احداث بزرگترین ناوگان ریلی کشور در استان کرمان/ انتقال آب به استان کرمان تا ۴سال آینده

استاندار کرمان با بیان اینکه بزرگترین ناوگان ریلی کشور در استان کرمان در دست احداث است و این ناوگان به ثبت رسیده است اظهار کرد: امیدواریم در حوزه ناوگان ریل نیز برند جدیدی را در استان کرمان داشته باشیم و این کار در دست انجام است.

استاندار کرمان با بیان اینکه بزرگترین ناوگان ریلی کشور در استان کرمان در دست احداث است و این ناوگان به ثبت رسیده است اظهار کرد: امیدواریم در حوزه ناوگان ریل نیز برند جدیدی را در استان کرمان داشته باشیم و این کار در دست انجام است.

 

علیررضا رزم حسینی استاندار کرمان

 

به گزارش صدای زرند به نقل از ایسنا، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان شامگاه یکشنبه در نشست هم اندیشی و همفکری جهت نیل به توسعه همه جانبه استان کرمان گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اقداماتی از جمله تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و تعیین سیاست های صحیح اقتصادی از سوی دولت انجام شده است.
وی ادامه داد: استان کرمان با ایده ایجاد دولت اقتصادی کارا و توانمند وارد عرصه اجرای این طرح شده است.
رزم حسینی با اشاره به اینکه درصدد هستیم که استان را بر پایه هزینه و درآمد اداره کنیم، اظهار کرد: این اقدام در راستای رفع تفکر تمرکز زدایی در حکومت مرکزی است و در این راستا به مدیریت پروژه ها از محل این درآمد توجه داریم.
استاندار کرمان تصریح کرد: در این طرح دیده ایم که برای اجرای طرح های مختلف ملی از مدیریت استان کرمان استفاده شود و برای اجرای طرح های مختلف نیز اختیارات لازم را داشته باشیم تا روند توسعه با سرعت بیشتری طی شود.

 
استانداران باید مقاماتی سیاسی و توسعه ای باشند
رزم حسینی با تاکید بر اینکه استانداران علاوه بر مقام سیاسی باید مقامی توسعه ای باشند، گفت: استانداران باید از ظرفیت های منطقه تحت مدیریت خود برای توسعه استفاده کنند ضمن آنکه می توانیم با ارائه اختیارات و الزامات لازم برای تحقق دولت اقتصادی کارا و توانمند در استان کرمان، در سال آینده نتایج این طرح را در کشور مطرح کنیم.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان گفت: استان کرمان با بهره مندی از ظرفیت های معدنی، کشاورزی و سایر حوزه ها نباید فقیر داشته باشد و این استان باید مرکز پشتیبانی مکران بزرگ باشد.
استاندار کرمان تاکید کرد: باید توجه داشت که تحقق دولت اقتصادی کارا و توانمندبا بروکراسی دولتی، اختیارات کم و بروکراسی قدیمی امکان پذیر نیست.

 
شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج محقق می شود
وی در ادامه به اجرای طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه گنج اشاره و عنوان کرد: پس از انقلاب اسلامی با وجود ایجاد بسیاری از زیرساختها، مردم توسعه نیافته بودند و شاهد وجود فقر در این شهرستان بودیم.
رزم حسینی یادآور شد: در اولین سفر به قلعه گنج متوجه شدیم که این شهرستان یک گنج ناشناخته در حوزه معدن و کشاورزی است که به دلیل عدم توجه به این منطقه با وجود زیرساخت ها، مردم فقیر هستند و پس از آن تصمیم به واگذاری این شهر به بخش غیر دولتی گرفتیم.
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان ادامه داد: در این رابطه موافقت نامه ای با بنیاد مستعضفان منعقد شد و با اقدامات انجام شده در این راستا، شاهد افزایش امید و امنیت در این منطقه هستیم.
استاندار کرمان با تاکید بر اینکه با اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی در قلعه گنج الگوی جدیدی برای توانمندی مناطق مختلف کشور ایجاد شد گفت: هدف بنیاد مستضعفان در این شهرستان مشارکت صد در صدی مردم است و این بنیاد به صحنه آمده تا پولی را برای توانمندسازی مردم خرج کند.

