نظر کارشناسان تبدیل به احسن شوند تا اثر ماندگاری شود؟، تصریح کرد: امروز کشورهایی که راه توسعه یافتگی و پیشرفت را پیدا کرده اند، رسانه یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در آنهاست و حتی در جمهوری اسلامی نقش رسانه و تبلیغات بسیار مهم است و این اهمیت را در دوران دفاع مقدس شاهد بوده ایم.

 

رزم حسینی با بیان اینکه امروز رسالت رسانه در بیداری مردم، اطلاع رسانی و آگاه‌سازی برای اطلاع آنها و مقاومت در مقابل جهالت‌هاست، افزود: هرجا که رسانه حضور داشته باشد، می‌تواند موثر واقع شود به ویژه در حوزه های کلان کشور و استان، که خوشبختانه این مهم در استان کرمان ایجاد شده و توانسته‌ایم دولتی شیشه‌ای در استان کرمان ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه در دولت یازدهم رسانه‌های استان به موقع و منصفانه انتقاد کرده و فضا برای همه رسانه‌ها باز بوده، تاکید کرد: استانداری کرمان از هیچ رسانه ای شکایت نکرده و نخواهد کرد زیرا ما به دنیال آن هستیم که فضا را به گونه‌ای ایجاد کنیم که به سمتی پیش رویم که انتقاد را شنیده و سعی در رفع مشکلات داشته و کارهای اساسی انجام بدهیم.

 

عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان با تاکید بر اینکه باید فرهنگ راستگویی را در استان کرمان نهادینه کنیم، افزود: نمی دانم دروغ مصلحت آمیز چقدر مبنا دارد، اما این را می‌دانم که فرهنگ راستگویی در هر ملتی که باشد، آن ملت پیشرفت خواهد کرد و چرا مردم نباید مسائل را بدانند که وظیفه این کار، برعهده رسانه‌ها است.

 

رزم حسینی با تاکید بر اینکه  نباید مردم را غریبه بدانیم، تصریح کرد: مگر در دوران دفاع مقدس چیزی را از مردم پنهان می کردیم؟ مگر هر چند وقت یک بار تشییع شهید نداشتیم؟ کسی هم نمی ترسید و روز به روز تعداد داوطلبان زیاد می شد.

 

وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با دروغ گویی و شایعه سازی، شفافیت است و تاکید داریم در استان کرمان، مسوولان آمار درست و دقیق به مردم ارائه کنند تصریح کرد: باید به مردم باور داشته باشیم و اعتمادسازی بین مردم و مسوولان که باید توسط رسانه انجام شود، پشتوانه اصلی ما مردم هستند.

 

استاندار کرمان، با تاکید بر اینکه تا به امروز مردم بودند که ما و نظام را حفظ کردند، اظهار کرد: برای اینکه مردم را داشته باشیم، باید رابطه صمیمی و صادقانه با آنها داشت و اگر مردم بدانند بهداشت مانع مریضی آنهاست، قطعا رعایت خواهند کرد و کاری خواهند کرد که این بحران هرچه سریعتر در کرمان از بین رود.

 

رزم حسینی با تاکید بر اینکه نباید اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی تضعیف شودف افزود: باید نهاد راستگویی و خلوص نیت را داشته باشیم و مردم باور کنند که در این نظام جایی دارندو درک کنند که مسولانی که برای خدا کار می کنند و می خواهند مدیریت جهادی داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های سنگین رسانه این است که اخبار را به درستی و به موقع به مردم اطلاع‌رسانی کنند تا مردم اطمینان پیدا کرده و به شایعات توجه نکنند، تصریح کرد: تا امروز هیچ چیز را از مردم پنهان نکرده و نخواهم کرد و بنا را بر این می‌دانیم که فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه و بین مردم نهادینه کنیم، آن هم نه فقط در بیان خاطره و جوانان و دانش آموزان ما باید در عمل صداقت را ببینند.

 

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به انتخابات پیش روی کشور در اسفندماه جاری و با تاکید بر حضور حداکثری مردم در این انتخابات افزود: با توجه به اوضاع منطقه، آنچه که نظام اسلامی و دولت را بیمه خواهد کرد، حضور حداکثری مردم در این انتخابات است و رای مفید، موثر و آگاهانه مردم در اداره کشور بسیار موثر خواهد بود.

 

رزم حسینی تصریح کرد: باید مجلس خوب با افراد متخصص و متدین داشت و باید رسانه ها مردم را به حضور در انتخابات تشویق بکنند و باید نرخ مشارکت مردم را افزایش دهیم و امروز نظام و دولت ما نیازمند مشارکت همگانی است.

 

وی بیان کرد: زمانی که خارجی ها و ۱+۵ متوجه انسجام رهبری نظام و مسوولان و مردم شد انعطاف پذیری کرد و مردم سرمایه مهم ما هستند و حیف است که به آنها واقعیت را نگوییم.

 

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: باید اخلاق را رعایت کنیم و هدف از تدوین منشور انتخاباتی استان، برگزاری انتخابات آزاد، قانونی و سالم داشته باشیم و هرکس که مجوز قانونی دارد بتواند مراسم و اجتماعات را برگزار کند و باید انتخابات مبتنی بر اخلاق و با روش سالم برگزار شود.

انتهای پیام/