خطر در کمین آبی که بعد از سال ها به سیریز رسید؟؟

شنیده شده، افرادی که در مسیر لوله ی آب آشامیدنی و در زمین های کشاورزی خود خانه هایی بنا کرده اند قصد دارند از طریق روابطی، همچون روابط قبلیشان از خط اصلی آب آشامیدنی انشعاب گرفته و به خانه های صحرایی خود برده و استفاده نمایند.

Shaye_Soil25050عید فطر امسال شاهد ورود آب آشامیدنی در منازل مردم منطقه بودیم که علاوه بر شادی عید سعید فطر شیرینی طعم آب نیز کام مردم را شیرین تر کرد. جا دارد از تمام مسئولین و افرادی که در جهت اجرایی شدن این پروژه زحمت کشیدن قدردانی کرد.

 

صدای زرند: ولی در حال حاضر زمزمه هایی در مورد آب آشامیدنی شنیده می شود که چندان خوشایند مردم سیریز نیست و کام مردم با این زمزمه ها تلخ شده است.

 

شنیده شده، افرادی که در مسیر لوله ی آب آشامیدنی و در زمین های کشاورزی خود خانه هایی بنا کرده اند قصد دارند از طریق روابطی، همچون روابط قبلیشان از خط اصلی آب آشامیدنی انشعاب گرفته و به خانه های صحرایی خود برده و استفاده نمایند. در حالی که مردم منطقه سالیان سال با کمبود آب مواجه بودن که با زمزمه های این خبر کام مردم تلخ گردیده است.

 

حالا باید ببینیم این مسأله تا چه حد واقعیت دارد. امیدواریم که این مسأله جز شایعه چیز دیگری نباشد. مطمئناً اگر این مسأله واقعیت داشته باشد، مردم منطقه با قاطعیت با آن برخورد خواهند کرد.

 

به هر حال امیدواریم که این مسأله صحت نداشته باشد. اما وقتی واقعیت برخی مسائل را بررسی می کنیم متوجه می شویم احتمال اینکه این کار انجام شود نا ممکن نیست. به برخی از موضوعات زیر توجه کنید.

 

آیا می دانید اکثر چاه های کشاورزی دشت جنوبی سیریز، یعنی در محدوده ی چاه آب آشامیدنی متعلق به افراد غیر سیریزی است؟؟!! سوال اینجاست که چگونه توانسته اند در دشت های سیریز مجوز حفر چاه بگیرند آن هم بدون شراکت حتی یک فرد سیریزی؟؟!!! این بدین معناست که در کنار گوش ما منابعی وجود دارد که می توانست بیکاری را در منطقه ریشه کن کند حالا چگونه سود آن به جیب بیگانه سرازیر شده!؟؟ با کدام رانت؟؟! باکدام…؟؟

 

حالا با در نظر گرفتن مسائل بالا به نکته ی زیر هم توجه کنید.

 

آیا می دانید فرزندان شما آینده در حسرت داشتن چند قصب زمین کشاورزی خواهند بود؟؟!! در حالی که افراد غیر بومی کرور کرور ثروت از سیریز بدون پرداخت هزینه ای به جیب می زنند و در شهرها با داشتن بهترین امکانات به مردم ما میخندن؟!!

 

حالا وقتی چنین مسائلی را در نظر می گیریم وقتی که چاه با روابط حفر می گردد انشعاب از خط آب آشامیدنی کاری ندارد. به امید خدا به زودی خبر شایعه بودن این مسأله را بشنویم، چون این مسأله اصلاً قابل هضم در افکار مردم منطقه نیست.

 

 

انتهای پیام/