جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان نمونه اجرایی و عملی همدلی و همزبانی دولت و ملت است

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی بنای دولت است اظهار داشت: واسپاری اختیارات به مدیران استانی برای کاهش بروکراسی اداری از برنامه های دولت است که استاندار کرمان گام های روبه جلو در این زمینه برداشته و امیدواریم کرمان در افزایش اختیارات و توسعه استان پیشگام شود.

MajidAnsari_MoavenParlemaniمعاون پارلمانی رییس جمهور در مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد تهران گفت: استاندار خلاق و پرتلاش استان کرمان بسیار موقعیت شناسانه اقدام به برپایی این جشنواره و در کنار آن برپایی یک هفته نمایشگاه متنوع برای معرفی ظرفیت ها و قابلیت های استان کرمان کردند.

 

صدای زرند / اقتصادی: معاون پارلمانی رییس جمهور در مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد تهران ضمن قدردانی از ابتکار عمل استاندار در برپایی این جشنواره گفت: استاندار خلاق و پرتلاش استان کرمان بسیار موقعیت شناسانه اقدام به برپایی این جشنواره و در کنار آن برپایی یک هفته نمایشگاه متنوع برای معرفی ظرفیت ها و قابلیت های استان کرمان کردند.

                  

حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری تصریح کرد: این جشنواره بهترین نمونه اجرایی و عملی همدلی و همزبانی دولت و ملت است و گامی عملی در همراه کردن نخبگان، سرمایه گذاران و فعالان مختلف در عرصه های گوناگون در استان کرمان است و از رهگذر این جشنواره در تهران، برای معرفی ظرفیت های استان کرمان و همه مردم ایران در داخل و خارج از کشور و حتی همه جهانیان موقعیت شناسی خوبی است.

 

وی ادامه داد: این جشنواره بعد از توافق ارزشمند سرداران عرصه دیپلماسی کشور در عرصه سیاست خارجی برگزار شده که با پایمردی مردان بزرگ حقوقدان سیاست خارجی کشور و ایرانیان بزرگی که نزدیک به ۲۲ ماه در دشوارترین مصاف دیپلماسی جهان و بی نظیرترین هماورد حقوقی و دیپلماتیک، توانستند با کمک خداوند و حمایت های بی دریغ مردم ایران و حمایت و هدایت های مستمر رهبر معظم انقلاب و مدیریت شایسته رییس جمهور مهم ترین گام را در رفع ظلم از سر مردم بردارند و چهره ای واقعی از ایران و ایرانی و انقلاب اسلامی به جهانیان ارائه کنند.

 

وی افزود: در این مصاف دشوار ایران در برابر همه قدرت های برتر جهان توانست برتری انقلاب، برتری ایران و منطق و ادب ایرانی را به کرسی بنشاند و در پرتو این پیروزی بزرگ ملی که دستاورد همه و نتیجه همدلی و همزبانی مردم و مسوولان و ارکان نظام بود، زمینه ای فراهم شده که می بینیم کشورهای بزرگ جهان در صف آمدن به ایران برای آشنایی با زمینه های سرمایه گذاری در ایران ایستاده اند.

 

انصاری با بیان اینکه امروز کشورهای مختلف در صف میزبانی رییس جمهور کشورمان هستند گفت: آنجه که به دست آمده قدرت و عظمت ایران است و فرصتی پیش آمده که برای سرمایه گذاری مولد، ایجاد شغل پایدار و درآمد مکفی برای مردم و حرکت به سمت توسعه پایدار گام های بلندتر برداشته شود.

 

وی تصریح کرد: گرچه مردم ایران در دل تحریم ها تسلیم نشده و با رفع موانعی که شده، مسیر حرکت هموارتر و امکان حرکت سریع تر به دست آمده است.

 

وی با بیان اینکه پیشدستی استان کرمان در استقبال از فضای مناسب کنونی، برای عرضه عرصه های سرمایه گذاری خود ستودنی است خاطر نشان کرد:استان کرمان ظرفیتی بسیار بزرگ در همه عرصه ها دارد و پهناورترین استان کشور و دارای نخستین ذخایر معادن کشور و بهشت زمین شناسان دنیا است و علی رغم کویری بودن، یک چهارم باغات ایران را در خود جای داده که نشان از همت بلند زنان و مردان کرمانی دارد.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور افزود:کرمانی ها کویر را نعمتی بزرگ می دانند و این مردم شایسته الگو شدن در اقتصاد مقاومتی هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش اولویت اول دولت را حل مسئله هسته ای دانست و  اظهار داشت: دولت با تکیه بر خرد جمعی و اولویت بندی های درست و هوشمندانه طی ۲۲ ماه گذشته احساس کرد در عرصه جهانی باید سایه سنگین تحقیر، تهدید و تحریم را از سر مردم بردارد و در این مسیر با حمایت مردم گام های بلند موفقیت آمیز را برداشته و امروز می بینیم دوستان انقلاب خوشحال و دشمنان انقلاب مایوس و اسرائیل بیش از هر زمان دیگر به وسیله منطق حقوقی و دیپلماسی ما منزوی شده و این انزوا حتی در داخل جامعه اسرائیل وجود دارد وبین روسای این رژیم شکاف و اختلاف ایجاد شده است.

 

وی گفت: ما با پیام تمدن ایران و اسلام که اسلام صلح و رحمانی و ایستادن در برابر زیاده خواهان در دشمنی ها است  پیروز شده ایم.

 

انصاری مسئله اقتصاد و تولید را اولویت دوم دولت ذکر کرد و افزود: در این مدت  دولت با زحمت فراوان توانست تورم عنان گسیخته ۴۰ درصدی را به ۱۵ درصد کاهش دهد و رشد اقتصادی را به سه درصد رسانده و باید رشد هشت درصدی را در اقتصاد ملی مورد توجه قرار دهیم و این با سرمایه گذاری امکانپذیر است.

 

وی تصریح کرد: دولت با کمک مجلس گام های نرم افزاری برای رفع موانع تولید برداشته و زمینه را برای سرمایه گذاری هموارتر کرده است.

 

وی تاکید کرد: نباید با وجود معادن و ظرفیت های کرمان، یک نفر فقیر و تحت پوشش کمیته امداد باشد و این ظرفیت ها و کار جمعی می تواند همه کرمانی ها را با تکیه بر بازوی خویش از زندگی مرفه برخوردار کند.

 

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی بنای دولت است اظهار داشت: واسپاری اختیارات به مدیران استانی برای کاهش بروکراسی اداری از برنامه های دولت است  که استاندار کرمان گام های روبه جلو در این زمینه برداشته و امیدواریم کرمان در افزایش اختیارات و توسعه استان پیشگام شود.

 

 

انتهای پیام/