عید قربان عید بازگشت انسان به مقام تقرب الهی است / اطعام ۵ هزار نفر در عید غدیر در زرند

نماز عید سعید قربان با شکوه خاص و با حضور اقشار مختلف مردم به امامت حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند در مسجد جامع این شهر اقامه شد.

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرند در خطبه های نماز عید قربان این شهرستان گفت: عید قربان عید بندگی و عبودیت و بازگشت انسان به مقام تقرب الهی است.

Ebrahimi_Zarand_

 

به گزارش صدای زرند، روز پنجشنبه حجت الاسلام علی ابراهیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان زرند در خطبه های نماز عید قربان در مسجد جامع زرند این شهرستان گفت: عید قربان عید بندگی،عبودیت و بازگشت انسان به مقام تقرب الهی است.

 

 

وی اظهار کرد: عید قربان یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان و نشانده شکوه و عظمت ایمان، نقطه عطف و اوج آزادگی ابراهیم خلیل الله است و سرافراز بیرون آمدن از دشوارترین آزمایش الهی است و آزمایشی که منجر به آغاز حاکمیت توحید و طلوع یقین شد.

 

 

ابراهیمی با بیان اینکه حرکت ارزشمند حضرت ابراهیم (ع) تعظیم دربرابر پروردگار متعال وگذشتن ازهستی خویش بود، افزود: قربانی کردن نفس در راستای رسیدن به تقرب الهی، امری بسیار مهم و سرنوشت ساز است و باید همه ما در این مسیر حرکت کنیم.

 

 

امام جمعه زرند در ادامه، با تبیین شباهتهای عید سعید فطر با عید قربان تصریح کرد: نماز عید فطر و قربان در زمان حضور امام زمان (ع) واجب است و باید به جماعت خوانده شود.

 

 

وی با بیان اینکه واقعه غدیر سند حقانیت و افتخار مسلمانان است، اظهار داشت: فلسفه غدیر حفظ اسلام و هدایت بندگان خدا به سوی کمال است.

 

 

امام جمعه زرند خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز غدیرخم طوری عمل کردند که این واقعه استثنایی برای همیشه در تاریخ بماند، چرا که غدیر مهم‌ترین واقعه اسلام و همان بنا نهادن ولایت و رهبری در جامعه اسلامی است.

 

 

وی از پذیرائی نهار بیش از ۵هزار نفر از شهروندان در روز عید غدیر خبر داد و گفت: در نظر داریم در این روز ضمن تکریم سادات با برگزاری برنامه هائی از جمله شعر خوانی شاعرین شهرستان زرند، ارائه مقالات مذهبی ، ورزش باستانی و مولودی خوانی و سرود بهترین روز را برای شهروندان و سادات رقم بزنیم.

 

 

به گزارش صدای زرند، نماز عید سعید قربان همزمان با سراسر کشور روز پنج شنبه در مسجد جامع زرند اقامه شد و مومنان خداجوی این دیار در برابر پروردگار جهانیان به نماز ایستاده و شکر نعمت بندگی را به جا آورند.

 
براساس گزارشهای رسیده از خبرنگاران صدای زرند، نماز عید قربان امروز همچنین در بخش های یزدان آباد، ریحانشهر، خانوک و دیگر مناطق با حضور گسترده مردم مومن و خداجوی شهرستان برگزار شد.

 

انتهای پیام/