برپایی موکب زرندی ها در مسیر نجف به کربلا

«موکب زرندی ها» از سوی جمعی از جوانان زرندی و با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات، برای اولین بار در اربعین حسینی امسال و در حدود ۱۵ کیلومتری نجف اشرف در مسیر نجف به کربلا تأسیس می گردد.

امسال برای اولین بار در اربعین حسینی  در عمود ۲۰۲ مسیر نجف به کربلا  ایستگاه خدماتی – فرهنگی توسط جمعی از جوانان زرندی و تحت عنوان «موکب زرندی ها» تشکیل برپا خواهد شد.

                    
Mookab

 

به گزارش «صدای زرند»، در ایام ایام اربعین حسینی پیاده روی عظیمی از نجف تا کربلا جریان دارد. در اربعین حسینی امسال نیز جوانان ایرانی با برپایی موکب هایی در مسیر نجف تا کربلا به جمع میزبانان زائران امام عشق می پیوندند.

                    

«موکب زرندی ها» از سوی جمعی از جوانان زرندی و با همکاری ستاد بازسازی عتبات عالیات، برای اولین بار در اربعین حسینی امسال و در حدود ۱۵ کیلومتری نجف اشرف در مسیر نجف به کربلا برگزار می گردد که تیم اولیه آن را تعدادی از جوانان و پیر غلامان حسینی در زرند تشکیل می دهند و با توجه به کمیته های مختلف حاضر در این ایستگاه، از تمامی هیئت های زرندی در برپایی این موکب استفاده خواهد شد.

                    

«موکب زرندی ها» علاوه بر خدمت رسانی به زوار و پذیرایی از آنان، فعالیت های فرهنگی در جهت تقویت اخوت و برادری با جوانان عراقی را مورد اهتمام خود قرار خواهد داد.

                    

یکی از فعالین حاضر در برپایی این موکب که خواست نامی از وی برده نشود به خبرنگار صدای زرند گفت: از جمله فعالیت هایی که در این ایستگاه مورد توجه قرار خواهد گرفت شامل امور فرهنگی همچون نشر احادیث در مورد اربعین و پیاده روی زائران و ایجاد وحدت شیعیان و مبازه با وهابیت و داعش خواهد بود.

                    

وی گفت: امسال اولین تجربه ما در برپایی این موکب خواهد بود و به امید خدا اگر امسال در این زمینه موفق باشیم درصدد هستیم سال های آِینده موکب مستقل در این مسیر ایجاد کنیم.

                    

این فعال فرهنگی گفت: هزینه اولیه پیش بینی شده برای برپایی ده روزه این موکب حدود ۱۵۰ میلیون تومان می باشد که شامل خدمت رسانی در زمینه پذیرایی سه وعده صبحانه، ناهار و شام از زائرین پیاده کربلا می باشد که غذای اصلی در این موکب چلوگوشت زرندی می باشد و به عنوان وعده ناهار در اختیار زائرین قرار می گیرد، که این غذا هم شاخصی از زرند می باشد و هم به عنوان یک غذای مفید برای زائرین پیاده.

                    

وی گفت: برنامه هایی جهت معرفی شهرستان زرند و نیز پخش سوغات این شهرستان مانند سوهان زرندی را نیز در دستور کار داریم که با این کار به معرفی زرند به میلیون ها زائر خواهیم پرداخت.

                    

ایشان گفت: این برنامه قرار است در قالب کمیته هایی برگزار شود و از جمله کمیته های فعال در این موکب می توان به کمیته هیئت های مذهبی، کمیته اصناف، کمیته ادارات، کمیته روستاها، کمیته مراکز صنعتی، کمیته آمار و ارزیابی، کمیته مدارس، کمیته اعزام، کمیته شناسایی خیرین، کمیته مساجد، کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات و کمیته دانشگاهیان اشاره کرد که با وجود این برنامه ریزی امیدواریم بتوانیم در این زمینه موفقیت کافی را داشته باشیم.

                    

ایشان همچنین گفت: تمامی شهروندان زرندی و خیرین محترم، برای اهدای کمک‌های نقدی جهت تامین هزینه‌های این موکب می‌توانند از طریق دریافت قبوض هدیه از دفاتر تمامی هیئت های شهرستان و یا از طریق دفتر مرکزی که در خیابان چمران جنب بانک کشاورزی قرار دارد، اقدام نمایند؛ یا از طریق پرداخت به شماره حساب ۷۶۳۹۱۵۶۳۵ و شماره کارت ۶۰۳۷۷۰۱۱۲۲۸۰۳۵۹۳ بانک کشاورزی – شعبه مرکزی زرند در این زمینه به برپایی این موکب کمک نمایند.

                    

انتهای پیام/