تعزیه خوانی واقعه عاشورا در روستای احمد آباد زرند برگزار می شود

مراسم سوگواری و تعزیه خوانی سرور و سالار شهیدان عالم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) صبح روز عاشورا ۲ آبان ماه سالجاری ساعت ۹ صبح در روستای احمد آباد زرند توسط هیئت قمر بنی هاشم (ع) برگزار خواهد شد .

یزدانی روابط عمومی هیات تعزیه‌خوانی قمر بنی هاشم (ع) روستای احمد آباد زرند از برگزاری مراسم سنتی و مذهبی شبیه خوانی (تعزیه) توسط گروه تعزیه قمر بنی هاشم (ع) این روستا در صبح روز عاشورا خبر داد.

 

تعزیه خوانی واقعه عاشورا در روستای احمد آباد زرند

 

به گزارش خبرنگار صدای زرند، مهدی یزدانی روابط عمومی هیات تعزیه‌خوانی قمربنی هاشم روستای احمد آباد زرند با اعلام این خبر گفت: در راستای زنده نگه داشتن اعتلای فرهنگ عاشورا و مظلومیت امام حسین و یارانش، هیئت قمر بنی هاشم (ع) احمد آباد به نوبه خود این مراسم تعزیه را برگزار میکند.

 

 

وی اشاره کرد: هر چند که هیچ تعزیه ی نمی تواند واقعیت تلخ و مظلومیت سالار شهیدان و یارانش را به نمایش بگذارد ، اما همه در برابر آن ایثارگری مسئولیم و سینه به سینه این فرهنگ را به آیندگان انتقال دهیم .

 

 

یزدانی گفت: تعزیه خوانی آیینی است که به صورت زنده برگزار می شود و باعث تداعی شدن واقعه عاشورا در ذهن مخاطبان می شود و علاوه بر این به ترویج فرهنگ عاشورایی کمک بسیاری می کند و اثرات تربیتی مناسبی برای کودکان و نوجوانان بر جای می گذارد.

 

 

وی ادامه داد: مراسم تعزیه خوانی سرور و سالار شهیدان عالم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، صبح روز عاشورا  ۲ آبان ماه سالجاری در روستای احمد آباد زرند توسط هیئت قمر بنی هاشم (ع) این روستا برگزار می شود.

 
یزدانی در پایان افزود: این برنامه با اجرای گروه تعزیه خوانی قمر بنی هاشم (ع) راس ساعت ۹ صبح برگزار میشود.
 

انتهای پیام/

برای عضویت در کانال خبری صدای زرند اینجا کلیک کنید.

دریافت آخرین اخبار شهرستان های زرند و کوهبنان و اخبار مهم استان کرمان و کشور

https://telegram.me/SedayeZarand_ch