برنامه ها و فعالیتهای یک ساله زرند از زبان خنجری فرماندار زرند

خنجری فرماندار زرند در پنجمین روز از هفته دولت و در جمع مردم نمازگذار روز جمعه این شهرستان به ارائه گزارشی از عملکرد دستگاههای اجرائی شهرستان پرداخت.

خنجری فرماندار زرند در پنجمین روز از هفته دولت و در جمع مردم نمازگذار روز جمعه این شهرستان به ارائه گزارشی از عملکرد دستگاههای اجرائی شهرستان پرداخت.

 

Khanjeri-Namaz-jome


به گزارش صدای زرند، حبیب الله خنجری فرماندار زرند در جمع مردم نمازگذار روز جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت شهیدا رجائی و باهنر و تبریک هفته کرامت، فلسفه نامگذاری ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر به عنوان هفته دولت را زنده ماندن شاخص های فکری، رفتاری و شخصیتی این دو شهید عزیز دانست.

 
وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همواره نظر مقام معظم رهبری بر این موضوع می باشد که باید کارهائی که انجام می گیرد به مردم اطلاع رسانی شود و این اطلاع رسانی باید بر اساس واقعیتها انجام گیرد.

 
فرماندار زرند با اعلام اینکه تلاش دولت تدبیر و امید وفای به عهد با مردم بوده است. تصریح کرد: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید توافق هسته ای و لغو تحریم است.
نماینده عالی دولت در ادامه افزود: شهرستان زرند با توجه به ظرفیت های بالقوه موجود در بخش صنعت، معدن و کشاورزی مکانی مناسب برای سرمایه گزاران و کارآفرینان بوده و ما نیز به طبع از افراد کارآفرین و سرمایه گذار حمایت های ویژه ای خواهیم داشت.

 
وی یکی از مهمترین دغدغه های دولت تدبیر و امید در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی بحث اشتغال جوانان در کشور دانست وتصریح کرد:  توصیه مهم دکتر روحانی رئیس محترم جمهوری نیز حمایت از کارآفرینان و رفع موانع موجود در مسیر پیشرفت، توسعه و بسترسازی مناسب برای کارآفرینان می باشد.

 
حبیب الله خنجری گفت: اشتغال بیش از ۷ هزار نفر مستقیم در ۱۰ پروژه صنعتی و معدنی شهرستان زرند با سرمایه گزاری ۱۰ هزار میلیاردی نوید بخش روزهای خوبی برای شهرستان زرند می باشد.

 
خنجری افزود: مهمترین برنامه ها در سال جاری در راستای اجرای مثلث توسعه اقتصادی شهرستان زرند و به نتیجه رساندن طرح ها و پروژه هایی که تفاهم نامه آنها در سال ۹۳ منعقده شده می باشد  و همچنین جذب سرمایه گزار در بخش های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری از اهداف مسئولین شهرستان می باشد.

 
وی گفت: هموراه صنعتی شدن یک شهرستان با مشکلات و آلایندگی هائی روبرو ست و هیچ گاه نمی توان گفت که شهرستانی صنعتی شده است و آلایندگی ندارد و تمام سعی مسئولین شهرستان و کارخانجات به حداقل رساندن این الایندگی ها می باشد.

 
ایشان به بخش معادن اشاره کرد و گفت: متاسفانه طی سالهای اخیر کاهش محسوس قیمت مواد معدنی به شدت کاهش یافته است و این امر همه کارخانجات و مراکز صنعتی را به مشکلاتی مواجه نموده است.

 
وی توسعه معادن زغال سنگ به ویژه راه اندازی معدن زغال سنگ خمرود،توسعه معدن سنگ آهن جلال آباد ،توسعه معدن سنگ آهن سادات سیریزرا از اقدامات مهم در خصوص معادن دانست.

 
خنجری فرماندار زرند در بخش صنعت نیز به افتتاح کارخانه پالایش قطران در کارخانه کک سازی ۴۰۰ هزار تنی بخش دولتی ۳۳اشاره کرد و گفت: این طرح نیز با همت جوانان بومی و مهندسین خود شهرستان و ظرف مدت ۱۸ماه به بهربرداری رسید و طی هفته گذشته نیز به دست دکتر کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد افتتاح و بهربرداری قرار گرفت.