 
برای نخستین بار صدای بحران آب کرمان به گوش دولت رسید
رزم حسینی در ادامه با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت های مناسبی در حوزه انرژی های خورشیدی و بادی دارد، گفت: باید سرمایه گذار بخش خصوصی به این عرصه وار شود و در این رابطه به عنوان دولت حمایت های لازم را خواهیم داشت.
وی به ارتقای رتبه کسب و کار استان کرمان اشاره کرد و گفت: این کار را کافی نمی دانیم ومعتقدیم باید با استفاده از ظرفیت های استان، هر چه بیشتر در این زمینه به موفقیت برسیم.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: اولین موضوع مورد توجه دولت تدبیر و امید در استان کرمان، بحران آب بود و در این دولت برای نخستین بار صدای این بحران به گوش دولت رسید وهمه متوجه شدند که این استان در وضعیت قرمز بحران آب است و باید کاری برای رفع این موضوع انجام شود.
وی با بیان اینکه اولین کار برای مدیریت آب موجود این بود که بدانیم منابع آب موجود چگونه مصرف می شود خاطرنشان کرد: برای رفع این بحران در نخستین گام ۱۷ مصوبه مبتنی بر قانون که در گذشته نوشته شده اما اجرایی نشده بود را در قالب طرح همیاران آب یا پلیس آب یکپارچه کردیم، تا سند پایدار، مستمر و دائمی در استان کرمان تدوین شده و در اختیار مسئولان استانی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: چارچوب این طرح در طول سه ماه کار و با برگزاری جلسات چالشی برنامه ای تدوین و در نهایت مصوب شد.

 
پس انداز ۳۶۵ میلیون مترمکعب آب در سفره های زیرزمینی
رزم حسینی گفت: با اجرای طرح همیاران آب در سال گذشته ۳۶۵ میلیون مترمکعب آب در سفره های زیرزمینی پس انداز شد که معادل بیش از مصرف شرب استان کرمان است.
استاندار کرمان افزود: حجم بالای پس انداز آب در قالب طرح همیاران آب نشان داد که اگر اراده آهنین، همراهی مردم و پشتکار کشاورزان وجود داشته باشد در حوزه طرح های مختلف به موفقیت خواهیم رسید.
وی یادآور شد: استان کرمان طی سال گذشته در حوزه اعتبارات آبیاری تحت فشار رتبه نخست کشوری را کسب کرده است.

 
انتقال آب به استان کرمان تا ۴  سال آینده
استاندار کرمان در ادامه به تامین منابع مالی برای اجرای خطوط انتقال آب استان کرمان اشاره کرد و گفت: این کار با سرعت خوبی در دست انجام است و پیش بینی می شود تا چهار سال آینده بتوانیم آب را به استان کرمان انتقال دهیم.
وی اظهار کرد: کار انتقال آب از بندرعباس نیز آغاز شده و یک هزار و ۴۰۰ میلیار تومان سرمایه گذاری در این بخش انجام شده است که آب مورد نیاز برای صنعت را تامین می کند و می توان از آن در سایر بخش ها نیز استفاده کرد.
رزم حسینی بر مدیریت واحد کشاورزی در جنوب استان کرمان تاکید کرد و گفت: در گذشته از شهر کرمان به عنوان روستایی بزرگ یاد می شد که این امر به دلیل گستردگی بیش از حد این شهر و توسعه حاشیه نشینی رخ داده بود که برای حل این مشکل علاوه بر ایجاد زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه شهری، اقدامات منسجمی برای مقابله با زمین خواری و مبارزه با حاشیه نشینی انجام شد.
استاندار کرمان یادآور شد: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های دولت در حاشیه شهر آزاد شده است و این طرح به صورت مستمر ادامه خواهد یافت.

