فضای کسب و کار استان کرمان ۲۷ درصد رشد داشته است

استاندار کرمان با اشاره به جایگاه سوم فضای کسب و کار استان کرمان، گفت: فضای کسب و کار استان کرمان نسبت به سال ۹۲، بیست و هفت درصد افزایش داشته است.

razmhoseeniاستاندار کرمان در جلسه هم اندیشی توسعه فرهنگ کارآفرینی در استان کرمان، ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان سالروز مبارزه با استکبار جهانی، از مردم شریف و قدرشناس کرمان به منظور حضور باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان ماه تقدیر و تشکر کرد.

 

به گزارش صدای زرند، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در ادامه به رتبه ۳۲ کسب و کار در استان کرمان طبق آخرین گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: امروز رتبه استان کرمان در حوزه کسب و کار با ۲۷ درصد افزایش، به جایگاه سوم ارتقا یافته است که این مسیر باید تقویت شده و استمرار یابد.

 

استاندار کرمان به برگزاری جلسات رفع موانع تولید در استان اشاره کرد و افزود: این جلسات دو هفته یکبار به منظور مرتفع ساختن مشکلات و موانع تولید، ارائه آمار دقیقی از جوانان جویای کار و فراهم نمودن زمینه شغل برای آنها برگزار می شود لذا اگر مشکلات در حد استان نباشد با تصویب آن در کارگروه به وزیر مربوطه ارسال می گردد.

 

رزم حسینی، کارآفرین واقعی را فردی خستگی ناپذیر دانست که از وجود بروکراسی نحس اداری خسته نشود و یادآور شد: با وجود بروکراسی اداری افراد موفقی وجود دارند که اشتغالزایی نموده اند لذا نباید انتظار برود که دولت بلافاصله کارها را راه بیاندازد.

                  

وی با تاکید مرتفع ساختن موانع، خاطر نشان کرد: بسیاری از موارد نتیجه میراث گذشته است و بانک هایی که ۱۲۰ درصد منابع خود را تسهیلات اعطا کرده و معوقات ۱۵ درصدی دارند، در گذشته معوقات زیر سه درصد داشته اند.

 

استاندار کرمان با اشاره به اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نقشه راه توسعه خوداشتغالی دیده شده تا این بخش را خوب هدایت و از منابع به خوبی استفاده کنیم، گفت: آنچه که در مقدورات استان است، کمک می کنیم مشروط به اینکه طرح و خواسته کارآفرینی مشخص باشد.

 

 

انتهای پیام/