 
وی راه اندازی کارخانه کک سازی ۸۰۰ هزارتنی زرند بخش خصوصی با اعتبار ۴۵۰۰ میلیارد ریال ،احداث کارخانه های فولاد سازی، کک سازی ۸۰۰ هزار تنی، کنسانتره و گندله سازی زرند ، احداث نخستین منطقه ویژه اقتصادی ریلی کشور با سرمایه گزاری بیش از ۳۳۰۰ میلیارد تومان،واگن سازی پلور سبز زرند و تولید واگن مسافربری و مترو ، طرح توسعه کنسانتره سنگ آهن معدن سنگ آهن جلال آباد و سادات سیریز و طرح کارخانه گندله سازی و تولید آهن اسفنجی ، احداث نخستین کارخانه بازیافت لاستیک در جنوب شرق کشور را بخش دیگری از فعالیتهای این شهرستان در بخش صنعت می باشد.

 

وی به مشکل کم ابی شهرستان زرند اشاره کرد و گفت:متاسفانه شهرستان زرند و استان کرمان با مهمترین و بزرگترین مشکل در بخش کم ابی مواجه هستند و شهروندان می توانند با اصلاح الگوی مصرف بیشترین کمک را به این بخش نمایند.

 
وی گفت :  در بخش آب آبرسانی به حاشیه غربی و شرقی، اصلاح شبکه آب آشامیدنی، آبرسانی به شهر یزدانشهر و تکمیل پروژه های آبرسانی روستایی تأمین آب حاشیه شرقی با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۵۴ میلیون تومان ،تأمین آب حاشیه غربی با اعتبار ۵ میلیارد تومان ، سرمایه گزاری برای اجرای فاضلاب شهر زرند با سرمایه گزاری ۲۱۷ میلیارد تومان ،احداث مخزن ذخیره آب آشامیدنی شهر یزدانشهر با اعتبار ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ، پروژه آب آشامیدنی دهستان سیریز با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان ، تجهیز دو حلقه چاه آب آشامیدنی با اعتبار ۱ میلیارد تومان، توسعه و بازسازی شبکه های آب آشامیدنی شهری و روستایی با اعتبار ۲ میلیارد تومان را از مهمترین برنامه های دولت در بخش اب دانست.

 
فرماندار زرند در بخش برق رسانی نیز گفت: برق رسانی به روستاهای کوهستان شرقی ، تقویت شبکه برق روستاهای بخش مرکزی ،طرح روشنایی معابر بلوار ورودی شهر زرند با استفاده از انرژی خورشیدی (مزرعه خورشیدی) و انتخاب شهر زرند در کشور بعنوان پایلوت استفاده از انرژی خورشیدی و تجدید پذیر بطول ۴ کیلومتر با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال ، احداث دو نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق ، احداث نیروگاه ۳۲ مگاواتی بخش خصوصی با اعتبار ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال ،اصلاح و توسعه شبکه برق شهری و روستایی نیز در دستور کار و برنامه های امسال می باشد.

 
وی به پروژه گاز رسانی روستاهای زرند نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پی گیری های دکتر امیری نماینده مردم شریف زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی عملیات گازرسانی به دهستان جرجافک با اعتبار ۸ میلیارد تومان و دهستان سربنان با اعتبار ۶ میلیارد تومانبه زودی اجرائی خواهد شد و طرح مطالعاتی پروژه گازرسانی به روستای سیریز نیز در حال انجام می باشد .

 

 

خنجری گفت: با توجه به صعب العبور بودن روستای هتکن این روستا نیز در حال حاضر عملیات مطالعاتی آن در حال انجام می باشد و امیدواریم با تامین اعتبارات لازم به زودی شاهد گازرسانی به این روستا نیز باشیم.

