مردی از جنس مردم / مردی همرنگ مردم

در سالیانی که گوش های مردم پر شده از وعده و شعارهای پوچ، یقیناً اگر مسئولی پیدا شود که برایشان گامی بردارد و خود را نه در ظاهر، بلکه در باطن «از جنس همین مردم بداند» و به این عنوان رنگ حقیقت ببخشد؛ به طور حتم مورد ستایش مردمی قرار می گیرد که برای درک و شعورشان احترامی قائل شده.

بی شک بهترین و مناسبت ترین تیتری که می شد برای یادداشت زیر انتخاب کرد؛ همین است: «مردی از جنس مردم». مردی که تنها با ادای احترام به مردم شهرش توانست محبوبیتش را دو چندان کند و حالا از خود “یک قهرمان” بسازد؛ یک قهرمان مردمی در دل مردم!

 

«صدای زرند – نریمان رها»: در سالیانی که گوش های مردم پر شده از وعده و شعارهای پوچ، یقیناً اگر مسئولی پیدا شود که برایشان گامی بردارد و خود را نه در ظاهر، بلکه در باطن «از جنس همین مردم بداند» و به این عنوان رنگ حقیقت ببخشد؛ به طور حتم مورد ستایش مردمی قرار می گیرد که برای درک و شعورشان احترامی قائل شده.

 

چنین مسئولی که بتواند دیوار بوجود آمده بین خود و مردم را تخریب کند و فاصله ها را به کم ترین حد ممکن برساند، در واقع خود را به دل مردم نزدیک کرده و قاعدتاً قهرمان همین مردم می شود. می شود کسی که دوستش داریم و دوستمان دارد. آنوقت مردم نیز بر خود وظیفه می بینند که تقدیری از مسئولشان به عمل آورند؛ حتی با چند واژه در سطرهای کوتاه.

 

مرد اول و آخر این یادداشت و قهرمان اصلی متن پیش روی شما کسی نیست جز حاج مهدی برهانی نژاد، عضو شورای شهر زرند و رئیس شورای اسلامی شهرستان زرند که با یک اقدام قابل توجه در دومین جشنواره رنگ پاشی ایران به میزبانی زرند، خود را در مرکز نگاه های مردمی قرار داد و بسیار بر میزان محبوبیتش افزود.

 

شاید برای تمامی شرکت کننده های جشنواره رنگ پاشی بسیار جالب، عجیب و البته غیر قابل باور بود که حاج مهدی هم در بین آنها آمده و می خواهد خود نیز شرکت کننده باشد!

 

اما این حرکت زیبا و بسیار مردم پسند کاملاً حقیقت داشت و همگان شاهد خلق رنگین کمان های متفاوتی از سوی حاج مهدی هم بودند، شاهد بودند که «قهرمان آن روز» چگونه به آنها ادای احترام کرد؛ ادای احترام به کودکان، به خانواده ها و البته کودک درون حاج مهدی که از حق نگذریم نشان داد چه فعال است و با مزه.

 

این اقدام زیبا آنقدر به دل حضار چسبید که سرآخر مرا وادار کرد دست به قلم شوم و چند خطی را برای قهرمان روز رنگی زرندی ها بنویسم، قهرمان رنگین کمانی که همین مردم خالقش بودند و این شد که قلم را برداشتم و نوشتم، تا خاص و عام بفهمند که “باید” میان کسی که حرف می زند و کسی که عمل می کند فرق وجود داشته باشد. باید کسی را بستاییم که می فهمد و شعور والایی برای درک مردم دارد.

 

امروز حضور متفاوت حاج مهدی را بهانه کردیم تا به نمایندگی از تک تک مردمانی که حضور داشتند، از عضو شورای شهرمان تشکر کنیم و بگوییم ای کاش از این دست آدمها زیاد داشتیم، بگوییم درست است که گوشمان دیگر به شنیدن وعده های مسئولین میلی ندارد؛ اما این دلیل نمی شود که چشمانمان هم نسبت به دیدن اقدامات خوب ها بسته باشد. پس بدانید که عمل زیبای شما دیده شد و پسندیده.

 

و امروز چشمانی که شما را دیدند، به پاس کار زیبایتان مقابل شما سر تعظیم فرود می آورند تا سایر مسئولان هم بفهمند که چه جا باز می کنند در دل مردم  اگر از جنس همان ها باشند.

 

امروز قلم را به دست گرفتم و برای یک میم متفاوت نوشتم: میم مثل مهدی برهانی نژاد…!

 

پ.ن: جا دارد به عنوان حرف آخر، تشکر ویژه ای از محسن عزیزالهی و گروه هنری رنگین کمان بخاطر برگزاری این جشنواره بزرگ داشته باشیم که بدون هیچ حمایت و چشم داشتی و صرفاً با هدف به ارمغان آوردن ساعاتی خوش برای مردم، اقدام به اجرای چنین برنامه های بزرگی می کنند. فراموش نکنیم برگزاری چنین جشنواره ای که در سطح کشوری یکه تاز است به سادگی و بدون صرف هزینه امکان پذیر نخواهد بود.

 

شایان ذکر است دومین جشنواره رنگ پاشی ایران در زرند، صبح روز جمعه مورخ هفدهم مهرماه ۹۴ به مناسبت گرامی داشته هفته ملی و روز جهانی کودک در محوطه پیش دبستانی سهیل و سارا با حضور عده ای از کودکان و خانواده های زرندی و چند تن از مسئولین برگزار گردید. همچنین شرکت کننده های این جشنواره در رده های سنی مختلفی بودند.

 

Festival Rang 94 - Haj Mehdi (0) Festival Rang 94 - Haj Mehdi (1) Festival Rang 94 - Haj Mehdi (2) Festival Rang 94 - Haj Mehdi (3) Festival Rang 94 - Haj Mehdi (4)

 

عکس: مسعود عربندوی، حجت علویان