در بازخوانی مصایب عاشورا باید حقیقت واقعه عاشورا گفته شود/ فرهنگ حسینی از زمان انقلاب اسلامی تا کنون در زندگی ایرانیان جاری و ساری است

در آستانه ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بیست و ششمین همایش مسئولان هیئت‌های عزاداری شمال استان کرمان ظهر امروز در ‌تکیه قدمگاه علی‌بن‌ابیطالب (ع) شهرستان زرند با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از مردم برگزار شد.

استاندار کرمان در آئین بیست و ششمین گردهمایی مسئولین هیئت های مذهبی استان کرمان در شهرستان زرند گفت: سلسله حرکت پیروزی انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود که مانند مخزن معرفت در دوران انقلاب،دوران دفاع مقدس وهم اکنون در نهضت مقاومت،ساری و جاری است.

 

رزم حسینی استاندار کرمان

 

به گزارش صدای زرند، رزم حسینی استاندار کرمان در آیین بیست و ششمین گردهمایی مسئولین هیات های مذهبی استان که به میزبانی شهرستان زرند برگزار شد، گفت: ماه محرم و صفر فرصتی است برای همه سخنوران و مداحان که مجدداً فرهنگ عاشورایی را در مجالس و محافل سراسر کشور به ویژه استان کرمان تعریف کنند.

 
وی افزود: در عصر پیامبر چه اتفاقی رخ داد که هنوز بوی پیامبر در فضای شهر مدینه و در جهان اسلام وجود داشت اما به فرزندان و نوه های پیامبر اعظم(ص) تجاوز و به نحو فجیعی آن ها را به شهادت رساندند. و آنان را ذبح کردند.

 
علیرضا رزم حسینی گفت: فرهنگ عاشورا یعنی امام حسین(ع) برای تعالی جامعه از جان خود و عزیزانش گذشت.

 
استاندار کرمان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در بازخوانی وقایع عاشورا نباید اغراق صورت بگیرد و حقیقت باید گفته شود، افزود: مداحان باید با این شیوه مردم را به یاد واقعه کربلا و عاشورا بیاندازند و مداحان و سخنرانان باید در پی احیای نهضت امام حسین باشند.

 
رزم حسینی افزود: سلسله حرکت های انقلاب اسلامی ایران از پیش از انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت و فرهنگ عاشورایی بوده و این فرهنگ همچون مخزن معرفت چه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، چه در زمان دفاع مقدس و چه در زمان حال و در زمان مقاومت و پایداری این فرهنگ جاری و ساری بوده و یکی از مصادیق بارز آن فرهنگ شهادت سرداران رشیدی همچون سردار حاج حسین همدانی است.

 
استاندار کرمان با اشاره به اثر فرهنگ عاشورا در هشت سال دفاع مقدس بر مقاومت مردم ایران در جبهه های حق علیه باطل، افزود:در حال حاضر به برکت خون شهدای انقلاب و دفاع مقدس و تبیین فرهنگ عاشوراست و مداحان و سخنوران هیات های مذهبی پیش قراولان این نهضت هستند.

 
وی تاکید کرد: جلساتی که با نام امام حسین(ع) برگزار می شوند تنها جلساتی هستند که مردم بدون دعوت و فقط با شور و شوق وعلاقه مضاعف و فطرت پاک در این جلسات شرکت می کنند.

 

رزم حسینی استاندار کرمان

 
استاندار کرمان با اشاره به امنیت حاکم در استان کرمان از هیات مذهبی خواست تا در ایجاد امنیت و انضباط پیشگام بوده و کنترل های لازم مورد توجه قرار گیرد چرا که یکی از مسائل مهم مذهبی نظم و انضباط است.

 
وی با تاکید اینکه اگر در محافل و مجالس عزاداری مقوله مهم تعالی فرهنگی مورد توجه قرار نگیرد بی روح است، افزود:همانطور که نظم و انضباط در مسائل هیات مذهبی مهم است، استفاده از سخنرانان آگاه و عالم و توجه به تعالی فرهنگی برای هیات های مذهبی یک اصل است.

 
استاندار کرمان در ادامه به شعار ولایت و توسعه مبتنی بر قانون اساسی اشاره کرد و گفت: همه مردم و روحانیون و خردمندان باید آگاه و مطلع باشند که با استفاده از این شعار در راستای تعالی فرهنگ و توسعه و پیشرفت استان گام های موثری برداشته می شود.

 
وی با بیان طرح مثلث توسعه اقتصادی گفت: امروز با همکاری ائمه جمعه و روحانیون و فرمانداران و مدیران لایق و آگاه، آرامش و عقلانیت سیاسی در استان برقرار شده و بر خلاف گذشته که همواره در آستانه انتخابات شاهد دعواها و بعضاً بد اخلاقی های سیاسی بودیم، امروز وحدت و همدلی با همکاری همه گروه ها پدید آمده است.

 
رزم حسینی با اشاره به برگزاری این گرد همایی پیش از ماه محرم و صفر آن را ابتکار جالبی دانست که می تواند موجبات وحدت رویه و همدلی را ایجاد نماید به شرط آنکه جذب حد اکثری جوانان در هیات های مذهبی مد نظر باشد و از اغراق و غلو در تبلیغات جلوگیری شود.

 
وی افزود: امید است با وجود همه درگیری ها و اتفاقات منطقه ای با همدلی و هم گرایی امت اسلامی شاهد رشد و توسعه اقتصادی باشیم.

 

انتهای پیام/