۳۰۰۰ زن معتاد در زرند وجود دارد / ۹۰درصد از طلاق ها در جامعه در ارتباط با اعتیاد می باشند

فرماندار زرند به وجود ۱۵۰۰۰بیمار به مواد مخدر اشاره کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۱۲۰۰۰نفر را آقایان و متاسفانه ۳۰۰۰نفر را بانوان این شهرستان تشکیل میدهد.

Movad-Mokhader-Zarandبا حضور سردار چناریان فرماندهی انتظامی استان کرمان، دکتر صادق زاده مدیر کل بهزیستی، خنجری فرماندار زرند، قوی دل دادستان زرند، سرهنگ چوگانی فرمانده منطقه انتظامی  و سرهنگ زمانی فرمانده ناحیه مقاومت زرند و جمعی از مدیران و مسئولین ادارات شهرستان زرند شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان زرند در محل فرمانداری زرند تشکیل شد.

 

                

به گزارش صـدای زرنـد، در این نشست حبیب الله خنجری فرماندار زرند با ارائه گزارشی از عملکرد شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان در طی چهار ماه گذشته و اظهار داشت: از ابتدای سال ۹۴ شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر با برگزاری چهار جلسه مصوبات خوبی را به سرانجام رسانده است که امیدواریم این مصوبات به نفع شهرستان و شهروندان باشد.

 

                

خنجری گفت: از ۱۹ مصوبه ای که در این جلسات به تصویب اعضاء رسیده است تاکنون ۱۵مصوبه اجرا و به سرانجام رسیده است و چهار مصوبه نیز به خاطر اینکه باید در خارج از استان پی گیری شود تاکنون به نتیجه مطلوب نرسیده است.

                

فرماندار زرند در ادامه تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسات ارائه برنامه های مدون جهت ساماندهی این شورا می باشد و امیدواریم در اینگونه جلسات شاهد مصوبات پرباری در اجرائی شدن باشیم.

 

                

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر پیگیری می شود بحث آموزش می باشد که در سال جاری آموزش در مدارس با کمک آموزش و پرورش و نهادهای مربوطه و آموزش کارکنان دولت و ادارات سطح شهر می باشیم که امیدواریم بتوانیم گوشه ای از مشکلات موجود را با این باره برطرف نمائیم.

                

خنجری تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در شهر زرند خرده فروشان مواد مخدر می باشد که این امر مشکلات عدیده ای را برای شهرستان به وجود آورد است و امیدواریم با همکاری دادستان و نیروهای انتظامی بتوانیم این معضل را نیز برطرف نمائیم.

 

                

وی به برگزاری همایش های مختلف در خصوص مواد مخدر اشاره کرد و گفت: برگزاری این همایش ها نیز توانست بخش عظیمی از مسائل و مشکلاتی را که می بایست به شهروندان انتقال داده شود توسط مبلغین و امامان جماعت به انجام رسیده است.

                

فرماندار زرند در ادامه به وجود ۱۵۰۰۰بیمار به مواد مخدر اشاره کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۱۲۰۰۰نفر را آقایان و متاسفانه ۳۰۰۰نفر را بانوان این شهرستان تشکیل میدهد.

 

                

وی گفت: شهر زرند یکی از شهرهای مذهبی می باشد که وجود اینگونه ناهنجاری ها باعث بروز مشکلاتی برای شهر و مردم متدین این شهرستان شده است.

                

در ادامه این نشست قوی دل دادستان زرند نیز با اشاره به معضلات و مشکلات مواد مخدر در شهرستان زرند و تصریح کرد: اعتیاد یکی از مباحث تاثیر گذار در ناهنجاری های اجتماعی می باشد.

 

                

قویدل از آمار ۶۰ تا ۷۰درصدی  زندانیان مواد مخدر خبر داد و گفت: مواد مخدر  در سه بعد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به جامعه ضرباتی را وارد کرده است که می توان به اختلافات خانوادگی، گروگانگیری ها، خودکشی ها و… اشاره کرد.

 

                

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در ۹۰درصد از طلاق های که در جامعه امروزی صورت می پذیرد بحث مواد مخدر نیز درگیر می باشد.

 

                

دادستان زرند در ادامه  افزود: علیرغم تلاش های زیادی که در بخش های مبارزه با مواد مخدر انجام گرفته است اما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله ی زیادی داریم.

                

صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز از نقش بهزیستی در مهار مشکلات گفت و تصریح کرد: از مهمترین اقدامات بهزیستی بحث فرهنگی و پیشگیری از معضلات می باشد.

 

                

وی گفت: مواد مخدر مختص یک شهر یا یک کشور خاص نمی باشد و همه جوامع در حال حاضر درگیر این مشکل و معضل می باشند.

 

                

مدیر کل بهزیستی در ادامه گفت: هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد مگر با همکاری و همراهی همه مسئولین و شهروندان یک جامعه.

 

                

وی به بحث بالا بردن سطح آگاهی عمومی شهروندان برای مقابله با این بیماری اشاره کرد و افزود: بسیاری از مشکلات جوامع امروزی ندانستن و آگاه نبود از مشکلات و معضلات اعتیاد به مواد مخدر حاصل می شود.

 

                

صادق زاده در ادامه افزود: بالابردن مهارت های زندگی، فرزندپروری، افزایش آگاهی های خانواده ها به مسائل اجتماعی از سیاست های مهم و تاثیر گذار در بهزیستی می باشد.

 

                

وی بیان داشت: باید سطح تاب آوری جوانان را به مواد مخدر افزایش دهیم و این امر با همراهی و همکاری در بخش های آموزشی انجام پذیر خواهد بود.

 

                

وی خواستار استفاده از نظرات کارشناسان، مبلغین و روحانیت و سازمان های مردم نهاد شد و تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت های موجود مشکلات و معضلات به مواد مخدر را به حداقل ممکن برسانیم.

 

                

صادق زاده در پایان به اعتیاد در جوامع کارگری نیز اشاره کرد و تصریح کرد: بی توجه ای به اعتیاد در جوامع کارگری و شاغلین در ادارات باعث عدم کارائی مناسب در ادارات شهر خواهد شد که ما در محیط های کارگری بحث آموزش، پیشگیری و درمان را دنبال خواهیم کرد.

 

                

 

انتهای پیام/