راه‌اندازی معادن ذغالسنگ هجدک و اسدآباد تا ۳ ماه آینده/ فعال سازی ظرفیت های معدنی متوقف شده منطقه همکار؛ در اولویت است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان معادن ذغالسنگ در کرمان، گفت: خرید ذغال در طی سال های گذشته محصول انحصاری برای شرکت هایی در اصفهان است و این اجحاف به حق کارگران در کرمان است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نابسامان معادن ذغالسنگ در کرمان، گفت: خرید ذغال در طی سال های گذشته محصول انحصاری برای شرکت هایی در اصفهان است و این اجحاف به حق کارگران در کرمان است.

 

Ebrahimi-Madan

 

به گزارش صدای زرند، دکتر محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جمع کارگران معدن ذغالسنگ همکار در شهرستان راور با بررسی مشکلات کارگران این معدن و پی گیری مصوبات بازدید گذشته، گفت: عدم ثبات در مدیریت، بزرگترین چالش اجرایی در اقتصاد کشور است.

 

 

وی با اشاره به اینکه امروز بدلیل عدم نظارت جدی، بخش زیادی از مجموعه های اقتصادی که می توانست کارآمد باشد، دچار بحران شدند، افزود: نیاز اصلی کشور تولید است و نباید مجموعه های اقتصادی کوچک نادیده گرفته شود.

 

 

پورابراهیمی ضمن تاکید بر تفکیک مجموعه های اقتصادی بالادستی و پایین دستی، عنوان کرد: معدن همکار امکان افزایش ظرفیت ذغال به دو برابر ظرفیت موجود را به راحتی دارد که نیازمند یک سرمایه گذاری کوچک است.

 

 

وی با بیان اینکه همین الآن در کشور کسری ذغال داریم و دعوای شرکت های بالادستی مرتبط بر سر ذغال است، گفت: نه تنها ظرفیت این معدن را افزایش نمی دهند بلکه بسیاری از معادن ذغالسنگ دیگر را هم متوقف کردند که ناشی از سوء مدیریت است.

 

Karkaran-Madan_02

 

 

۸۰درصد مشکلات اقتصادی کشور از داخل قابل حل است

 

 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه بعضی ها دوست دارند بی کفایتی و بی لیاقتی خودشان را پشت تحریم ها پنهان کنند، افزود: این درست نیست که هر مشکلی پیش می آید، بگویید کشور تحریم است، ۸۰ درصد مشکلات اقتصادی ما از داخل کشور قابل حل است.

 

 

وی با بیان اینکه با یک برنامه ریزی و تدبیر مناسب می شود ظرفیت این معادن را افزایش داد، خاطر نشان کرد: اولین اولویت در بحث معادن فعال سازی ظرفیت های متوقف شده و افزایش ظرفیت های موجود است.

 

 

پورابراهیمی با بیان اینکه دلیل نمی شود که کارگران را در معدن اخراج کنیم وقتی می شود ظرفیت معدن را به ۲ برابر افزایش داد و نیروی جدید هم گرفت، گفت: سرمایه گذاری در معدن همکار درخواست ما بود، سرمایه گذار هم پیدا شده و ضمن اعلام آمادگی جلساتی هم در این زمین برگزار کردیم و اگر کوتاهی انجام شود از جانب مدیران این شرکت است.

 

 

وی با بیان اینکه ضعف مدیریت برای ما غیر قابل قبول است، اعلام کرد: با پی گیری های انجام شده معادن ذغالسنگ هجدک و اسدآباد تا ۳ ماه آینده راه اندازی خواهد شد و برای این کار حدود ۳ میلیارد تومان منابع اولیه در نظر گرفته شده است.

 

 

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مطالبه کارگران و بازنشستگان ذغالسنگ در کرمان، گفت: بدلیل اینکه این شرکت ذیل مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد اداره می شود و عدم پرداخت مطالبات شرکت توسط دولت در طی سال های گذشته و همچنین مشکلات متعدد از جمله سرمایه گذاری شرکت از بدو تاسیس در بخش های مختلف اقتصادی، امروز با مشکلات بزرگ اقتصادی مواجه است.

 

 

وی با بیان اینکه این حق یک بازنشسته و یا کارگر معدن نیست که حقوقش با تاخیر پرداخت شود، افزود: بخش زیادی از این تاخیر پرداخت حقوق ناشی از بدهی های دولت به صندوق بازنشستگی و یا ناکارآمدی در مدیریت آن در سال های گذشته با توجه به اینکه صندوق بازنشستگی فولاد جزو شرکت هایی است که بیشترین مجموعه های اقتصادی و سرمایه گذار را در درون خود دارد.

 

 

پورابراهیمی به نحوه قیمت گذاری نامناسب ذغالسنگ اشاره کرد و گفت: خرید ذغال در طی سال های گذشته محصول انحصاری برای شرکت هایی در اصفهان است و این اجحاف به حق کارگران در کرمان است.

 

 

وی با بیان اینکه این موضوع در سنگ آهن هم وجود دارد و در صحن علنی به وزیر صنعت تذکر لازم را دادم، خاطر نشان کرد: این نحوه قیمت گذاری به ضرر شرکت های کرمانی و به نفع شرکت های اصفهانی است.

 

 

نائب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس تاکید کرد: بهای تولید باید هزینه کارگران و توسعه منطقه شود نه اینکه تفاوت را در ناکارآمدی شرکت های دیگر هزینه کنیم.

 

Karkaran-Madan_01

 

 

لزوم همسان سازی حقوق کارگران در معادن و پرسنل اداری مجموعه فولادی

 

 

وی در خصوص همسان سازی حقوق کارگران در معادن و پرسنل اداری مجموعه فولادی، گفت: چرا باید حقوق یک فرد اداری چندین برابر حقوق کارگری باشد که در چندین متر زیر زمین و در شرایط سخت کار می کند.

 

 

پورابراهیمی با بیان اینکه مطالبه همسان سازی حقوق را به عرض مدیران رساندیم و آن را با جدیت پی گیری می کنم، ابراز امیدواری کرد: تا دو ماه آینده همسان سازی حقوق در شرکت اجرایی شود.

 

 

وی در ارتباط با مشکلات درمانی کارگران در معدن همکار نیز اظهار داشت: در بازدیدی که از ساختمان تقریبا مخروبه ای که خدمات پزشکی در آن داده می شد، انجام شد، مدیران شرکت متعهد شدند که به زودی بحث خدمات پزشکی در منطقه را پی گیری و عملیاتی کنند و در خصوص بیمه تکمیلی کارگران هم از اول آذر ماه اقدامات لازم انجام شود.

 

Karkaran-Madan_03

 

انتهای پیام/