به دنبال سلامتی

رهبر عزیزمان در مورد ورزش می فرماید: ورزش برای جوانان لازم است و برای پیران واجب

پس چه زیباست با هم در صبحگاهان به دنبال سلامتی و نشاط بدویم !

 

به دنبال سلامتی

 

صدای زرند / موفقیت: در عصر امروز زندگی های شهری گسترده تر شده اند ومشاغلی در پی رونق شهرها شکل گرفته که انسان را ازتحرک سالم وطبیعت وهوای پاک به دور می دارند ،مشاغلی چون انجام امور اداری ودفتری ،رانندگی،شغل های طاقت فرسای صنعتی خصوصا کار در محیط های آلوده ،همه عواملی هستند که بین انسان و خور شید سلامتی سایه می افکنند.

 

 

چاره کار خروج از سایه و قرار گرفتن در معرض تابش انوار سلامتی است .راههای گوناگونی هست که حتی برای یک لحظه از سایه فرار کرد مانند انجام نرمش صبحگاهی در حیاط منزل، قدم زدن در پارک ها،گردش آخر هفته و…

 

 

اما ورزش صبحگاهی در فضای آزاد و باحداقل آلودگی در صبح زود روش مناسبی می تواند باشد به ویژه اگر در قالب یک گروه انجام پذیرد زیرا روحیه افراد در کنار یکدیگر افزایش یافته و شعف درونی انسان بالا می رود و انسان برای یک روز کاری عالی آماده می گردد.

 

 

همه می دانیم انسان از دو بعد جسم و روح بهره می برد بنا براین در جمع شاد و سرزنده می تواند روح خود را سیراب سازد حتی اگر نرمشی هم صورت نگیرد .حضور در جمع سرزنده و با نشاط باعث کاهش افسردگی و افزایش شادی و نشاط می گردد.

 

 

متاسفانه برخی از ما انسانها بر خلاف قوانین طبیعت (شب زود خوابیدن- صبح زود بیدار شدن )عمل می نمائیم . شب را با تماشای برنامه های تلویزیون و ماهواره یا استفاده مداوم اینتر نت یا شرکت در مجالس دراز مدت شبانه بیداریم وسهم لذت بردن از صبح را به دیگران وا می گذاریم!

 

 

انسان سالم به ورزش که هنر پرورش روح است نیاز دارد .رهبر عزیزمان هم در مورد ورزش می فرماید: ورزش برای جوانان لازم است و برای پیران واجب

 

 

پس چه زیباست با هم در صبحگاهان به دنبال سلامتی و نشاط بدویم !

 

 

عباس هرارانی پور