دومین سالانه عکس کرمان برگزار می شود/تجلیل از ۲۲ عکاس کرمانی

دبیر دومین سالانه عکس کرمان از تجلیل از ۲۲ عکاس کرمانی در دومین سالانه عکس کرمان خبر داد.

دبیر دومین سالانه عکس کرمان از تجلیل از ۲۲ عکاس کرمانی در دومین سالانه عکس کرمان خبر داد.

 

دومین سالانه عکس کرمان

 

به گزارش صدای زرند، “مسعود زنده روح کرمانی” دبیر دومین سالانه عکس کرمان ظهر شنبه در نشست خبری دومین سالانه عکس کرمان، انتخاب برترین ها و نمایش آثار عکاسان کرمانی را اهداف اولین سالانه عکس کرمان عنوان کرد و گفت: در سالانه اول دو نشست با اساتید تهران برگزار و این جشن پایه خوبی برای عکاسان استان کرمان شد.

 
زنده روح در ادامه افزود: در دومین سالانه عکس کرمان اهدافمان را وسیع تر کردیم و انجمن عکاسان ایران به این سالانه پیوست که در بخش محتوایی کمک بسیار زیادی کرد. این سالانه را به صورت کاری عملی و نظری به شکل موضوعی برگزار می کنیم.

 
وی موضوع عکاسی را مستند اجتماعی نام برد و گفت: مستند اجتماعی را به عنوان پایه عکاسی انتخاب کردیم چرا که همه عکاسان دنیا با موضوع شهری و یا شهر من روبرو هستند.

 
زنده روح از استقبال از دومین سالانه عکس کرمان خبر داد و گفت: عکاسان مختلفی از سراسر استان آثار خود را براساس فراخوان مجموعه به دبیرخانه دوسالانه ارسال کردند.

 
زنده روح از برگزاری نشست های تخصصی و نظری در زمینه عکاسی مستند اجتماعی در چهارم و پنجم تیرماه خبر داد و گفت: باید از لحاظ تاریخی و ایده پردازی و عکاسی معاصر در ایران و جهان این مقوله را به چالش بکشانیم.

 
وی از دعوت از ۳۰ مهمان از استان های هرمزگان، فارس و یزد برای حضور در دوسالانه عکاس کرمان خبر داد و افزود: مجموعه مقالات در رابطه با عکاسی مستند توسط شش نفر از اساتید دانشگاه و پژوهشگران در یک کتاب چاپ جمع آوری شده و در روز افتتاحیه رونمایی خواهد شد.

 
دبیر دومین سالانه عکس کرمان در ادامه از چاپ کتاب عکس نمایشگاهی خبر داد و گفت: امیدواریم دو کتاب «مجموعه مقالات» و «عکس نمایشگاهی» در سراسر ایران پخش شده و تاثیرگذار باشند.

 
زنده روح تاکید کرد: امیدواریم سال آینده سومین سالانه عکس به صورت ملی در شهریورماه برگزار شود.

 
وی از نمایشگاه آثار افتتاح دومین سالانه عکس کرمان از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه سوم شهریور ماه در موزه صنعتی کرمان خبر داد و افزود: تعداد ۱۷ مهمان از اساتید برجسته عکاسی از تهران و کرمان برای نشست دعوت شده اند.

 
زنده روح از برگزاری نشست های تخصصی در چهارم و پنجم تیرماه خبر داد و عنوان کرد: این نشست ها در کتابخانه موزه صنعتی برگزار خواهد شد.

 
وی گفت: همزمان با روز جهانی عکاسی جشنی ویژه عکاسان کرمانی در موزه صنعتی برگزار و از ۲۲ نفر عکاس تجلیل خواهد شد.

 
وی شعار روز اختتامیه را «با دوربین وارد شوید» عنوان کرد و گفت: عکاسی مستند اجتماعی درون شهر و خیابان و اجتماع می تواند خوبی های یک شهر و معضلات شهری را به نمایش بگذارد.

 
زنده روح با بیان اینکه هیچکدام از آثار ارسالی به این دبیرخانه رد نشده اند، گفت: آثار ارسالی توسط هیئت داوری انتخاب و بررسی شده اند.

 

 
ارسال ۸۰۰ عکس به دبیرخانه دومین سالانه عکس کرمان

 
“مهدی جعفری” مدیر هنری سالانه عکس کرمان نیز در این نشست گفت: امسال دومین سالانه عکس کرمان را برگزار می کنیم و امیدواریم به طور مستمر این سالانه ادامه داشته باشد.

 
مهدی جعفری با تاکید بر بحث مقالات پژوهشی گفت: تعداد ۲۰۶ مقاله را  به صورت کتاب جمع آوری شده و ۸۰۰ اثر از عکاسان نیز به دبیرخانه رسیده است که ۱۲۶ قطعه عکس از آن انتخاب شده است. یک بخش مربوط به عکاسان پیشکسوت و عکاسانی است که آثارشان را ارسال کرده اند و یک بخش دیگر نیز مربوط به برگزیدگان نمایشگاه سال قبل است.

 
وی موضوع دومین سالانه کرمان را مستند اجتماعی با رویکرد زندگی شهری عنوان کرد و گفت: ۸۳ اثر پذیرفته شده که ۲۰ اثر از پیشکسوتان، ۱۸ اثر از عکاسان سال گذشته و ۱۰ اثر از عکاسان خارج از کرمان بوده است.

 
جعفری از به نمایش گذاشتن ۱۲۶ قطعه عکس از ۱۱۵ هنرمند خبر داد و افزود: هدف اصلی ما ارتقاء علمی و عملی عکاسان شهر و همچنین معرفی استان و جاذبه های گردشگری و واحدهای صنعتی کرمان است.

 

 
محافظت از آثار موجود در موزه صنعتی

 
“میثم ثمررخی” مدیر موزه هنرهای معاصر کرمان نیز در این نشست گفت: برگزاری دومین سالانه عکس کرمان در موزه صنعتی بسیار پسندیده بوده و تمام تلاش ما این است که به بقیه آثاری که در موزه نگهداری می شوند آسیبی وارد نشود.

 
 وی از حذف نمایشگاه های بدون کیفیت در موزه صنعتی خبر داد و افزود: مجموعه موزه با رویکردی جدید نمایشگاه های گروهی را ایجاد کرد تا در زمان طولانی تر بتواند در استان پهناور کرمان مخاطب و جامعه هدف بیشتری داشته باشد و علاقمندان بتوانند از نقاط مختلف استان از این برنامه استفاده کنند.

 
وی همچنین افزود: سال گذشته اتفاقات خوبی با برگزاری نمایشگاه سالانه عکاسی کرمان در محل موزه هنرهای صنعتی رخ داد و امسال هم باعث افتخار است که در خدمات مجموعه عکاسان کرمان هستیم. هنر عکاسی کرمان رشد و جایگاه خوبی را پیدا کرده است و توانسته است این هنر را ارتقا دهد.

 

انتهای پیام/