کشت زعفران در کرمان توسعه می یابد

رئیس جهاد کشاورزی کرمان از توسعه کشت زعفران در کرمان خبر داد.

رئیس جهاد کشاورزی کرمان از توسعه کشت زعفران در کرمان خبر داد.

 

زعفران

 

به گزارش صدای زرند، عباس سعیدی رئیس جهاد کشاورزی کرمان ضمن اشاره به اینکه کرمان شرایط بسیار مساعدی برای کشت زعفران دارد اظهارداشت: هم اکنون کار توسعه مزارع زعفران در کرمان در حال انجام است و به خصوص در شهرستانهای شمال استان کرمان از جمله زرند، کرمان و کوهبنان کار کشت این محصول انجام می شود.

 
وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی باید آبهای موجود در استان برای تولید محصولاتی به کار رود که ارزش افزوده بالاتری نسبت به آب  مصرف شده داشته باشند و همچنین باید از تولید محصولات آب بر به سمت تولید محصولاتی حرکت کنیم که با استفاده از آب کمتر ثروت بیشتری را نصیب کشاورز می کنند.

 
وی یکی از این محصولات را زعفران دانست و افزود: طبق بررسیهای صورت گرفته کیفیت زعفران تولیدی در مزارع کرمان بسیار مطلوب است و از آب بسیار کمی نیز بهره می برد.

 
وی یکی از مناطق کشت زعفران در کرمان را کوهبنان در شمال استان دانست و افزود: در این شهرستان ۱۸۰ هکتار کشت زعفران انجام شده است که پیش بینی ما برداشت ۶۵۰ کیلو زعفران از این مزارع است.

 
سعیدی ادامه داد: کوهبنان دارای یکی از مرغوبترین زعفرانهای استان کرمان است و طی سالهای اخیر کشاورزان این شهرستان به سمت تولید این محصول سوق پیدا کرده اند که این امر موجب صرفه جویی در مصرف آب های زیر زمینی و افزایش درآمد کشاورزان شده است.

 
این مسئول ادامه داد: تغییر الگوی کشت و تغییر سیستمهای آبیاری یکی از مهمترین سیاستهای جهاد کشاورزی برای مقابله با خشکسالی است.

 

انتهای پیام/