 
وی آسفالت محور ارتباطی روستای بابگهر- حتکن بطول ۵/۴ کیلومتر با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال، اصلاح تقاطع نقطه حادثه خیز معدن سنگ آهن جلال آباد با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، اصلاح نقطه حادثه خیز گردنه ده علیرضا محور زرند – دشتخاک با اعتبار ۸ میلیارد ریال ، واگذاری ۱۸۰ واحد مسکونی مسکن مهر کارگران، مشاغل آزاد، فرهنگیان و معلولین با اعتبار۹۰ میلیارد ریال ، اصلاح و ترمیم محور ارتباطی سیریز با اعتبار ۸ میلیارد ریال ، اجرای طرح محور ارتباطی زرند- رفسنجان با اعتبار ۱ میلیارد ریال ، تکمیل محور زرند – مسجد ابوالفضل و احداث کمربند شرقی، غربی و تکمیل پروژه زرند – سیریز – بافق نیز در دستور کار قرار دارد.احداث و نگهداری، تیغ زنی راه های روستایی بطول ۳۰۰ کیلومتر با اعتبار ۲ میلیارد تومان را از مهمترین برنامه های شهرستان در بخش راه وشهرسازی دانست.

 
وی با اعلام اینکه اجرای طرح های مخابراتی با اعتبار ۴ میلیارد تومان مثل افتتاح ۳۰۰۰ پورت ADSL مرکز مخابراتی شهر و روستا، واگذاری ۲۰۳۰ شماره تلفن WLL و غیره در حال حاضر مخابرات دارای ۵۰ مرکز مخابراتی، نصب ۶۰ BTS تلفن همراه، ۴۷۱۵۰ تلفن ثابت، ۱۲۰۰۰۰ تلفن همراه، ۴۵۰۰۰ مشترک اینترنت پرسرعت در بخش مخابرات می باشد.

 

 

خنجری گفت: احداث ۵ واحد گلخانه ای، احداث فاز دوم کشت گلخانه ای هیدروپونیک گل رز، ترمینال مکانیزه ضبط و بسته بندی پسته، برداشت زعفران و زرشک (اوایل آبان و آذر)، زیتون (نیمه دوم مهر) ، پرداخت تسهیلات به وام های نوین آبیاری ،کارخانه تولید خوراک دام و طیور در شهرک صنعتی شماره دو ،واگذاری زمین به سرمایه گزاران برای راه اندازی دامداری ،احداث بزرگترین مجتمع دامپروری و پرواربندی جنوب شرق در بخش یزدان آباد از برترین برنامه ها در بخش کشاورزی می باشد.

 
فرماندار زرند توزیع اعتبارات دهیاری های براساس سرانه جمعیت ،عمران روستایی و شهری ،بهره برداری از طرح هادی روستایی با اعتبار ۱ میلیارد تومان ،اجرای بوستان ها، پارک های روستایی در ۱۵ روستا با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان ،اجرای پروژه های اصلاح معابر شهری، جدول گذاری خیابان ها، تعریض، زیرسازی و آسفالت معابر شهری در شهرهای خانوک، ریحانشهر، یزدانشهر و زرند با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان ،واگذاری ماشین آلات از قبیل آتش نشانی، حمل زباله و کامیون به دهیاری هارا از دیگر فعالیتها دانست.

 
وی به برنامه های شهرستان در هفته دولت نیز اشاره کرد و افزود:در این هفته بیش از ۳۷ طرح عمرانی، آموزشی، بهداشتی، خدماتی و کشاورزی و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان مورد افتتاح و کلنگ زنی قرار خواهد گرفت.

 
وی میزان اعتبارات شهرستان زرند از محل تملک دارایی در سال ۹۳ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان و در سال ۹۴ مبلغ ۲۲ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد با همکاری شهروندان و مسئولین بتوانیم شهرستانی در خور نام شهروندان بسازیم.

 
حبیب الله خنجری فرماندار زرند در پایان به انتخابات سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه هایب دولت در سال ۹۴ برگزاری دو انتخابات مهم  خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی می باشد که امیدواریم از  این آزمون نیز با همکاری همه شهروندان سربلند بیرون آئیم.

 

انتهای پیام/