با افتتاح فولاد زرند ۴۰۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند / اجازه نمی‌دهیم نیروی کار خارج از استان به کرمان بیاید

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه خبر نادرستی درباره ورود چینی ها به زرند منتشر شد که بی انصافی بود. چرا باید در جایی که ۱۰۰ نفر نیروی خارجی در کنار ۲ هزار و ۹۰۰ نفر نیروی داخلی کار می کنند، جوسازی کنیم؟

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: متاسفانه خبر نادرستی درباره ورود چینی ها به زرند منتشر شد که بی انصافی بود. چرا باید در جایی که ۱۰۰ نفر نیروی خارجی در کنار ۲ هزار و ۹۰۰ نفر نیروی داخلی کار می کنند، جوسازی کنیم؟

 

chini

 

به گزارش صدای زرند، علی اقبالی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در رابطه با فعالیت اتباع خارجی در کارخانه فولاد شهرستان زرند اظهار کرد: طرف چینی ۸۰ درصد فاینانس این پروژه را دارد و برای راه اندازی و نصب تجهیزات، تا رسیدن به تولید یک چارت از ما می گیرند که امکان دارد برای یک شرکت ۱۰۰ یا ۵۰۰ نفر باشد.

 
 

وی افزود: ممکن است این کارشناسان خارجی در مرحله اول یک گروه ۵۰ نفره برای انجام زیرساخت ها بیایند و بعد از اتمام کار، می روند و در مرحله بعد برای نصب تجهیزات گروه ۱۰۰ نفره دیگر و همزمان با فعالیت این اتباع، کارگر ایرانی کنار آنها کار می کند تا زمانی که خط تولید آغاز به کار کند.

 

اقبالی تصریح کرد: گروه سوم کارشناسان برای بازرسی نکات ایمنی، فنی و بهداشتی و نظارت بر تولید تا یک سال بعد از زمان آغاز تولید حضور دارند و زمانی که تولید انبوه شد، از ایران می روند و اتباع ایرانی کار می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه البته سرمایه گذار تعدادی از افراد را در ایران نگه می دارد که نظارت بر کارکرد سرمایه داشته باشند، بیان کرد: تعداد اتباع خارجی در فولاد زرند ۸۹ نفر و با پروانه کار مشخص هستند و در کنار آنها ایرانی ها کار می کنند و کارفرما بعد از اتمام کار باید اتباع خارجی را رد کند زیرا ماندن آنها برای او هزینه دارد.

 

 

ماندن اتباع خارجی بیش از یک سال، توجیه اقتصادی ندارد

 

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: اسکان، بهداشت و رفت و آمد اتباع هزینه زیادی دارد و برای کارفرما توجیه اقتصادی ندارد که آنها بیش از یک سال نگه داشته شوند و باید سریع بروند و ما اجازه نمی دهیم بمانند.

 

اقبالی اظهار کرد: تقریبا ۸۵ تا ۹۰ درصد کلیه کارکنان، متخصصان و کارگران فولاد زرند از زرند و کرمان هستند و حدود چهار درصد نیروها به دلیل بحث های فنی از دیگر استان ها می باشند.

 

وی افزود: متاسفانه خبر نادرستی درباره ورود چینی ها به زرند منتشر شد که بی انصافی بود. چرا باید در جایی که ۱۰۰ نفر نیروی خارجی در کنار ۲ هزار و ۹۰۰ نفر کار می کنند، جوسازی کنیم؟

 

 

با افتتاح فولاد زرند ۴۰۰۰ نفر مشغول به کار می‌شوند

 

اقبالی با بیان اینکه اتباع خارجی چارت هستند و در روند کار می روند و نفرات بعدی می آیند، تصریح کرد: راه اندازی کارخانه فولاد دو سال طول می کشد و با افتتاح آن، بیش از ۴ هزار نفر مشغول به کار می شوند و از کارفرما تعهد گرفته ایم که نیروی کارگر و متخصص را از شهرستان زرند بگیرد و در صورت نیاز، نیروی اضافه را از دیگر شهرستان های خود استان کرمان تامین کند.

 

وی تاکید کرد: اجازه نمی دهیم از خارج از استان نیروی کار به کرمان بیاید و برای استان های دیگر نیز همینگونه است و با این سیاست، در مرحله اول نیروها را از شهرستانی که نزدیک تر است تامین می کنیم.

 

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: دولت برای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال برای فزرندان ایران تلاش می کند و همه باید بدانند که سرمایه گذاری، ماندگار برای خود شهرستان است.

 

 

حفاظت و صیانت از نیروی کار ایرانی اولویت ماست

 

وی در ادامه تصریح کرد: حفاظت و صیانت از نیروی کار ایرانی و همچنین تامین کار برای نیروی ایرانی اولویت ماست و به کارفرما فشار می آوریم که همزمان با حضور اتباع خارجی، باید انتقال تکنولوژی و تخصص صورت بگیرد و در نهایت متخصص خارجی از ایران برود و ایرانی ها جایگزین شوند.

 

اقبالی بیان کرد: کارخانه فولاد زرند در شهریور سال آینده بهره برداری می شود و با این فولاد نیروهای خود شهرستان باید دو شیفت کار کنند.

 

 

انتهای پیام/