تاسیس دانشگاه علوم پزشکی راه حل رفع مشکلات بهداشتی درمانی زرند

این روزها وجود مشکلات متعدد در حیطه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان زرند به یکی از مهمترین دغدغه های شهروندان این دیار تبدیل شده است و هر کدام به نحوی از این شرایط رنج ها می برند.

Pezeshki_sz5505606300x245560هر زرندی اگر تنها یک بار با بیماری دست به گریبان شده باشد و قصد درمان بیماری خود در این شهرستان را داشته باشد بدون تردید با کمبود امکان در بخش پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این شهرستان روبرو شده است و از این موضوع رنج ها برده است.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای زرند، این روزها وجود مشکلات متعدد در حیطه خدمات بهداشتی و درمانی در شهرستان زرند به یکی از مهمترین دغدغه های شهروندان این دیار تبدیل شده است و هر کدام به نحوی از این شرایط رنج ها می برند.

 

مسئولین نیز به این موضوع اذعان دارند که مشکلات درمانی در زرند از مشکلاتی است که نمی توان به راحتی آن را حل کرد و نیاز به یک عزم جدی و برنامه ریزی دقیق دارد و شاید نیازمند طی شدن زمانی طولانی باشد. در این راه حضور جدی و همت خیرین نیز می تواند راه را کوتاه تر کند تا حداقل مشکلات سخت افزاری موجود در این بخش زودتر حل شود.

 

اما شاید مشکل اصلی این بخش نبود نیروهای مجرب و متخصص و کارکشته و البته دائمی در شهرستان زرند باشد. متاسفانه متخصصین پزشکی در زرند اکثراً افرادی هستند که دوره طرح اجباری خود را در این شهرستان می گذرانند و برای بسیاری از آنان زرند محلی شده است برای یادگیری راه و چاه ارائه خدمات پزشکی و به نوعی مردم زرند نیز برای آنان مانند کیس های آزمایشگاهی رایگان هستند تا بتوانند به راحتی طرح های اولیه پزشکی و درمانی خود را روی آنان پیاده کنند تا بعد از طی شدن دوره طرح اجباری به راحتی و بدون هیچگونه تعهدی به شهرستان زرند این دیار را به دیار خود یا هر جایی بهتر از این شهرستان ترک کنند و به عنوان یک متخصص مجرب در آن دیار خدمت رسانی کنند.

 

خبرنگار صدای زرند در گفتگویی که با یکی از فعالین عرصه بهداشت و درمان شهرستان زرند داشت، ایشان، که ترجیح دادند نامی از وی برده نشود، بیان داشت: متاسفانه در زرند مشکلات درمانی و پزشکی زیادی وجود دارد و حل این موضوع نیازمند همت جدی همه مسئولین شهرستان دارد.

 

وی گفت: متاسفانه پزشکان طرحی که در زرند فعالیت می کنند مانند افراد تبعیدی هستند و دوست دارند هرچه سریع تر دوره دو ساله طرح اجباری آنان به پایان برسد و عزم سفر از این دیار کنند که این موضوع مشکلات زیادی در حیطه بهداشت و درمان زرند ایجاد کرده است.

 

ایشان ضمن اشاره به کمبودهای موجود در عرصه پزشکی شهرستان زرند گفت: اگر در زمینه خدمات پزشکی شهرستان چاره ای اندیشیده نشود این موضوع سال های سال به عنوان یک مشکل در شهرستان باقی خواهد ماند و مردم از این موضوع رنج خواهند برد.

 

ایشان راه حل اصلی برای ماندگار کردن پزشکان متخصص در شهرستان زرند را تاسیس دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان دانست و اظهار داشت: متاسفانه زرند دانشگاه علوم پزشکی نداشته و متخصصینی که به این شهرستان می آیند هیچگونه دلگرمی برای ماندن در این شهرستان را نداشته و بعد از پایان دوره طرح خود به دیاری دیگر سفر می کنند تا بتوانند ضمن داشتن حق ویزیت بیماران در یک محل علمی و آموزشی نیز فعالیت نمایند.

 

این فعال عرصه خدمات بهداشتی و درمانی شهرستان زرند ادامه داد: اگر در زرند دانشگاه علوم پزشکی وجود داشت متخصصین پزشکی شهرستان می توانستند به راحتی در آن فعالیت کنند و با دلگرمی بیشتری در این شهرستان بمانند.

 

وی گفت: کاش مسئولین بتوانند موضوع تاسیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان زرند را پیگیری کنند تا بتوانیم هر چه زودتر شاهد رفع مشکلات در این بخش باشیم.

 

انتهای پیام/