 
کرمان باید به عنوان موتور توسعه جنوبشرق کشور احیا شود
استاندار کرمان در ادامه سخنان خود گفت: این استان باید به عنوان موتور توسعه جنوبشرق کشور احیا شود و تمامی برنامه ریزی ها و طرح های توسعه ای برای رسیدن به این هدف اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه با جلب همکاری مجموعه های بزرگی چون قرارگاه خاتم الانبیاء، کرمان به کارگاهی بزرگ از سازندگی و عمران تبدیل شده است خاطرنشان کر: در حوزه میراث فرهنگی و گرشگری نیز نگاه جدیدی در استان کرمان حاکم شده است که احیای باغ فتح آباد نمایانگر این موضوع است.
رزم حسینی با بیان اینکه مدرسه حیاتیه به عنوان موزه تاریخ کرمان نیز بازسازی شده و به زودی افتتاح خواهد شد اظهار کرد: باغ «بیرم آباد» نیز تا سال آینده به بهره براری می رسد و کار ساماندهی خانه «حاج آقا علی رفسنجان» و باغ «سنگی سیرجان» نیز آغاز شده است .

 
ساخت مدرن ترین ترمینال هوایی کشور در کرمان تا ۳۲ ماه آینده
استاندار کرمان اظهار کرد: برای اولین بار در تاریخ، بازار کرمان به صورت کامل مورد بازسازی و مقاوم سازی شده است ضمن آنکه مدرن ترین ترمینال هوایی نیز در کرمان کلنگ زنی شده است که ظرفیت جا به جایی سه میلیون مسافر را دارد که این طرح در دولت تصویب شده است و به زوی کار اجرایی آن آغاز می شود و طی ۳۲ ماه ساخته خواهد شد.
نماینده عالی دولت در استان کرمان گفت: یکی از مزیت های جدید استان کرمان عبور خط لوله گاز صلح از این استان است که موجب ایجاد مزیت پتروشیمی برای استان کرمان شده است.
وی با تاکید بر اینکه کرمان می تواند قطب خوروسازی، کشاورزی، معدن و صنایع وابسته و گردشگری باشد یادآور شد: طرح پتروشیمی فجر کرمان نیز اجرایی شده و کار توسط یک سرمایه گذار توانمند در دست انجام است.

 
کرمان باید به سمت صنعتی شدن پیش رود
رزم حسینی تاکید کرد: استان کرمان باید به سمت صنعتی شدن پیش رود و در کنار آن به کشاورزی مدرن نیز توجه لازم صورت گیرد.
استاندار کرمان به افزایش سه برابر گردشگری خارجی در استان اشاره کرد و گفت: در حوزه سلامت کمبودهای جدی وجود دارد که برای رفع آنها نیاز به توجه هر چه بیشتر بخش خصوصی است.
وی ضمن تقدیر از ایجاد ۵۵۰ تختخواب بیمارستانی در بیمارستان شفا توسط بخش خصوصی، افزود: استان کرمان حدود سه هزار تخت بیمارستانی کمبود دارد.
رزم حسینی با بیان اینکه بزرگترین ناوگان ریلی کشور در استان کرمان در دست احداث است و این ناوگان به ثبت رسیده است اظهار کرد: امیدواریم در حوزه ناوگان ریل نیز برند جدیدی را در استان کرمان داشته باشیم و این کار در دست انجام است.

 
۱۲ درصد از تفاهم نامه‌های طرح مثلث توسعه اقتصادی در دست اجرا
عالی ترین مقام اجرایی دولت در استان کرمان به اجرای ایده مثلث توسعه استان اشاره کرد و گفت: در حوزه توسعه اقتصادی باور داریم که با یک دست و با یک نهاد نمی توانیم توسعه را انجام هیم و برای این کار باید همه ارکان حکومت وارد صحنه شوند.
وی خاطرنشان کرد: ۷۵ هزار میلیارد تومان موافقت نامه سرمایه گذاری در استان کرمان مصوب شده و ۱۲ درصد از این تفاهم نامه ها در دست اجرا است.
استاندار کرمان در  پایان خاطر نشان کرد: در دو سال گذشته با بسیاری از دانشگاهیان و نخبگان استانی و خارج از استان در کارگروه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شرکت کرده ایم تا از نقطه نظرات آنها برای توسعه استان استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/