مدارس زرند به دلیل شیوع آنفولانزا ۲ روز تعطیل شدند/ تعداد جانباختگان به ۲۸ نفر رسید

در پی شیوع آنفلوانزا نوع H1N1 در کرمان تمامی مقاطع تحصیلی استان کرمان در روزهای ۱۷ و ۱۸ آذرماه تعطیل خواهد بود.

در پی شیوع آنفلوانزا نوع H1N1 در کرمان تمامی مقاطع تحصیلی استان کرمان در روزهای ۱۷ و ۱۸ آذرماه تعطیل خواهد بود.

 

تعطیلی مدارس

 

به گزارش صدای زرند، در پی شیوع آنفلوانزا نوع H1N1 در کرمان، ستاد مدیریت بحران استان کرمان جلسه فوق العاده‌ای را صبح امروز (۱۶ آذرماه) با حضور تمامی اعضا در استانداری کرمان تشکیل داد.

 

بنا به اعلام مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان این تصمیم در راستای اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از شیوع بیماری انفلوانزا در مدارس اتخاذ شده است.

 

محمد محسن بیگی در این ستاد از فعالیت مداوم کمیته مدیریت سلامت و پیشگیری از بیماری آنفلوانزا در ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق سراسر استان خبر داد و افزود: وضعیت بهداشتی مدارس به صورت روزانه در استان رصد می شود.

 

لازم به ذکر است، ابتلا به آنفلوانزای H1N1 طی هفته های اخیر در برخی شهرستان های استان کرمان افزایش یافته است و ۲۸ نفر از شهروندان استان کرمان در اثر این بیماری فوت شده است.

 

 

جانباختگان آنفلوانزا در کرمان به ۲۸ نفر رسید

بنا بر این گزارش همچنین علی اکبر حقدوست روز دوشنبه در نشست فوق العاده ستاد مدیریت بحران استان با موضوع پیشگیری و مقابله با ویروس H1N1 به ریاست استاندار کرمان افزود: در بیمارستان‌های سطح استان کرمان، نزدیک به ۶۰۰ نفر بستری شده‌اند و کمتر از ۳۰ نفر (۲۸ نفر) فوت کرده‌اند که در مقایسه با وسعت استان عددی ناچیز و در سطح بین‌المللی قابل قبول است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از رسانه‌ها خواست با اطلاع رسانی شفاف و دقیق در راستای جلب اعتماد عمومی تلاش کنند.

 

وی گفت: در سطوح مختلف توانمندی مجموعه درمانی استان را بسیج کرده‌ایم و اقدامات برای کنترل بیماری ادامه دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره تعطیلی مدارس هم اظهار کرد: تعطیلی مدارس از نظر علمی بی‌تاثیر نیست ولی راهکار موثری در پیشگیری از ابتلا به آنفلوانزا هم نمی‌باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: تعداد بستری‌ دانش‌آموزان استان خیلی کم است به علاوه درخواست ما این است که خانواده‌ها در چند روز تعطیلی مدارس از مسافرت خودداری کنند تا از اشاعه ویروس جلوگیری شود.

 

وی گفت: تعطیلی مدارس به دلیل آرام کردن جو روانی جامعه انجام می‌شود و البته تاثیرگذار است.

 

 

واکسن آنفلوآنزا برای همه توصیه نمی‌شود

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی درسطح استان تجربه خوبی در مقابله با اپیدمی‌های مختلف داشته‌ و به خوبی کنترل کرده‌اند و امسال اپیدمی آنفلوآنزا خیلی زود تشخیص داده شد.

 

وی اظهار کرد: سعی کرده‌ایم در روزهای نخست تا آنجا که امکان دارد دارو وارد کنیم ضمن اینکه به دلیل عدم آگاهی از مسائل علمی، توقعات مردم زیاد شده است اما اکنون به اندازه نیاز گروه‌های در معرض خطر استان دارو وجود دارد.

 

حقدوست بیان کرد: در شرایط فعلی اصلا توصیه نمی‌شود همه افراد سراغ واکسن آنفلوآنزا بروند چراکه در اپیدمی کنونی دو تا سه هفته طول می‌کشد تا واکسن در بدن اثر کند از این رو ما در تلاش هستیم تا کمبود واکسن احساس نشود اما غیرممکن است که برای تمام جمعیت استان واکسن وجود داشته باشد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه دارو به شکل علمی برای موارد شدید استفاده می‌شود تاکید کرد: امروز محموله ۵۰۰۰ دُزی واکسن مقابله با آنفلوآنزا وارد استان کرمان شده است و فردا نیز ۱۵۰۰۰ دُز دیگر وارد خواهد شد.

 

انتهای پیام/