امام جمعه زرند: زرند فاقد متخصص سونوگرافی است! / دکتر امیری: با این شرایط اوضاع صنعت ذغال سنگ روز به روز بدتر می شود

دکتر حسین امیری با اشاره به اینکه صنعت ذغال سنگ در سراسر کشور با مشکل مواجه است و با این شرایط روز به روز بدتر می شود، افزود: صنعت استان کرمان به ذغال سنگ وابسته است بنابراین باید برای آن برنامه ریزی کرد.

BB_SZ5660005020001مجمع نمایندگان استان کرمان با حضور علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان و مدیران کل ادارات استان  در شهرستان زرند برگزار شد.

 

به گزارش صدای زرند، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در این جلسه از مشکلات آب در استان کرمان گفت و تصریح کرد: موافقت نامه خط دوم انتقال آب شرب به کرمان در یک ماه آینده انجام می شود.

 

رزم حسینی استاندار کرمان به مشکلات شرکت ذغالسنگ و صنعت ذغال اشاره کرد و گفت: با برگزاری نشستی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قیمت ذغال سنگ ۱۴ درصد افزایش خواهد یافت و امیدواریم این افزایش قیمت بخشی از مشکلات صنعت ذغال سنگ بر طرف شود.

 

رزم حسینی  تکنولوژی قدیمی صنعت ذغال سنگ و قیمت سه برابری تمام شده آن نسبت به قیمت جهانی را از دلایل رکود این صنعت دانست و افزود: شرکت هایی که در بخش استخراج ذغالسنگ فعالیت می کنند باید خود را با تکنولوژی های روز مجهز نمایند.

                  

وی به برگزاری هفته فرهنگی کرمان اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما در سال جاری شناساندن کرمان به ایران و جهان می باشد و در این راه نمایندگان استان می توانند بیشترین کمک را به این جشنواره نمایند.

 

وی ضمن دعوت از نمایندگان استان جهت حضور در این نمایشگاه گفت: این جشنواره از ۱۶ تا ۲۳ مرداد در برج میلاد برگزار خواهد شد.

 

دکتر حسین امیری نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از استاندار و نمایندگان استان کرمان گفت: شهرستان زرند در مسایل کارگری مشکلات متعددی دارد که برخی از آنها به رکود سنگ آهن و فولاد جهانی بر می گردد.

 

دکتر حسین امیری با اشاره به اینکه صنعت ذغال سنگ در سراسر کشور با مشکل مواجه است و با این شرایط روز به روز بدتر می شود افزود: صنعت استان کرمان به ذغال سنگ وابسته است بنابراین باید برای آن برنامه ریزی کرد.

 

وی تصریح کرد: ۶۰میلیارد تومان طلب کارخانه واگن سازی زرند از  راه آهن شرق و متروی پارس بدلیل ارائه واگن و عدم وصول این مطالبات باعث شده است که این کارخانجات با مشکلات متعددی روبرو شوند.

 

حبیب الله خنجری فرماندار زرند نیز در این دیدار به مشکلات شهر زرند اشاره کرد و گفت: مهمترین مسئله و مشکلات شهر زرند را  عدم افزایش قیمت ذغالسنگ، مشکلات معادن ذغالسنگ، مشکلات کارگری، مشکلات حضور افاغنه، کمبود منابع و اعتبارات امنیتی، عدم پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان ذغالسنگ، مشکل کم آبی و کاهش ذخیره های آبی، بحث بهداشت و درمان و فروش محصولات واگن سازی می باشد.

 

خنجری به مشکل کمبود قیر مورد نیاز محورهای برای پروژه های مواصلاتی شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای روکش آسفالت راه داهوئیه به زرند، اجرای عملیات کمربندی شرقی – غربی زرند، محور زرند – رفسنجان و زرند – مسجد ابوالفضل – راور از مهمترین برنامه های این شهرستان در بحث راهسازی می باشد که عزم جدی اداره راه و شهرسازی استان کرمان را در این خصوص می طلبد.

 

وی به ساخت ورزشگاه زرند نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته از محل اعتبارات مبلغ سه میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است و هنوز با کمبود تامین اعتبار در این بخش مواجه هستیم.

 

حجت الاسلامی والمسلمین ابراهیمی، امام  جمعه زرند نیز در این نشست اظهار داشت: ساخت مصلی شهرستان زرند یکی از دغدغه های مسئولین شهرستان می باشد که امیدواریم در سال جاری با اختصاص بودجه ای از محل  ماده ۱۸۰ بتوانیم مشکلات این مصلی را تا حد زیادی برطرف نمائیم.

 

امام جمعه زرند به مشکلات درمانی شهرستان زرند نیز اشاره کرد و گفت: شهرهای زرند و کوهبنان با مشکلات متعددی در خصوص پزشکان و متخصصین روبرو هستند که این امر بیماران را با مشکلات متعددی روبرو کرده است.

 

وی در این باره گفت: در شهرستان های زرند و کوهبنان یک پزشک متخصص سونوگرافی وجود ندارد و این موضوع مشکلات عدیده ای برای بیماران ایجاد کرده است.

 

وی درباره تعداد زیاد افاغنه در شهرستان زرند نیز سخن به میان آورد و گفت: حضور افاغنه در شهرستان هم تهدید است و هم فرصت و خواستار حضور این افراد با لباس محلی خود در سطح شهر شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی ابراهیمی با بیان اینکه ۵۴ درصد جرایم در شهرستان زرند مربوط به اعتیاد است در این باره افزود: اعتیاد یکی از مشکلات مهم در شهرستان زرند می باشد که از مسئولین می خواهیم برای این موضوع فکری شود.

                  

وی گفت: ما برای رفع این مشکل در یک برنامه ریزی مقرر کردیم که اگر کسی قصد ترک اعتیاد داشته باشد و برای این منظور به مراکز ترک اعتیاد مراجعه کند ۵۰ درصد هزینه آن را متقبل می شویم.

 

 

انتهای پیام/