پرونده مرگ مادر باردار زرندی در دست بررسی است

مرگ مادر باردار در شهر زرند و انتشار اطلاعات مختلف درباره چگونگی وقوع این حادثه افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داد و این در حالی است که تیم فنی دانشگاه علوم پزشکی کرمان مشغول بازخوانی و بررسی پرونده فوت این مادر است.

News_sedayezarand.irبه گزارش صدای زرند، مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به خبرنگار ایرنا گفت: تیم فنی دانشگاه در مورد اینکه عارضه به وجود آمده در این بیمار به دلیل زایمان طبیعی، سزارین یا خطای مراقبتی و پزشکی بوده در حال بررسی پرونده و مدارک موجود است.

 

دکتر محبوبه کامیابی افزود: پرونده مرگ مادر باردار در بیمارستان امام علی (ع) شهرستان زرند باید به طور دقیق بازخوانی و بررسی شود و نمی توان در مورد چنین پرونده هایی اظهار نظر عجولانه کرد.

 

وی گفت: کمیته اولیه مرگ مادر در دانشگاه علوم پزشکی کرمان تشکیل شده و در حال بازخوانی و بررسی پرونده و بعد از آن بازرسی، تحقیق و تفحص فنی در زمینه این پرونده است.

 

وی حداقل زمان را برای اعلام نتیجه و تصمیم گیری داخلی دانشگاه علوم پزشکی در مورد پرونده فوت این مادر را حدود ۲۰ روز اعلام کرد و افزود: نتایج پاتولوژی و عملکرد پزشکی قانونی نیز بعد از حصول باید به منظور تصمیم گیری در مورد نتیجه و قضاوت، ضمیمه پرونده شود.

 

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مستندات موجود علاوه بر اطلاعات پرونده در حال جمع آوری است و کمیته فنی اولیه موظف است در مدت یک هفته خلاصه گزارش پرونده مرگ مادر زرندی را به مقامات مسئول ارائه کند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: علت مرگ مادر باردار زرندی در دست مطالعه و بررسی است.

 

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر عملکرد همه بیمارستان های زیر پوشش اعم از تامین اجتماعی و غیره نظارت دارد.

 

وی اظهار کرد: تیم پزشکی و تجهیزات مورد نیاز هنگام انجام زایمان این خانم در بیمارستان امام علی (ع) شهر زرند فراهم بوده است.

 

وی گفت: علت اصلی که زمینه مرگ این بیمار را فراهم کرده در حال بررسی و مطالعه است.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: خونریزی این بیمار بعد از انجام سزارین قطع نشده و بعد از انجام عمل هیسترکتومی (برداشتن رحم) نیز خونریزی شدید موجب به کما رفتن وی شده است.

 

وی تصریح کرد: درمان های انجام شده در مورد این مادر جواب نداده و منجر به مرگ وی شده است.

 

همچنین رئیس بیمارستان امام علی (ع) زرند عصر دوشنبه متنی را در اختیار خبرنگار ایرنا در این شهرستان قرار داد که منعکس شود.

 

در این متن آمده است:

 

بسمه تعالی

 

بدترین حادثه در یک خانواده مرگ مادر است. 
اینجانب دکتر منصور هاشمی رئیس بیمارستان امام علی (ع) زرند ضمن عرض تسلیت و ابراز تاثر و همدردی با خانواده مرحومه طاهره علمداری که هنگام تولد فرزندش پس از انجام عمل جراحی سزارین در این مرکز فوت نمود، بر خود لازم دانسته که جهت تنویر افکار عمومی و کاستن از بار منفی نظرات غیر علمی و غیر کارشناسی که در برخی از مطبوعات و رسانه ها و شبکه های اجتماعی شهرستان پخش و موجب تشویش اذهان عمومی شده است، توضیحاتی را ارایه نمایم.

 

در ادامه این متن آمده است: انتخاب زایمان به روش سزارین فقط با تشخیص پزشک معالج و بر مبنای اصول علمی بوده و هر بیمارستان، طبق دستورالعمل ها و قوانین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است از انجام سزارین های غیر علمی و بدون علت جلوگیری نماید. با بررسی علل مرگ و میر مادران باردار، بیشترین عوامل مرگ و میر مادران باردار در منابع علمی و پزشکی در اثر عواملی چون خونریزی، فشارخون بالا، آمبولی (مایع آمنیوتیک، چربی و…)، مسمومیت حاملگی، بیماری قلبی، عفونت و… می باشد.

 

رئیس بیمارستان امام علی (ع) زرند افزود: طبق آمار، از میزان مرگ و میرهای مادران ۳۰ درصد در هنگام زایمان طبیعی و ۷۰ درصد در هنگام عمل سزارین رخ داده است. در هنگامی که مرگ مادر در بیمارستانی اتفاق می افتد، موضوع از طریق وزارت بهداشت، نظام پزشکی، پزشکی قانونی و سایر مراجع ذیصلاح بررسی و نتایج کارشناسی مربوطه اعلام و اقدامات قانونی صورت می پذیرد. لذا در این خصوص، موضوع از طریق کمیته رسیدگی به فوت مادران باردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مراجع قانونی، نظام پزشکی و پزشکی قانونی در حال پیگیری می باشد و منتظر نتایج کارشناسی مربوطه از طریق مراجع قانونی می باشیم.

 

به گزارش ایرنا یک مادر باردار با ۳۸ سال سن و تحت مراقبت های بارداری ساعت ۲۲:۱۵ هفتم آبان ماه (پنجشنبه) به دلیل کنترل فشار خون به زایشگاه بیمارستان امام علی (ع) زرند مراجعه کرد.

 

این مادر باردار که پنجمین تجربه حاملگی را داشته و دارای دو فرزند سالم است، در این تاریخ ویزیت متخصص زنان و زایمان را در بیمارستان امام علی (ع) زرند دریافت می کند و به دلیل فشار خون بالا و اختلالی که در آزمایش ادرار وی وجود داشت (پروتئین اوریا) تصمیم به تحت نظر گرفتن این مادر در زایشگاه می شود تا اقدام های مراقبتی برای وی انجام شود.

 

نوزاد این مادر روز بعد به دنیا آمد اما وی شامگاه هشتم آبان جان خود را از دست داد.

 

انتهای پیام/