آخرین اخبار ورزشی زرند / زورخانه مسجد دوم است / دومین مسابقات قرآن ویژه جوانان و ورزشکاران برگزار می شود

خلاصه ای از آخرین خبرهای ورزشی شهرستان زرند.

SportNewsصدای زرند: خلاصه ای از آخرین خبرهای ورزشی شهرستان زرند در ادامه آورده شده است.

 

فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای

                

 

به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، امیری رئیس هیأت زورخانه ای شهرستان زرند در جمع شورای اداری اداره آموزش و پرورش زرند زورخانه را مسجد دوم دانست و افزود: از آنجایی که این ورزش ریشه در آیین اسلامی دارد و تاسی به ائمه اطهار لازمه آن است، وضو و طهارت و پاکی یکی از شرایط حضور در زورخانه است آن را می توان مسجد دوم دانست.

 

امیری تصریح کرد: شروع ورزش زورخانه ای با تلاوت قرآن است و با ذکر احادیثی از نهج البلاغه که سخن ولایت است ادامه پیدا می کند و با دعا به پایان می رسد. همچنین سرلوحه کار زورخانه مردانگی و ادب و احترام به والدین است.

 

وی در ادامه خواستار حضور همه افراد در زورخانه شد و عنوان کرد: همه ی ورزش ها در جای خود از اهمیت خاصی برخوردار هستند ولی ورزش زورخانه ای به علت تاسی از مرام و منش حضرت علی (ع) جایگاه رفیعی دارد.

 

رئیس هیآت زورخانه ای شهرستان زرند تصریح کرد: از سال ۱۳۷۱ اولین زورخانه شهرستان با همت شهردار وقت راه اندازی شد و در حال حاضر با حضور ۱۰۰ نفر عضو آماده پذیرش افراد در هر رده سنی می باشد.

 

وی افزود در چند سال اخیر این ورزش در زرند رشد خوبی داشته و ورزشکاران زرندی توانسته اند عناوین خوبی را در سطح استان و کشور کسب کنند و موجبات افتخار مردم شهرستان را فراهم کنند.

 

قابل ذکر است ۱۷ شوال هر سال سالروز جنگ خندق (احزاب) به علت پیروزی سپاه اسلام و شجاعت، ایثار، دلاور مردی و از خود گذشتگی حضرت علی (ع) در شکست دادن عمرو ابن عبدود به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامیده شده است.

 

 

 

مسابقات قرآنی

 

دومین مسابقات قرآن ویژه جوانان و ورزشکاران در شهریور ماه امسال برگزار می شود.

 

این خبر را سلطانی رئیس اداره ورزش و جوانان زرند پس از برگزاری جلسه ستاد ساماندهی امورجوانان اعلام کرد و افزود: این مسابقات با هماهنگی و همکاری دفتر امام جمعه و ادارات اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی و برخی ادارات و ارگان های دیگر برگزار می شود.

 

وی همچنین عنوان کرد که درصدد برگزاری اولین و بزرگترین نشست قرآنی شهرستان در مجاورت قبور مطهر شهدای گمنام واقع در بوستان شهداء هستیم.

 

سلطانی در ادامه افزود: در این برنامه ها از قابلیت و توانایی سازمان های مردم نهاد استفاده می شود و قطعاً مشارکت مردم نتایج و تاثیرگذاری برنامه های فرهنگی را صد چندان می کند.

 

 

انتهای پیام/