بحث نفوذ دشمن باید جدی تلقی شود

امام جمعه کوهبنان گفت: بحث نفوذ دشمن باید جدی تلقی شود و مسئولان بیشتر مراقبت کنند‌.

امام جمعه کوهبنان گفت: بحث نفوذ دشمن باید جدی تلقی شود و مسئولان بیشتر مراقبت کنند‌.

 

حجت‌الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان

 

به گزارش صدای زرند از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه کوهبنان با اشاره به ۱۶ آذر ماه رور دانشجو اظهار داشت: این روز از حدود ۶۰ سال پیش به نماد ضداستکباری مبدل شده، زمانی که خیلی افراد توجه خاصی به این مهم نداشتند.

 

وی بیان کرد: اما قشر فرهیخته دانشجو در جریان سفر یکی از مقامات ارشد آمریکا به ایران مقاومت کردند به گونه‌ای که در این مسیر جان خود را در طبق اخلاص نهاده و به شهادت رسیدند‌.

 

امام جمعه کوهبنان تأکید کرد: دانشجو قشر فرهیخته است، لذا باید مسیر خود را به خوبی ترسیم کند و بشناسد، مسیری که منتهی به مبارزه با استکبار و استثمار شود و دانشجویان طی سال‌های گذشته وفاداری خود به اسلام، انقلاب، ولایت و رهبری را به اثبات رسانده‌اند.

 

وی عنوان کرد: در ۱۸ آذرماه دولت بعث عراق از سوی سازمان‌های بین‌المللی به عنوان آغازگر جنگ معرفی شد، همان کشوری که در دوران دفاع مقدس مورد حمایت مالی‌، نظامی و فکری ابرقدرت‌ها بود.

 

جعفری افزود: ملت ایران به برکت ایمان و تبعیت از حضرت امام خمینی (ره) از انقلاب اسلامی و کشور خود دفاع کردند و در این راستا هزینه‌ای گزاف را پرداختند به گونه‌ای که عده‌ای در این راستا به شهادت رسیدند و تعدادی هم به درجه جانبازی نائل و گروهی هم به اسارت درآمدند‌.

 

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: اما دشمن به واسطه ی پایداری و مقاومت ملت ایران فهمید نمی‌تواند در مقابل ملتی شجاع و بیدار ایران اسلامی بایستد، لذا همان سازمان‌هایی که در جنگ از عراق و رژیم بعث حمایت ‌می‌کردند صدام را به عنوان متجاوز معرفی کردند.

 

وی به ۲۷ صفر آغاز هفته وقف اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از سنت‌های حسنه و ماندگاری که قبل از اسلام نیز بوده و پیامبر اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) برای آن ارزش خاصی قائل بودن مسئله وقف است.

 

خطیب جمعه کوهبنان گفت‌: گذشتگان این سنت را مورد دقت و تأکید داشتند به گو‌نه‌ای که بسیاری از مجالس عزاداری و اجرای کار‌های عام‌المنفعه از طریق وقفیات انجام شده و امروز هم مقام معظم رهبری بر وقف در زمینه‌های بهداشتی‌، ورزشی‌، علوم قرآنی‌، علوم تحقیقاتی و … تأکید دارند.

 

جعفری ادامه داد: یکی از سنت‌های حسنه‌ای که در گذشته انجام و امروز گسترده‌تر و پر‌شور تر برگزار می‌شود، راهپیمایی اربعین حسینی است که مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تأکید دارند.

 

وی تأکید کرد‌: این همایش عشق و ایمان با برنامه‌ریزی‌های بسیار خوب دولت و ملت ایران و عراق با حضور بیش از ۲۶ میلیون زائر حسینی انجام شد در حالی که در گذشته مردم را از زیارت کربلا محروم می‌کردند.

 

امام جمعه کوهبنان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کسانی که مدعی حقوق بشر هستند خود از ناقضان اصلی این حقوق محسوب می‌شوند که آمریکا در رأس آنان قرار دهد که فقط خود و مجموعه استکباری را حساب می‌کنند و بقیه مردم را هیچ می‌دانند‌.

 

وی تصریح کرد: سیاست‌های دو‌گانه استکبار جهانی جای تأمل و بحث دارد، چرا که‌ آنان ادعای مبارزه با گروهک‌های تروریستی از جمله داعش را دارند، اما وقت عمل صحبت از گروه تروریستی خوب و بد به میان می‌آوردند.

 

جعفری گفت: باید با تروریست به صورت واقعی مبارزه شود، همان گونه که جمهوری اسلامی و هم پیمانانش انجام می‌دهند‌.

 

وی به بحث فتنه و فتنه‌گرا‌ن سال ۸۸ اشاره کرد و افزود‌: جمعی خود را نشناختند و به مردم‌، رأی مردم و ملت خیانت کرده و حتی به مجالس امام حسین (ع) نیز رحم نکردند و اگر با آب زمزم هم شست‌وشو شوند، تطهیر نخواهند شد.

 

وی تصریح کرد: نباید نام آنان را در تجمعات مطرح کنند که سبب آبروریزی برای خود و زحمت برای مردم شوند، عده‌ای قصد دارند تا خود را به دولت بچسبانند، اما باید متوجه باشند و بگذارند دولت کار خودش را انجام دهد، زیرا بحث فتنه را نمی‌شود با این جلسات و حرکات تطهیر کرد‌.

 

امام جمعه کوهبنان تأکید کرد‌: آنان در مقابل اسلام‌، جمهوری اسلامی و خون شهیدان ایستادند و بعد از این جریان بود که دشمنی بدخواهان نظام علنی شد و دست کشور را عقب افتاد‌.

 

وی عنوان داشت‌: باید مراقب بحث نفوذ باشیم، مسئله‌ای که بارها مورد تاکید و عنایت ویژه مقام معظم رهبری بوده است، دشمن سعی دارد در مراکز فرهنگی‌، مذهبی‌، دستجات و هیئت‌های عزاداری و … وارد شود، باید بحث نفوذ دشمن جدی تلقی شود و مسئولان بیشتر مراقبت کنند‌.

 

جعفری به بحث شیوع آنفلوآنزا اشاره کرد و افزود‌: رعایت مسائل بهداشتی‌، نظافت و تماس کمتر با افراد بیمار می‌تواند در راستای ارتقای سلامت و بهداشت جامعه موثر باشد و زمینه را برای کاهش بیماری رقم بزند.

 

انتهای پیام/

خبرنگار صدای زرند: نامجو کوهبنانی