تئاتر وسیله ای موثر و کار آمد برای تقویت مبانی حقوقی اجتماعی جوامع انسانی است

رشیدی ضمن حضور در جلسه انتخابات هیات مدیره انجمن نمایش زرند از تلاش های چندین ساله هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی قدردانی کرده و گفت: بدون شک تئاتر از جلوه های هنرهای بشر و یکی از شیوه های متداول ، مطلوب و فراگیر برای بیان احساسات، اندیشه ها، ارزش ها و آرزوهای بشر است.

رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند در جمع هنرمندان تئاتر زرند گفت: تئاتر وسیله ای موثر و کار آمد برای تقویت مبانی حقوقی اجتماعی جوامع انسانی است.

 

Rashidi_Ahmad_d66600001_Sedayezarand01


به گزارش صـدای زرنـد، احمد رشیدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند ضمن حضور در جلسه انتخابات هیات مدیره انجمن نمایش زرند از تلاش های چندین ساله هنرمندان حوزه هنرهای نمایشی قدردانی کرده و گفت: بدون شک تئاتر از جلوه های هنرهای بشر و یکی از شیوه های متداول ، مطلوب و فراگیر برای بیان احساسات، اندیشه ها، ارزش ها و آرزوهای بشر است.

 
رشیدی افزود: در زمان حاضر با فرایند جهانی شدن ، فرهنگ و هنر به پدیده ای عام تبدیل شده است که همه ابعاد زندگی اجتماعی را در بر می گیرد .این پیوند یعنی فرآیند جهانی شدن و فرهنگ و هنر صحنه ای تازه با قواعدی متفاوت از گذشته را شکل داده است.

 
وی اظهار داشت: شواهد و تجارب هنرهای نمایشی در تاریخ گذشته و کنونی حاکی از آن است که تئاتر به عنوان وسیله ای موثر و کار آمد برای تقویت تلاشهای معیشتی و دفاعی ویا تحکیم مبانی حقوقی اجتماعی شدن قانون پذیری و نظم اجتماعی  در قالب نمایشهای متنوع جذاب و آگاهی بخش مورد استفاده مسئولین جامعه قرار گرفته است.

 
 رشیدی  یادآور شد: در حقیقت زمانی تئاتر و هنرهای نمایشی به جایگاه حقیقی خود نزدیک میشوند که مردم تئاتر رابرای خود تئاتر دوست بدارند و آن هنگامی است که تئاتر با فرهنگ ادب تعالی افکار و احساسات انسانها و روحیات ووجدان جمعی جامعه سرو کار داشته باشد و رویکرد آن بگونه ای باشد که به معنای حقیقی خود یعنی تجلی حقیقی ویژگی های ضروری مردم وروشنگری و نحول آفرینی آن نزدیک گردد.

 
این مقام مسول بیان کرد: با توجه به شناخت ظرفیتهای بالقوه تئاتر زرند، این اراده در همه مسئولین اجرایی شهرستان وجود دارد که با نگاهی ویژه به این بخش، زمینه رشد بیشتر این حوزه مهیا شود اما همت و تلاش هنرمندان این رشته هم می تواند به حرکت رو به جلو و شتاب آن کمک نماید.

 
 دبیر شورای فرهنگ عمومی زرند تصریح کرد: با توجه به طبقه بندیهای انجام شده، شهرستان زرند بهمراه شهرستان های بم، سیرجان و رفسنجان در گروه ب قرار گرفته است که در تعریف آن امور تولید و آموزش رشته های هنری با مشارکت آموزشگاهها موسسات و ادارات ارشاد انجام می شود و این شهرستان ها در حال گذار به گروه الف هستند.  قطعا همه ما با امور مشارکتی موافقیم و امیدواریم این انتخابات تاثیرات مثبتی بر روند توسعه تئاتر زرند داشته باشد.

 
در پایان این نشست که با حضور ۴۰نفر از هنرمندان حوزه نمایش شهرستان زرند برگزار و پانزده نفر کاندیدای حضور در هیأت مدیره نمایش زرند بودند در نهایت ۹ نفر به عنوان اعضای اصلی و علی البدل بشرح ذیل انتخاب شدند تا جریان هدایت این انجمن را بمدت دو سال بعهده گیرند.

 
۱- سجاد منصوری ۲- هدایت سلطانی ۳- مریم مهدیزاده – ۴مریم دیندار ۵- مریم اسلامی ۶- ابراهیم لشگری ۷- محمدرضا نداف پور ۸- زهره یزدانپناه ۹- مسعود لشگری

 

انتهای پیام/

خبرنگار صدای زرند: مسعود لشگری