اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم برای ۷ هزار کودک زرندی

طهماسبی رئیس اداره بهزیستی زرند گفت: امسال بیش از ۷ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در این شهرستان مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار می گیرند.

رئیس اداره بهزیستی زرند گفت: امسال بیش از ۷ هزار کودک ۳ تا ۶ سال در این شهرستان مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار می گیرند.

 

tarhe-Tanbali-Cheshm

به گزارش صدای زرند، وحید طهماسبی رئیس اداره بهزیستی زرند با اعلام  اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در این شهرستان، گفت: در این طرح سعی داریم بیش از ۷۰درصد از کودکان را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

 

 

 وی با بیان این که بهترین زمان تشخیص بیماری تنبلی چشم ۳ تا ۶ سال است، گفت: بیماری تنبلی چشم هیچ علامت یا نشانه ظاهری در دوران کودکی ندارد و بهترین زمان تشخیص ۳ تا ۶ سال است.

 

 

طهماسبی ادامه داد: درمان تنبلی چشم در زیر سن ۶ سال اثر بخش است. تنبلی چشم دید را کاهش داده و پیشرفت آن منجر به کم بینایی و حتی نابینایی می شود و در یادگیری و تمرکز کودکان نیز تاثیر گذار است.

 
وی گفت: با همه تلاش ها و فعالیت های انجام گرفته هنوز این طرح در بین خانواده ها به طور ۱۰۰درصد اجرائی نشده است و در این خصوص باید به یک بسیج عمومی برسیم.

 
طهماسبی تصریح کرد: این طرح از اول آبان ماه آغاز شده است و تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت تا همه کودکان بتوانند از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کنند.

 
امیر ابراهیمی کارشناس بهزیستی زرند نیز گفت: خوشبختانه استقبال از این طرح در روستاها به مرز صد در صد رسیده است و هر چه روستاها به شهر نزدیکتر می شود این طرح با کاهش مراجعات ساکنین روبرو می شود.

 
وی اظهار امیدواری کرد با همکاری همه مسئولین شهرستان بتوانیم امسال یکی از طرح های موفق را در طرح غربالگری داشته باشیم.

 

 

حبیب الله خنجری فرماندار زرند گفت: همه مسئولین و خانواده ها موظفند در راستای حفظ سلامت و پویائی جامعه قدم بردارند.

 
نماینده عالی دولت در شهرستان با اعلام اینکه در این طرح باید به همه کودکان خدمت رسانی شود گفت:باید مسئولین این طرح تدبیری بیندیشند تا اجرای موفق این طرح را در روستاهای دورافتاده نیز شاهد باشیم.

 
وی گفت: در این راستا کلیه دهیاریها و بخشداری های شهرستان امادگی همکاری با اداره بهزیستی را دارند و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

 
وی از خانواده های زرند نیز خواست با پیگیری و اجرای موفق این طرح در راستای کاهش تنبلی چشم کودکان قدم بردارند و این امر را در راس امور برنامه های خود قرار دهند.

 

انتهای پیام/